Ο καθηγητής και πρόεδρος του ΟΑΣΠ Ευθύμιος Λέκκας ένας, κατά τεκμήριο σοβαρός επιστήμονας και άνθρωπος, βγήκε στην τηλεόραση και είπε πως έγιναν λάθη στον σχεδιασμό των παρεμβάσεων στις καμένες περιοχές της Εύβοιας, ώστε να μετριαστεί ο κίνδυνος από τις «σίγουρες» πλημμύρες,
Επακριβώς ανέφερε ότι δεν υπήρξαν στοχευμένες παρεμβάσεις που είχαν υποδειχθεί εγκαίρως, μετά την καταστροφή από τις φλόγες. Παρεμβάσεις σε συγκεκριμένες λεκάνες και κοίτες και όχι να πάμε σε μια ολική παρέμβαση. Οι υποδείξεις αυτές είτε αγνοήθηκαν, είτε ακολουθήθηκαν πλημμελώς.
Επειδή δεν είναι χρήσιμο να προσπερνάμε επισημάνσεις επειδή δεν κουβαλάνε το βαρύγδουπο όρο «καταγγελία», πρέπει κάποιος, ίσως ο ίδιος ο κ. Λέκκας να προσδιορίσει σε ποιες υπηρεσίες ή και πρόσωπα υποδείχθηκαν εγκαίρως οι παρεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν.
Ήταν προφορικές; Ήταν γραπτές; Ήταν εισηγήσεις ή πάνω στην κουβέντα ειπώθηκε «έτσι να τα κάνουμε κύριε πρόεδρε»;. Μήπως χάθηκαν κάπου στη διαδρομή από πάνω προς τα κάτω;
Δεν κατάλαβε τι έπρεπε να κάνει η κεντρική κυβέρνηση, δεν έκανε ότι έπρεπε η τοπική αυτοδιοίκηση; Έκαναν του κεφαλιού τους οι εργάτες που ανέλαβαν τα έργα; Να βγάλουμε μια άκρη. Να δούμε γιατί δεν υπήρξαν αυτές οι στοχευμένες παρεμβάσεις αλλά πήγαμε μέσα σε ενάμιση μήνα, αντί να κάνουμε το εφικτό να κάνουμε το αδύνατο και την πλήρωσε κόσμος.
Ότι δεν θα αποφεύγαμε τα πλημμυρικά φαινόμενα στην Εύβοια το είχαμε εμπεδώσει. Αλλά ποια είναι αυτά τα «καινοτόμα έργα» στα οποία αναφέρεται ο καθηγητής Λέκκας, ο οποίος δεν είναι ένας απλώς καθηγητής γεωλογίας και διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων» του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου είναι και πρόεδρος ενός οργάνου πολιτικής προστασίας.
Ποια έργα έγιναν στην Κύπρο μέσα σε δυο μήνες, σε αντίστοιχη περιοχή που κάηκε και τα οποία ο κ. Λέκκας, επικαλείται ως καλή πρακτική για
την αποτροπή αυτών των πλημμυρών; Δεν ξέρω βέβαια στην Κύπρο πότε έβρεξε και ποιο ήταν το ποσοστό βροχής που έπεσε και αποδείχθησαν αποτελεσματικά τα καινοτόμα έργα αλλά δεν έχουμε λόγο να το αμφισβητήσουμε.