Πόσο... Αλόνσο είναι ο Αλόνσο; Αυτό είναι ένα από τα μεγάλα ερωτήματα καθώς μπαίνουμε στην τελική ευθεία για να ανάψουν τα πράσινα φώτα της σεζόν της Formula 1. Δύο χρόνια απουσίασε από το paddock αφού αποχώρισε από τη McLaren και περιηγήθηκε σε διάφορες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ετρεξε στο Dakar και στο Indy 500 μεταξύ άλλων.
Αυτή τη χρονιά επιστρέφει στο grid της Formula 1 με τα χρώματα της Alpine, του νέου ονόματος που έχει η ομάδα της Renault, μέρος της... επανάστασής που ηγείται ο Λούκα Ντε Μέο, ο CEO του Groupe. Η ομάδα τον έχει ανάγκη να είναι ο «παλιός» Αλόνσο γι' αυτή τη... νέα προσπάθεια και ο Ισπανός στα 39 του θέλει να ξαναζήσει τις μεγάλες στιγμές του παρελθόντος – οι αναμνήσεις των δύο τίτλων της Formula 1 δεν έχουν ξεχαστεί.
Η Alpine, λοιπόν, έχει αλλάξει. Ο Σιρίλ Αμπιτμπούλ που αναμενόταν ν' αναλάβει όλο το πρότζεκτ αποτελεί παρελθόν. Νέος ισχυρός άνδρας είναι ο Λοράν Ρόσι και μαζί του ο Ντάβιντε Μπρίβιο, πρώην «αφεντικό» της Suzuki στο Moto GP. Μέχρι την έναρξη της σεζόν δεν αποκλείεται να γίνουν και άλλες προσθήκες.
Ωστόσο, στο εργοστάσιο του Ενστοουν στην Αγγλία προσπαθούν να κρατήσουν τα καλά από το παρελθόν κι αυτά είναι πολλά. Ο Ντάνιελ Ρικάρντο μπορεί να πήγε στη McLaren, αλλά βοήθησε την ομάδα να πάρει τα πάνω της. Ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο την περασμένη χρονιά καθώς με τον καιρό το μονοθέσιο βελτιωνόταν. Υπάρχει μια καλή βάση. Πάνω σ' αυτή θέλουν να «χτίσουν» με τον Αλόνσο. Κι όχι μόνο σε ό,τι αφορά το brand. Αλλωστε ο Αλόνσο έχει πλάι του ισχυρούς σπόνσορες και «ξυπνά» το ενδιαφέρον τόσο στην πατρίδα του, που είναι μεγάλη αγορά, όσο και παγκοσμίως.
Ο Ισπανός πιλότος είναι γνωστός γιατί είναι πολύ απαιτητικός από τις ομάδες του. Αναζητά την αριστεία σε όλους τους τομείς και φυσικά στο αυτοκίνητο που οδηγεί. Ορισμένες φορές αυτό μπορεί να προκαλέσει τριβές, αλλά συνήθως η πίεση που ασκεί κάνει τους γύρω του καλύτερους. Η Alpine το χρειάζεται καθώς επιδιώκει να τερματίσει τουλάχιστον στην 3η θέση με δεδομένο πως με τις έως τώρα πληροφορίες δεν είναι στο επίπεδο της Mercedes και της Red Bull. Οι κύριοι ανταγωνιστές της θα είναι η Aston Martin, η McLaren που έχει... φρέσκα κεφάλαια να επενδύσει και φυσικά η Ferrari που είναι άγνωστο τί μπορεί να καταφέρει.
Η Alpine ελπίζει ο Αλόνσο να αποτελέσει κι ένα παράδειγμα για τον Εστεμπάν Οκόν, τον άλλο πιλότο της ομάδας. Ο Γάλλος είναι κι αυτός ένας από τους ταλαντούχους νεαρούς οδηγούς που «ξεπετάχτηκαν» τα τελευταία χρόνια και δείχνει ικανός να πετύχει σημαντικά πράγματα. Την περασμένη σεζόν τερμάτισε στην 12η θέση της βαθμολογίας των οδηγών. Είχε σκαμπανεβάσματα: αποσύρθηκε μεν τέσσερις φορές, αλλά στους υπόλοιπους 13 αγώνες έμεινε εκτός 10άδας μόνο σε τρεις περιπτώσεις. «Εχουμε καλή σχέση με τον Φερνάντο. Είναι σκληρός, μα και δίκαιος», είπε πρόσφατα και υπογράμμισε πως όλα τα μέλη της ομάδας είναι πλέον όλα πιο... δυνατά μετά την περσινή εμπειρία. Τώρα, έρχεται μια πιο ισχυρή: ο Φερνάντο Αλόνσο που λέει πως νιώθει «πιο δυνατός από ποτέ» και έτοιμος για όλα τώρα που επέστρεψε «σπίτι του».