Δεν καταθέτουν τα όπλα οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου και στέλνουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας από τον χώρο του αυτοκινήτου, προχωρώντας κανονικά προς την ολοκλήρωση των διαδικασιών του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», που φέτος μάλιστα αναβαθμίζεται, καθώς πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Συντακτών Αυτοκινήτου Μοτοσικλέτας (ΕΣΣΑΜ).
Ύφεση, αλλά όχι… κατάψυξη!
Μπορεί η πανδημία του κορωνοϊού να έχει δημιουργήσει - και στη χώρα μας – πρωτόγνωρες καταστάσεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι σταμάτησαν να μετακινούνται και ότι δεν χρειάζονται μεταφορικό μέσο. Το αυτοκίνητο ήταν είναι και θα είναι είδος πρώτης ανάγκης, το οποίο θα διατίθεται κανονικά στην αγορά ως προϊόν που παράγεται επειδή έρχεται να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες – για τις οποίες υπάρχουν οι αντίστοιχοι πελάτες που είναι πρόθυμοι να καταβάλουν το σχετικό τίμημα...
Ίσως για αυτό η αγορά του αυτοκινήτου δεν βρίσκεται αυτή την στιγμή στην… κατάψυξη. Υπάρχουν υποψήφιοι αγοραστές που επισκέπτονται τις εκθέσεις αυτοκινήτων, υπάρχει μία κινητικότητα στην αγορά και, εν τέλει, πραγματοποιούνται και πωλήσεις. Βεβαίως υπάρχει σοβαρή μείωση των πωλήσεων, αλλά κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι το 2021 θα υπάρξει σημαντικότατη ανάκαμψη.
Τα κριτήρια της επιλογής των 10 φιναλίστ
Σε αυτές λοιπόν τις συνθήκες ο ανεξάρτητος θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» δίνει για άλλη μια φορά το παρών στο χώρο του αυτοκινήτου, βαδίζοντας με σταθερά βήματα προς την ανάδειξη του φετινού νικητή, που θα είναι το «Αυτοκίνητο του 2021».
Του μοντέλου δηλαδή που θα είναι το καλύτερο στο είδος του με βάση το χαρακτήρα του (με βάση δηλαδή το μέγεθος, αλλά και τις ιδιαίτερες δυνατότητες που έχει – πχ. αν είναι SUV), την ασφάλεια (ενεργητική και παθητική) που προσφέρει, την τεχνολογία που ενσωματώνει, την κατανάλωση και το κόστος χρήσης, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον και τη σχέση κόστους-αξίας, δηλαδή με βάση το λεγόμενο value for money.
Στο δια ταύτα, τώρα, η δεκάδα της τελικής φάσης έχει ως εξής (με αλφαβητική σειρά):
Στοιχείο που κάνει τη διαφορά φέτος στον πίνακα με τους φιναλίστ είναι το γεγονός ότι ανάμεσά τους υπάρχει και ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, το νεοφερμένο Volkswagen ID.3. Ενώ μεταξύ των άλλων υποψηφίων βλέπουμε μοντέλα που διατίθενται και σε συμβατικές εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (Opel Corsa, Peugeot 2008). Σημείο και αυτό των καιρών…
Το Liberal.gr και το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα»
Στην ψηφοφορία για την ανάδειξη της δεκάδας, πήραν μέρος 27 δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου άνθρωποι με αυξημένη εμπειρία στο ρεπορτάζ αυτοκινήτου – ανάμεσά τους και ο ειδικός συνεργάτης του Liberal.gr, Νίκος Λουπάκης που είναι και ιδρυτικό μέλος του θεσμού.
Αυτοί λοιπόν οι δημοσιογράφοι-μέλη του ανεξάρτητου θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» επέλεξαν τα 10 μοντέλα ανάμεσα σε συνολικά 22 καινούργια, τα οποία λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά, τους τελευταίους 12 μήνες.
Η τελική ψηφοφορία θα διεξαχθεί φέτος – και για ευνόητους λόγους – διαδικτυακά, μέσα στο Δεκέμβριο, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες.
Θυμίζουμε ότι το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» υπάρχει ήδη 14 χρόνια. Η πρώτη ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2006 στην πίστα των Σερρών, αναδεικνύοντας «Αυτοκίνητο του 2007» το Seat Leon. Ένα μοντέλο με μακρά παρουσία στην ελληνική αγορά, που 2 γενιές μετά διεκδικεί και πάλι τον επίζηλο τίτλο.
Στον πίνακα μπορείτε να δείτε τους νικητές κάθε έτους.
Ενδιαφέρον έχει, τέλος, το γεγονός ότι στην ιστορία του θεσμού και σε σύνολο 14 τίτλων, 8 φορές νικητής ήταν ένα «σουπερμίνι» (Mazda 2, Honda Jazz, Lancia Ypsilon, Renault Clio, Opel Corsa, Citroen C3, Ford Fiesta, Peugeot 208) ένα μοντέλο δηλαδή της κατηγορίας που αντιστοιχεί στο 35- 40% περίπου της ελληνικής αγοράς. Πρόκειται για οχήματα που μπορούν να παίξουν έστω και οριακά το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου, διαθέτοντας σχετικά προσιτή τιμή, χαμηλότερη από αυτήν των τυπικών μικρομεσαίων (όπως το Seat Leon). Ενώ έντονη είναι και η παρουσία των SUV (με τρεις τίτλους: Skoda Yeti, Jeep Renegade, Skoda Karoq), που τείνουν να εκτοπίσουν πλήρως άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων από την αγορά (όπως τα πολυμορφικά και τα στέισον).
Ποιος θα είναι ο φετινός νικητής; Υπομονή το πολύ μέχρι το τέλος της χρονιάς…