Η European Sponsorship Association και η Nielsen Sports με την έκδοση της έρευνάς τους παρουσίασαν τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού στις χορηγίες στον αθλητισμό στην Ευρώπη. Αναφέρουν πως το 2020 παρατηρήθηκε πτώση της τάξης του 23% στα έσοδα που παράγει αυτή η δραστηριότητα στη Γηραιά Ηπειρο. Ο τζίρος έπεσε από από 30,690 δισεκατομμύρια ευρώ στα 23,630.
Τα στοιχεία δεν δείχνουν μόνο την απώλεια περισσότερων από επτά δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά και πως οι χορηγίες βρίσκονται στο πιο χαμηλό τους σημείο σε όλη τη δεκαετία. Από το 2010 είχαν να φανούν τόσο χαμηλοί αριθμοί. Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά από τότε που το sponsoring στον αθλητισμό οπισθοχωρεί.
Για παράδειγμα, οι εταιρίες που δεν έχουν άμεση σχέση με τον αθλητισμό μείωσαν τις επενδύσεις τους στο μισό μέσα στο 2020 – από τα 10,430 δισεκατομμύρια ευρώ στα 5,190 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, η βιομηχανία του αθλητισμού έδειξε μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε σύγκριση με άλλους τομείς της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας. Ηταν ένας από τους λόγους που οι ομάδες και οι διοργανώτριες αρχές ανεξαρτήτως του σπορ πίεσαν για να αρχίσουν και πάλι οι αγώνες ακόμη και χωρίς θεατές στις εξέδρες. Στη μουσική, υποστηρίζει η έρευνα, αυτές οι εταιρίες σταμάτησαν να επενδύουν σε ποσοστό μεταξύ 60 και 70%.
Το μεγαλύτερο «χτύπημα» καταγράφηκε στην Ιταλία. Συνολικά, παρουσίασε πτώση της τάξης του 33%, με τη Γαλλία να ακολουθεί έχοντας 32% λιγότερα έσοδα σε σχέση με το 2019. Σε άλλες χώρες με μεγάλη παρουσία στην ελίτ του αθλητισμού όπως η Ισπανία και η Γερμανία βρέθηκαν στο μέσο όρο, δηλαδή στο 23%.
Οσον αφορά στα αθλήματα, τώρα, το ποδόσφαιρο παραμένει ο... βασιλιάς απορροφώντας σχεδόν το 50% των συμφωνιών με σπόνσορες, ενώ πλέον στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα e-sports με 12%. Την πρώτη 5άδα κλείνουν το χάντμπολ, το μπάσκετ και το ράγκμπι. Κάτι που αναδεικνύει και το πόσο πίσω βρίσκεται πλέον πανευρωπαϊκά το μπάσκετ.