Μπορεί το θέμα της αισθητικής να θεωρείται υποκειμενικό, αλλά το γεγονός ότι το νέο Lexus NX είναι εντυπωσιακό είναι σίγουρα αντικειμενικό – και μάλιστα μέσα έξω όπου ο οδηγός βρίσκεται αντιμέτωπος με το εντυπωσιακό cockpit Tazuna, απολαμβάνοντας μαζί με τους επιβάτες την επαφή με τα υψηλής ποιότητας υλικά που τον περιβάλλουν. Όπως επίσης αντικειμενικό είναι και το ότι το SUV της Lexus, έχοντας μήκος 4.660 mm, πλάτος 1.865 mm και ύψος 1.660 mm διαθέτει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, ικανό να προσφέρει άνεση και στους πιο ψηλούς επιβάτες, μπρος-πίσω, αλλά και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 545 λίτρων, ικανό να ανταποκριθεί στις εκδρομικές απαιτήσεις του κατόχου του.
Όταν όμως μιλάμε για μοντέλα της Lexus, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στην υβριδική τεχνολογία της, αυτή που ο μεγάλος όμιλος Toyota – το μεγαλύτερο group της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας - εισήγαγε στην αυτοκίνηση πριν από σχεδόν τριάντα χρόνια, για να φτάσει σήμερα εξελιγμένη και σε διάφορες εκδόσεις να προσφέρει την αυξημένη εκείνη απόδοση που αποτελεί σταθερή αξία των μοντέλων της.
Και το νέο Lexus NX δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Είναι δε ενδιαφέρον ότι το SUV της premium ιαπωνικής μάρκας δεν προσφέρεται μόνο στην πλήρως υβριδική έκδοση Hybrid Electric NX 350h, αλλά και στην υβριδική εξωτερικής φόρτισης Plug-in Hybrid NX 450h+. Το προφανές όφελος στην πρώτη περίπτωση είναι βέβαια ότι η σταθερά χαμηλή κατανάλωση (μόλις 5,7 lit./100km) δεν απαιτεί από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου καμιά ενέργεια, καθώς η μπαταρία λιθίου του συστήματος είναι αυτοφορτιζόμενη.
Από την άλλη μεριά όμως, το NX450+ μπορεί να σε υποχρεώνει να το βάζεις στην πρίζα για να φορτίσεις την μπαταρία του, όμως σου προσφέρει 65 πραγματικά χιλιόμετρα κίνησης (χάρη στη μπαταρία των 18,1 kWh) με μηδενική κατανάλωση βενζίνης, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά – και μάλιστα με ταχύτητα έως 135 km/h. Κάτι που σημαίνει ότι οι επισκέψεις στο βενζινάδικο μπορούν να ελαχιστοποιηθούν οδηγώντας στην εντυπωσιακά χαμηλή μέση κατανάλωση του 1,0 lit./100 km (WLTP). Με αυτόν τον τρόπο βρίσκεσαι αγκαλιά με την ηλεκτροκίνηση χωρίς το άγχος της αυτονομίας, αφού ανά πάσα στιγμή γεμίζεις το ρεζερβουάρ και μπορείς να πας όπου θες…
Και οι επιδόσεις; Με το NX 350h να διαθέτει μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 244 hp/179 kW και το NX 450h+ να είναι ελαφρά ισχυρότερο, φτάνοντας τους 309 hp/227 kW, τα δύο Lexus δεν δυσκολεύονται να επιτύχουν το 0-100 km/h σε 7,7’’ στην πρώτη περίπτωση και σε μόλις 6,3'’ στη δεύτερη, ενώ γενναιόδωρη είναι και η τελική τους ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h. Και τα δύο NX διαθέτουν τον ίδιο, 2,5 λίτρων ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα D4-S που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και είναι εφοδιασμένος με τεχνολογία Dual VVT-i, όπως επίσης διαθέτουν ίδιους ηλεκτροκινητήρες εμπρός (134 kW) & πίσω (40 kW).
Σημειώστε ότι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός μέσω του οποίου υλοποιείται και η μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς «E-FOUR», αυξάνοντας την πρόσφυση – και μαζί της τις δυνατότητες κίνησης του SUV τη Lexus. Και καθώς μιλάμε για τετρακίνηση, αξίζει στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 19,5 εκατοστά, εξασφαλίζοντας απροβλημάτιστες αναζητήσεις εκτός ασφάλτου. Σημειώστε επίσης ότι το NX 350h διατίθεται και σε μία προσθιοκίνητη έκδοση με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, αλλά με την ίδια συνδυασμένη ισχύ (244 hp).
Πρέπει δε να τονίσουμε ότι, σε κάθε περίπτωση ο οδηγός απολαμβάνει την άνεση της οδήγησης ενός αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων – αυτό που η Toyota ονομάζει eCVT – χωρίς όμως να στερείται την απόλαυση της οδήγησης αφού στον οδηγό προσφέρεται αφενός μεν η δυνατότητα επιλογής «drive mode», αφετέρου δε τα χειριστήρια στο τιμόνι που υποκαθιστούν τις αλλαγές ταχυτήτων, επιτρέποντας να επιβραδύνεις αξιοποιώντας το σύστημα κίνησης.
Το όνομα Lexus όμως δεν είναι συνώνυμο μόνο της πολυτέλειας και των υβριδικών συστημάτων κίνησης. Είναι επίσης άρρηκτα δεμένο με την υψηλή τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα. Και αυτό είναι κάτι που γίνεται αισθητό με το που βρίσκεσαι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου σου προσφέρεται η κορυφαία συνδεσιμότητα Lexus Link+ και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με δύο ψηφιακές οθόνες, τον πίνακα οργάνων 7,0’’ και την οθόνη αφής/infotainment (έως 14’’ στην περίπτωτση του Lexus Link+ Pro), οι οποίες συνδυάζονται με ένα εντυπωσιακά μεγάλο (10’’) και πρωτοποριακό σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ head up display.
Kαι καθώς η τρίτη γενιά του Συστήματος Ασφαλείας «Lexus +» περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων ΝΧ, ο οδηγός έχει την υποστήριξη ενός πολυποίκιλου πακέτου προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης όπως το Predictive Efficient Drive, που χρησιμοποιεί πλοήγηση βασισμένη στο cloud και μαθαίνει τις τακτικές διαδρομές και το στυλ οδήγησης του οδηγού, ενώ ταυτόχρονα προβλέπει μοτίβα κυκλοφορίας για να βελτιώσει την απόδοση του οχήματος και, παράλληλα, βελτιστοποιεί τη φόρτιση/εκφόρτιση της μπαταρίας στο πλήρως υβριδικό NX 350h ή τη χρήση των λειτουργιών EV ή HV στο plug in hybrid NX 450h+.
Και βέβαια μη φανταστείτε ότι δόθηκε λιγότερη σημασία στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, όπου εκτός από τον πανίσχυρο κλωβό ασφαλείας υπάρχουν και 8 αερόσακοι που φροντίζουν να ελαχιστοποιήσουν τις συνέπειες μιας σύγκρουσης για τους επιβάτες: αερόσακος δύο σταδίων και αερόσακος γονάτων για τον οδηγό, αερόσακος ενός σταδίου για τον συνοδηγό, κεντρικός αερόσακος για μείωση της επαφής ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό, πλευρικοί αερόσακοι στα μπροστινά καθίσματα, και αερόσακοι τύπου κουρτίνας σε όλο το μήκος της καμπίνας και στις δύο πλευρές. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο η μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων που απέσπασε το Lexus NX στα γνωστά αυστηρά τεστ του οργανισμού Euro NCAP.
Κλείνοντας θεωρούμε σωστό να επιστρέψουμε στην αρχή του αφιερώματός μας στο νέο Lexus NX, επισημαίνοντας ότι η αξιοπιστία επιβεβαιώνεται όχι μόνο από τις έρευνες που κατά καιρούς πραγματοποιούν ανεξάρτητοι οργανισμοί και ο ειδικός τύπος, αλλά και από τις εγγυήσεις που παρέχονται στον κάτοχο του αυτοκινήτου ο οποίος με αυτόν τον τρόπο απολαμβάνει μια ενδιαφέρουσα εμπειρία με τις παρακάτω παροχές:
- 6 χρόνια/180.000 km Εγγύηση Κατασκευαστή
- 6 χρόνια Οδική βοήθεια
- 11 χρόνια κάλυψη Υβριδικής Μπαταρίας και Υβριδικών Εξαρτημάτων
- Δωρεάν Ετήσιος Έλεγχος Υγείας Υβριδικού Συστήματος
- Εφαρμογές My Lexus & Lexus Link+
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Lexus NX κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε και διαμορφώστε το Plug in Hybrid Lexus NX 450H+ κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε και διαμορφώστε το Hybrid Electric Lexus NX 300H+κάνοντας κλικ εδώ