H ομιλία του Πάουελ την Τρίτη πράγματι έθεσε ένα νέο σημείο εκκίνησης μιας και οι αγορές άρχισαν να αποκτούν μια αμυδρή έστω επαφή με την οικονομική πραγματικότητα.
Οι εναλλαγές στην ψυχολογία των επενδυτών ενορχηστρώνονται από τη μια πλευρά από την πλημμυρίδα ρευστότητας των Κεντρικών Τραπεζών και από την άλλη, τόσο από τις παραδοχές των επίσημων φορέων-FED, IMF- για μακροπρόθεσμες συνέπειες της πανδημίας στο οικονομικό γίγνεσθαι όσο και από την αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού στις ΗΠΑ, αλλά και σε άλλα σημεία του πλανήτη.
Στις ΗΠΑ, ο αριθμός των νέων κρουσμάτων και νοσηλειών συνεχίζει να προβληματίζει, με το Τέξας, την Αριζόνα, τη Φλόριντα και την Οκλαχόμα, να ανακοινώνουν νέες εστίες λοιμώξεων. Το Τέξας, μάλιστα παρουσίασε αύξηση ρεκόρ στις νέες νοσηλείες της τάξης του 11%.
Στην Κίνα, οι αρχές ανακοίνωσαν ότι το τελευταίο ξέσπασμα της νόσου έχει τεθεί υπό έλεγχο, με τον επικεφαλής επιδημιολόγο της χώρας, Wu Zunyou, να προειδοποιεί πως αυτό δεν σημαίνει πώς ο αριθμός των κρουσμάτων θα μηδενιστεί άμεσα.
Ταυτόχρονα οι χειρότεροι φόβοι για τις επιπτώσεις του ιού στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες αρχίζουν αυτή την εβδομάδα να αποκτούν υπόσταση.
Τα μάκρο συνεχίζουν να σφυροκοπούν την όποια αισιοδοξία και η λογική προτάσσει ότι θα εξακολουθήσουν να τη σφυροκοπούν για καιρό.
Τα στοιχεία για την ανεργία στη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη απογοήτευσαν με τις αιτήσεις για νέα επιδόματα ανεργίας την περασμένη εβδομάδα στις ΗΠΑ να ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο, οδηγώντας το σύνολο των αιτήσεων για την περίοδο της πανδημίας πάνω από τα 48 εκατ. Το μέγεθος ξεπέρασε τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών που περίμεναν 1,3 εκατ. νέες αιτήσεις.
Ο χαμηλός πήχυς για την κατανάλωση αποκαλύφθηκε αυτή την εβδομάδα σε όλο του το μεγαλείο με τις αεροπορικές, τις εταιρείες του λιανικού εμπορίου και του κλάδου της κρουαζιέρας να ηγούνται των απωλειών τις πτωτικές ημέρες.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν το δικό τους δράμα, με τις πωλήσεις τους να σημειώνουν δραματική πτώση το τελευταίο τρίμηνο, ακόμα και μετά την επαναλειτουργία των μονάδων τους αλλά και των σημείων πώλησης. Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν μειωμένες τον Μάιο κατά 57% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα και ανήλθαν σε 623.812 οχήματα.
Όπως είναι επόμενο, το στοκ αυξάνεται διαρκώς με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναγκάζονται να πάρουν μέτρα μείωσης του κόστους όπως μείωση προσωπικού.
Η μεγαλύτερη κάμψη σημειώθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 89%.
Η δυστοκία που διατρέχει όλο σχεδόν το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, αντικατροπτίζεται και στο ποσό-ρεκόρ των 1,31 τρισ. ευρώ που δανείστηκαν οι τράπεζες της Ευρωζώνης από την ΕΚΤ, προκειμένου να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για πίστωση από επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την ύφεση. Υπενθυμίζουμε ότι τα προγράμματα TLTROs της ΕΚΤ επανασχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν την οικονομία να αντιμετωπίσει την κρίση του κορονοϊού και οι τράπεζες θα λάβουν φρέσκο χρήμα με επιτόκιο -1%.
Οι traders έχουν αρχίσει ν’αντιλαμβάνονται την αλλαγή του κιρκαδικού ρυθμού των αγορών, με κινήσεις ακόμα πιο γρήγορες και σίγουρα πιο νευρικές. Το τεχνικό ζητούμενο της εβδομάδας για τον S&P500 είναι το κλείσιμο πάνω από τις 3120 μονάδες ενώ οι κρίσιμες στηρίξεις παραμένουν στη ζώνη των 3015-3040 μονάδων και στο οχυρό των 2940 μονάδων.
* Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.