Kαλπάζει ο κλάδος του Software στη Wall
Shutterstock
Shutterstock

Kαλπάζει ο κλάδος του Software στη Wall

Για πολλούς αναλυτές, το 2025 θα είναι μια χρονιά, που στον κλάδο της τεχνολογίας, η σκυτάλη των υπεραποδόσεων θα περάσει από το hardware στο software. Μέσα από αυτό το πρίσμα, λοιπόν, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η χθεσινή ημέρα ήταν στην ουσία μια μικρή πρόγευση των όσων θα ακολουθήσουν την επόμενη χρονιά.

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν οι βασικοί καταλύτες που θα οδηγήσουν τον κλάδο του software σε υψηλότερη ανάπτυξη, άρα και αποτίμηση, το 2025: η βελτίωση των θεμελιωδών μεγεθών, χάρη στην επιτάχυνση της δημιουργίας εσόδων από τη χρήση ΑΙ και η μείωση του χρηματοδοτικού κόστους, λόγω της νομισματικής πολιτικής της Fed, κάτι που θα εξασφαλίσει επιπρόσθετα και την απαραίτητη ρευστότητα για συγχωνεύσεις.

Όσον αφορά τον πρώτο καταλύτη, να αναφέρουμε ότι για τις περισσότερες μεγάλες εταιρείες λογισμικού εφαρμογών, μέχρι πρότινος, ο τρόπος χρέωσης για προϊόντα που σχετίζονται με την ΑΙ ήταν ένα πρόβλημα. Έχοντας δυσκολευτεί να δημιουργήσουν νέα έσοδα από τους «copilots», οι εταιρείες λογισμικού, τους τελευταίους μήνες στράφηκαν με απόλυτη επιτυχία στους πράκτορες ΑΙ, ήτοι στα αυτόνομα στοιχεία Τεχνητής Νοημοσύνης που έχουν τη δυνατότητα να «συνομιλούν» μεταξύ τους, να επιλύουν εργασίες σε ένα λεγόμενο «σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης πολλαπλών πρακτόρων» και να συντονίζονται για τη διεκπεραίωση του έργου που αναλαμβάνουν.

Πρόκειται για μια τεχνολογία για την οποία θα διαβάζουμε ολοένα και περισσότερο το 2025, καθώς έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί ανεξάρτητα και να εκτελεί περίπλοκες ροές εργασίας με ελάχιστη ή περιορισμένη άμεση ανθρώπινη επίβλεψη.

Αυτά τα προηγμένα chatbots αντιπροσωπεύουν το επόμενο λογικό βήμα από το ChatGPT και άλλα σχετικά εργαλεία που υποστηρίζονται από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα.

Τι είναι όμως οι λεγόμενοι πράκτορες ΑΙ;

Σε απλά ελληνικά, οι πράκτορες Τεχνητής Νοημοσύνης εργάζονται παρασκηνιακά για να ολοκληρώσουν εργασίες για λογαριασμό ανθρώπων, απαλλάσσοντας τους εργαζόμενους από επαναλαμβανόμενες εργασίες και επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν σε λειτουργίες προστιθέμενης αξίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, μεταξύ 1100 εταιρειών με έσοδα άνω του 1 δισ. τον χρόνο, το 82% των εταιρειών σχεδιάζει να ενσωματώσει πράκτορες AI εντός ενός έως τριών ετών, ενώ μόνο το 7% θα απέχει από την ενσωμάτωσή τους.

Οι «πράκτορες» AI χωρίζονται σε δύο τύπους: τους μεμονωμένους πράκτορες και τους πολλαπλούς πράκτορες.

Για παράδειγμα, ένας πράκτορας Τεχνητής Νοημοσύνης, με εξειδίκευση στο μάρκετινγκ, που αναλαμβάνει να δημιουργήσει μια διαφημιστική καμπάνια για μια εταιρεία, θα μπορούσε αυτόνομα να συνεργαστεί με έναν άλλο αντιπρόσωπο στο νομικό τμήμα της ίδιας εταιρείας για να βεβαιωθεί ότι είναι νομικά επαρκής.

Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης, που απλώς ακολουθούν οδηγίες, οι πράκτορες μπορούν να κατανοήσουν, να ερμηνεύσουν και να επιτελέσουν εργασίες αυτόνομα, χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη.

Οι πράκτορες ΑΙ είναι το αποτέλεσμα της ένωσης της ΑΙ με τη δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη, με στόχο την επιτυχημένη ολοκλήρωση μιας σειράς εργασιών χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και τη διευκόλυνση της αυτοματοποίησης.

Το επιτυχημένο παράδειγμα της Salesforce

Το προϊόν Agentforce της Salesforce είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της τεχνολογίας πρακτόρων AI. Πρόκειται για ένα πλήρες σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης για επιχειρήσεις - συμπεριλαμβανομένων των chatbots - που είναι ενσωματωμένο στην πλατφόρμα της Salesforce και επιτρέπει στους πελάτες της να μεταμορφώσουν στην κυριολεξία όλες τις αλληλεπιδράσεις τους.

Χάρη στους πράκτορες ΑΙ, η Salesforce παρουσίασε χθες ένα τρίμηνο εξαιρετικής οικονομικής απόδοσης σε έσοδα, περιθώρια κέρδους και ταμειακές ροές.

Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν 8% σε ετήσια βάση, κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 31 Οκτωβρίου και τα καθαρά κέρδη της ήταν 1,5 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 25%, από 1,2 δισ. δολάρια πριν από ένα χρόνο.

Η εταιρεία έδωσε επίσης ένα δυνατό guidance για το τέταρτο τρίμηνο του 2025, ανακοινώνοντας ότι αναμένει πωλήσεις μεταξύ 9,9 και 10,10 δισ. δολαρίων - οι αναλυτές προέβλεπαν πωλήσεις 10,05 δισ. δολαρίων - και κέρδη ανά μετοχή μεταξύ 2,57 και 2,62 δολαρίων, λίγο πιο κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 2,65 δολάρια.

Η Salesforce αύξησε επίσης το κατώτατο όριο της καθοδήγησης εσόδων της για όλο το 2025, αναμένοντας ένα εύρος από 37,8 έως 38 δισ. δολάρια έναντι 37,7 έως 38 δισ. δολαρίων που ήταν η πρότερη εκτίμηση. Το νέο εύρος τοποθετεί τον μέσο όρο για την καθοδήγηση εσόδων της Salesforce για το οικονομικό έτος 2025 στα 37,9 δισεκατομμύρια δολάρια, οριακά πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 37,86 δισεκατομμύρια δολάρια.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, οι μετοχές της Salesforce αυξήθηκαν κατά 11%, ενώ από την αρχή του χρόνου έχουν σημειώσει άνοδο πέριξ του 43%.

Η χθεσινή, όμως, συνεδρίαση είχε και άλλους πρωταγωνιστές από τον κλάδο του software. Από την Crowdstrike Holdings, τη Snowflake, την Οkta, τη Clowdflare, τη Datadog και την Palo Alto Networks, έως πιο βαριά ονόματα, όπως η Adobe και η Οracle, η οποία σημειωτέον ότι έχει σημειώσει άνοδο από τις αρχές του έτους της τάξης του 80%.

Μόνο η μετοχή της Palantir δεν συμμετείχε στο πάρτι, η οποία όμως έχει σημειώσει φέτος άνοδο της τάξης του 320%.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι πολλοί διαχειριστές επικεντρώνονται σε μετοχές λογισμικού με το υψηλότερο ποσοστό επαναλαμβανόμενων εσόδων βάσει συνδρομών.

Πρόκειται για τη λεγόμενη υπηρεσία SaaS - Software as a Service – το οποίο είναι ένα μοντέλο διάθεσης και χρήσης λογισμικού, όπου ο πελάτης δεν αγοράζει το λογισμικό που χρειάζεται, αλλά αποκτά το δικαίωμα χρήσης του ετησίως, ως συνδρομητική υπηρεσία.

Άλλες εταιρείες λογισμικού, όπως οι Snowflake και Datadog, έχουν επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται στις αγορές που συνδέονται με πλατφόρμες υπολογιστικού νέφους.

Επίσης, κάτι που πρέπει να έχουν στον νου τους οι επενδυτές για το 2025 είναι ότι εταιρείες όπως η Adobe, η IBM, η Palo Alto Networks, η Salesforce και η Zoom Communications μεταξύ άλλων, έχουν καλή κεφαλαιοποίηση και διαθέσιμα μετρητά για εξαγορές.


Μαίρη Βενέτη

[email protected]

Aποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.