Στην εποχή της ωριμότητας της η «μικρομεσαία» A-class της Mercedes προσφέρεται με τον ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1332 κ.εκ. / 163 ίππων, συνδυασμένο με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και φυσικά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δείχνοντας εξαιρετικά αξιόμαχη.
Την ουσία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας την ξέρουμε - είναι αυτή η Α-class με την οποία εδώ και αρκετά χρόνια η Mercedes δίνει το παρών στην premium μικρομεσαία κατηγορία. Βεβαίως το αυτοκίνητο έχει υποστεί το σχετικό φρεσκάρισμα που είναι τόσο διακριτικό που πρέπει να είσαι γνώστης ή τέλος πάντων ιδιαίτερα παρατηρητικός ώστε να εντοπίσεις τις διαφορές. Στις πλέον εμφανείς αλλαγές, η νέα επένδυση της μάσκας του ψυγείου με το χαρακτηριστικό μοτίβο αστεριών (που χρειάζεται να πλησιάσεις κοντά για να το αντιληφθείς) και οι επίπεδοι προβολείς με τεχνολογία LED. Εμφανής είναι και η αλλαγή στο χρωματισμό της διπλής ψηφιακής οθόνης (10,25’’ για τον πίνακα οργάνων και επίσης 10,25’’ για την οθόνη αφής / multimedia) που εκτείνεται στο πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και του τύπου των χειριστηρίων αφής του τιμόνι με τα οποία (όπως και με τα προηγούμενα χειριστήρια) μπορείς να πραγματοποιήσεις ένα απίστευτο πλήθος ρυθμίσεων των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ενώ σταθερά το παρών δίνουν στο κέντρο του ταμπλό οι τρεις χαρακτηριστικοί, κυκλικοί αεραγωγοί που παραπέμπουν σε τουρμπίνες, ενισχύοντας την high-tech ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της A200.
Παραμένοντας στο εσωτερικό βλέπουμε ότι στην πρακτική κονσόλα με τις πολύ χρήσιμες θήκες για μικροπράγματα δεν θα δυσκολευτεί κανείς να εντοπίσει την απουσία του παλιού touchpad (την επιφάνεια αφής με την οποία μπορούσες επίσης να κάνεις μια σειρά ρυθμίσεις) και στη θέση αυτού μία επιπλέον επιφάνεια που μπορεί να ακουμπήσει κάποια μικροαντικείμενα.
Κατά τα λοιπά, στο σαλόνι βασιλεύει η γνωστή ποιότητα της Mercedes, με μαλακά υλικά πρακτικά σχεδόν παντού και νέες επενδύσεις στις πόρτες, ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε και τα πολύ όμορφα σπορ καθίσματα τύπου «μπάκετ», με έναν συνδυασμό δέρματος καλής ποιότητας. Γενικά πρόκειται για ένα βολικό αυτοκίνητο με ελάχιστα εργονομικά σφάλματα σε ένα εσωτερικό που είναι και ευρύχωρο με μπόλικο χώρο για τους επιβάτες που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα. Και η τελευταία διαπίστωση αφορά και το χώρο για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι, παρά το γεγονός ότι το δικό μας αυτοκίνητο διέθετε και ηλιοροφή.
Στο δρόμο τώρα, οι επιπλέον ίπποι σε σχέση με την A160 που κάποτε αποτελούσε τη βασική έκδοση του μοντέλου είναι κάτι που φαίνεται όταν πατήσεις παραπάνω το γκάζι. Το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα και ο κινητήρας συνδυάζεται άψογα με το απλώς εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη “7G-DCT”, που όχι μόνο ανεβάζει αλλά και κατεβάζει ταχύτητες όταν χρειάζεται. Είναι πραγματικά από τα εκείνα τα κιβώτια ταχυτήτων που ενώ είναι αυτόματα, δεν σκέφτεσαι πρακτικά ποτέ να χρησιμοποιήσεις τα χειριστήρια (τις μεγάλες πεταλούδες / μοχλοδιακόπτες) στο τιμόνι για να αλλάξεις ταχύτητες σειριακά, παρόλο που αυτά ανταποκρίνονται γρήγορα στις εντολές σου και η διαδικασία έχει σαν αποτέλεσμα ταχύτατες αλλαγές. Βλέπετε, αυτό που κάνουν μόνα τους τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης του αυτοκινήτου είναι παραπάνω από αρκετό.
Από την άλλη μεριά, το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στην άσφαλτο και δεν έχεις κανένα πρόβλημα να αξιοποιήσεις την επιπλέον ισχύ που έχεις στη διάθεσή σου σε μία κατάλληλη διαδρομή. Το ενδιαφέρον είναι ότι όλα αυτά δεν στέλνουν την κατανάλωση στα ύψη, καθώς αυτή κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα - της τάξης των 8,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα για κίνηση κατά κύριο λόγο μέσα στην πόλη. Το δικό του ρόλο σε αυτή την ιστορία παίζει και η ύπαρξη του μικρού ηλεκτροκινητήρα (που χρησιμεύει επίσης ως μίζα και γεννήτρια) των 10 kW καθώς το σύστημα κίνησης είναι ήπια υβριδικό 48V και προσφέρει σε διάφορες φάσεις της κίνησης του οχήματος την υποβοήθησή του συμβάλλοντας εκτός των άλλων και στη βελτίωση της απόκρισης στο γκάζι.
Σημειώστε ότι ο επαναπροσδιορισμός της γκάμας της Mercedes A-Class συνοδεύτηκε και από έναν σημαντικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Η νέα A-Class προσφέρει ουκ ολίγα στάνταρ, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το πακέτο USB, το τιμόνι σε δέρμα νάπα ή το σύστημα πλοήγησης Premium. Επιπρόσθετα, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι προβολείς LED, το κάθισμα με οσφυϊκή στήριξη, το πακέτο στάθμευσης και το πακέτο καθρεφτών ως μέρος του πακέτου advanced. Κατά συνέπεια θα λέγαμε ότι η Mercedes Class μπορεί να έχει ανέβει τιμολογιακά και να κοστίζει περισσότερο σε σχέση με την A160 που αποτελεί πλέον παρελθόν, είναι όμως ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολλά και αξίζει…