Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Nissan ενισχύεται με το Juke Hybrid που θα ενταχθεί στην γκάμα της εταιρίας μέχρι τα τέλη της χρονιάς, αντιπροσωπεύοντας ένα ακόμη ορόσημο στη στρατηγική φιλοδοξία της εταιρίας να έχει μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μέχρι το 2023.
Το νέο Juke Hybrid θα είναι εφοδιασμένο ένα «πολυτροπικό» υβριδικό σύστημα κίνησης, με αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης, παρέχοντας τα παρακάτω βασικά οφέλη:
• Εκκίνηση αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια – κάθε φορά.
• Απολαυστική οδηγική συμπεριφορά, σε όλες τις περιστάσεις.
• Εξαιρετική απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου χάρη στο ευφυές κιβώτιο ταχυτήτων, την αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και την μπαταρία υψηλής απόδοσης
Στο επίκεντρο για την ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης βρίσκεται η σημασία μιας συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας, για τους εν δυνάμει ιδιοκτήτες του Juke. Και αυτό είναι εφικτό, χάρη στο νέο ισχυρό και αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Αποτελεσματικό κινητήριο σύνολο
Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke αποτελείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα εσωτερικής καύσης της Nissan, τελευταίας τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση σε εφαρμογή υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, ο οποίος αποδίδει ισχύ 69 kW (94 ίππους) και μέγιστη ροπή 148 Nm.
Στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, η Nissan ενσωμάτωσε τον κύριο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 36 kW (49 ίππους) και 205 Nm ροπής, ενώ η Renault τροφοδότησε το σύστημα με έναν ακόμη μικρότερο ηλεκτροκινητήρα - τη μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης 15 kW, τον μετατροπέα και την υδρόψυκτη μπαταρία 1,2 kWh, καθώς και με το εξαιρετικά καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από την τρέχουσα έκδοση με τον βενζινοκινητήρα, με μείωση κατανάλωσης καυσίμου έως και 40% στον αστικό κύκλο και έως και 20% στον αντίστοιχο μικτό (Δεδομένα που υπόκεινται σε έγκριση).
Έξυπνο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Το κλειδί για την οδηγική απόλαυση στην καρδιά του Nissan Juke Hybrid είναι ένα προηγμένο πολυτροπικό κιβώτιο ταχυτήτων χαμηλής τριβής που παρέχει βέλτιστη χρήση της ισχύος, είτε αυτή προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον βενζινοκινητήρα, είτε και από τους δύο.
Διαθέτει 4 ταχύτητες για τον Κινητήρα Εσωτερικής Καύσης και τις 2 ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα. Επιπλέον, για τη μείωση της τριβής, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη. Όλες οι εκκινήσεις του οχήματος είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι 2 κινητήρες χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό για τον συγχρονισμό των ταχυτήτων, παρέχοντας μια ομαλή, συνδεδεμένη και γρήγορη επιτάχυνση.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να λειτουργήσει σε διαφορετικούς δυνατούς τύπους υβριδισμού (σε σειρά, παράλληλα, σειριακά-παράλληλα) σύμφωνα με τις απαιτήσεις επιτάχυνσης και ισχύος, απρόσκοπτα και χωρίς καμία επέμβαση του οδηγού
Εμπειρία οδήγησης όπως σε EV
Το έξυπνο σύστημα μετάδοσης κίνησης του Juke Hybrid χειρίζεται το σύστημα μετάδοσης κίνησης σύμφωνα με πολλές παραμέτρους, με στόχο τη βελτιστοποίηση του χρόνου που αφιερώνει το Juke στη λειτουργία EV. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι μηχανικοί της Nissan πέτυχαν έως και 80 τοις εκατό της αστικής οδήγησης σε ηλεκτρική λειτουργία, με σύντομες υβριδικές φάσεις για επαναφόρτιση της μπαταρίας, πριν επιστρέψουν στην ηλεκτρική λειτουργία. Το Juke Hybrid όχι μόνο ξεκινάει 100% σε ηλεκτρική λειτουργία, αλλά μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 55 χλμ/ώρα μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του, ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν ισχυρή, σταθερή και διαρκή εμπειρία οδήγησης με ηλεκτρική ενέργεια.
Το σύστημα μεγιστοποιεί αυτόματα τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ το Juke Hybrid διαθέτει και έναν αποκλειστικό διακόπτη λειτουργίας ηλεκτροκίνησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν ο οδηγός δεν θέλει να λειτουργεί ο κινητήρας καύσης, όπως για παράδειγμα σε κατοικημένες περιοχές, σχολεία, χώρους στάθμευσης και σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης
Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και θα “αιχμαλωτίζει” την κινητική ενέργεια, μετατρέποντάς την σε ηλεκτρική ενέργεια που θα αποθηκευτεί στην υβριδική μπαταρία πρόωσης.
Η προηγμένη λειτουργία Regenerative Cooperative Brake συνδυάζει το αναγεννητικό φρενάρισμα (με τον ηλεκτροκινητήρα) και το παραδοσιακό φρενάρισμα για να επιτύχει μια φυσική αίσθηση πεντάλ και αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας. Ο οδηγός δεν θα αντιληφθεί τις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο συστημάτων, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ανάδραση μέσω του πεντάλ του φρένου παραμένει σταθερή και διαισθητική.
Το Juke Hybrid διαθέτει επίσης έναν επιλογέα τρόπου οδήγησης, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τις λειτουργίες Eco/Normal/Sport. Τα συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης, εκτός του ότι αλλάζουν τη δύναμη που βάζει ο οδηγός στο τιμόνι, τη λειτουργία του κλιματισμού και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού, στην περίπτωση του νέου υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλάζουν επίσης τη συμπεριφορά της αναγεννητικής πέδησης και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Στη λειτουργία Sport, για παράδειγμα, η αναγέννηση κατά το φρενάρισμα έχει ρυθμιστεί σε υψηλό επίπεδο προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ηλεκτρική ισχύς για αποτελεσματική επιτάχυνση.
Αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση
Όλες οι παραπάνω αλλαγές ουσίας έπρεπε με κάποιο τρόπο να γίνονται αντιληπτές και από την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Έτσι, η βασική σπορ σχεδίαση coupe crossover του Juke παρέμεινε ως έχει και στη νέα υβριδική έκδοση, αλλά προστέθηκαν σε αυτήν κάποιες διακριτικές «πινελιές» που κάνουν τη διαφορά. Στις μπροστινές πόρτες και στην πόρτα του χώρου αποσκευών έχουν τοποθετηθεί τα σήματα «Hybrid», ενώ η μάσκα φέρει πλέον το νέο λογότυπο της Nissan και επίσης διαθέτει μια λωρίδα από μαύρο γυαλιστερό υλικό στο σημείο που συναντά το καπό, τοποθετώντας το μοντέλο σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τα άλλα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Nissan, που μοιράζονται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Επίσης η γρίλια στη μάσκα είναι πλέον διχτυωτή και έχει μικρότερο εμβαδόν για βελτιστοποίηση της απόδοσης της ψύξης με αέρα.
Τέλος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 354 λίτρα, έχοντας υποστεί μια μικρή μείωση κατά 68 λίτρα σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση – μικρή θυσία στο βωμό των μεγάλων πλεονεκτημάτων του υβριδικού συστήματος κίνησης -, ως συνέπεια της αποθήκευσης της μπαταρίας 1,2 kWh. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών παραμένει ο καλύτερος στην κατηγορία με 1.237 λίτρα, ενώ ο χώρος για τα πίσω γόνατα παραμένει αμετάβλητος στα 553 mm.
Σημειώστε, τέλος, ότι η τυποποιημένη κατανάλωση μικτού κύκλου φτάνει τα 5,2 l/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 τα 118 g/km.