Με γεωγραφική επέκταση και νέα δρομολόγια προς Ανατολική Μεσόγειο και Μέση Ανατολή, και ιδιαίτερα την περιοχή του Κόλπου, γιορτάζει η Aegean τα 25 χρόνια δραστηριοποίησής της στον τομέα των αερομεταφορών.
Η ανάπτυξη της εταιρείας, όπως τονίστηκε σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ντουμπάϊ βασίζεται σε τέσσερις άξονες.
Ο πρώτος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στις παραδοσιακές αγορές, όπου ήδη δραστηριοποιείται, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Γερμανία, η Κύπρος και η Τουρκία. Αυτό θα γίνει αυξάνοντας, τόσο τις πτήσεις της όσο και την διαθεσιμότητα των θέσεων. Συγκεκριμένα για φέτος, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Δημήτρη Γερογιάννη η Aegean θα διαθέσει συνολικά 19,5 εκατ. Αεροπορικές θέσεις σε 47 χώρες και 155 προορισμούς.
Ο δεύτερος άξονας είναι η επένδυση στην εκπαίδευση των χειριστών και των πληρωμάτων καμπίνας με την δημιουργία πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με την CAE Μαδρίτης.
Ο τρίτος άξονας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης σε τρίτους πελάτες, καθώς στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να είναι έτοιμος ο κόμβος συντήρησης αεροσκαφών και να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Ο τέταρτος άξονας αφορά τα στρατηγικά σχέδια για το εσωτερικό της χώρας και συγκεκριμένα την ενίσχυση του Αεροδρομίου των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης με προσθήκη νέων πτήσεων και αύξηση των αεροπορικών θέσεων.
Ο στόχος των σχεδίων η άμβλυνση της εποχικότητας στην ελληνική περιφέρεια, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διασυνδεσιμότητα του δικτύου με διεθνείς αεροπορικούς κόμβους,
Συμβολή στον τουρισμό
Αναφερόμενος ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχης Βασιλάκης στη συμβολή της Aegean στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού τόνισε ότι εταιρεία παραμένει σταθερή στην προώθηση των λιγότερο γνωστών ελληνικών προορισμών, αλλά και των τοπικών προϊόντων, «ως τίμιος πρεσβευτής τόσο της γνωστής και δημοφιλούς, όσο και της ακόμη άγνωστης Ελλάδας». Παράλληλα, ανέφερε «είμαστε υπερήφανοι που η ανάπτυξή μας συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουρισμού και στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελλάδας. Είμαστε διπλά υπερήφανοι που ενεργούμε ως πρεσβευτές του ελληνικού πολιτισμού».
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά είναι ότι το 2023 η Aegean δημιούργησε το μεγαλύτερο δίκτυο προορισμών στην ιστορία της. Αξιοποιώντας τον νέας τεχνολογίας στόλο και τις συνεχείς προσθήκες νέων αεροσκαφών, συμπεριέλαβε περισσότερους από 20 νέους προορισμούς τόσο τη θερινή όσο και την χειμερινή περίοδο. Η Aegean συνέδεσε, την Ελλάδα και την Ευρώπη με τις μεγαλύτερες αραβικές χώρες της Μέσης Ανατολής, υπερδιπλασιάζοντας τις διαθέσιμες θέσεις στις πτήσεις της από και προς τη Σαουδική Αραβία. Πρόσθεσε στο δίκτυό της δύο νέους προορισμούς, Ντουμπάι και Νταμάμ, ενώ στο εσωτερικό δυναμική ήταν η ανάκαμψη μικρότερων περιφερειακών προορισμών όπως π.χ. η Σητεία, η Σκύρος, η Νάξος, η Λήμνος, ενώ ενισχύθηκαν παράλληλα συνδέσεις με ανερχόμενους εσωτερικούς προορισμούς, όπως η Καλαμάτα.
Για το 2024, επανέλαβε ο κ. Βασιλάκης, ο στόχος είναι η εταιρεία να επενδύσει περαιτέρω, σε κρίσιμα δρομολόγια προς Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στο θερινό πρόγραμμα για το θα προσθέσει ακόμη τρεις προορισμούς σε Σαράγεβο, Βίλνιους και Παλέρμο αναπτύσσοντας περαιτέρω το δίκτυό της, το οποίο περιλαμβάνει 47 χώρες και 155 προορισμούς.
Ενίσχυση του δικτύου
Ειδικά, και σε ό,τι αφορά την εξέλιξη του Δικτύου της AGEAN, όπως εξήγησε ο κ. Γιάννης Ράσογλου, Director Network Planning and Airlines Partnerships, αυτή χαρακτηρίζεται από κύκλους ανάπτυξης που σταδιακά διευρύνουν το δίκτυο, τόσο σε εύρος, όσο και σε όγκο και στηρίζουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης, την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας συνολικά.
Συγκεκριμένα για την περίοδο 2023-2024, η εταιρεία καταφέρνει να υπερβεί τους αριθμούς του 2019, ενώ το δίκτυο συνεχίζει να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Πέρα από την εισαγωγή νέων προορισμών, που οδηγεί το 2023 να επιχειρεί με το μεγαλύτερο δίκτυο στην ιστορία της (180 προορισμοί εσωτερικού/εξωτερικού) λαμβάνει χώρα παράλληλα και η ενδυνάμωση του υφισταμένου δικτύου εξωτερικού προς τη δυτική Ευρώπη, αλλά και σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές ως προς την αεροπορική κίνηση και συγκεκριμένα κυρίως προς την Ανατολή γεγονός που αποτελεί στόχο της δικτυακής ανάπτυξης. Επιπλέον, συνεχίζει να επενδύει και να επιτυγχάνει την ορθολογική αύξηση της δραστηριότητας, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, συμβάλλοντας στη μείωση της εποχικότητας της αεροπορικής κίνησης και της ίδιας δραστηριότητας.
Έτσι, το 2024 η AEGEAN μεγαλώνει και ενισχύει το υπάρχον δίκτυο της Αθήνας επενδύοντας σε υφιστάμενα δρομολόγια, όπως το Λονδίνο με την προσθήκη 4ης πτήσης, τη Φρανκφούρτη με την 2η καθημερινή πτήση, τη Βαρκελώνη, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη, τη Λάρνακα και την Κωνσταντινούπολη, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται σε νέες αγορές με την προσθήκη προορισμών που δίνουν μια καινούργια δυναμική, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία. Παράλληλα, πλαισιώνει την ανάπτυξη της με νέες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως, η Emirates, η Saudia και η Juneayo με τις οποίες προχωρά σε συμφωνίες κοινού κωδικού (codeshare).
Θετικές εκτιμήσεις γιό τη φετινή επιβατική κίνηση
Αναφερόμενη η κυρία Πέπη Σταμάτη, Deputy Chief Commercial Officer Network and Revenue, στα στοιχεία για την έως τώρα επιβατική κίνηση και τις τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε ανέφερε ότι ενδεικτικά, από τον Νοέμβριο 2023 μέχρι τον Μάρτιο 2024, η AEGEAN πρόσφερε αύξηση συχνοτήτων και διαθέσιμων θέσεων, κατά 10%, στο δίκτυο εσωτερικού, με πληρότητα της τάξεως του 81%, παρόμοια με την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς. Αντίστοιχα, στο δίκτυο εξωτερικού η αύξηση ήταν της τάξεως του 10% και η πληρότητα ήταν 81%, ίδια με την περσινή χρονιά.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και ειδικότερα ο Απρίλιος, έδειξαν τη δυναμική των Ελλήνων να ταξιδεύουν τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, με την πληρότητα να φτάνει το 80%. Ενώ, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα. Συγκεκριμένα, στο δίκτυο του εσωτερικού η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων έφτασε το 2%, με πληρότητα 81% κοντά δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, που ήταν το Ορθόδοξο Πάσχα.
Ο Μάϊος, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ένας «δυναμικός» μήνας, τόσο για το δίκτυο του εσωτερικού, όσο και για το δίκτυο του εξωτερικού που ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα. Οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, ενώ το Μαρόκο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα την περίοδο του Πάσχα. Οι ενδείξεις για την επόμενη χρονική περίοδο είναι θετικές παρουσιάζοντας αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019 και τις αναζητήσεις των επισκεπτών για τη χώρα μας στις μηχανές αναζήτησης να παραμένουν αυξημένες.