O πολιτισμός του value for money: Nissan Qashqai 1.3Τ Hybrid 140 PS

O πολιτισμός του value for money: Nissan Qashqai 1.3Τ Hybrid 140 PS

Η πρόσφατη ανανέωση του Nissan Qashqai έφερε μία γενικότερη αναβάθμιση και στον τομέα του εξοπλισμού και στον τομέα του πολιτισμού, γεγονός που σε συνδυασμό με τη δελεαστική τιμή και τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα καθιστά το ιαπωνικό οικογενειακό SUV μια πρόταση που αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ που θα αποφασίσει να ξοδέψει κανείς για χάρη της.

Αποτελεί ουσιαστικά θέσφατο του κάθε κατασκευαστή, η ανανέωση κάθε μοντέλου στο μέσο περίπου της εμπορικής του καριέρας με προφανή σκοπό να τονίσει τον ανταγωνισμό του απέναντι σε νεότερες προτάσεις των αντίπαλων στρατοπέδων, που προέκυψαν στο μεσοδιάστημα. Το Nissan Qashqai δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, άλλωστε μιλάμε για το μοντέλο που η ιαπωνική φίρμα πίνει νερό στο όνομά του λόγω της εμπορικής απήχησης που είχε το (τότε) στοίχημα του 2006 όταν παρουσίασε την πρώτη γενιά βάζοντας τέλος στο συντηρητισμό του «τίμιου» Nissan Almera. 

Το 2013 ήρθε η δεύτερη γενιά και το 2021, η τρέχουσα 3η, που μοσχοπούλησε στην Ευρώπη – και ιδιαιτέρως στο Ηνωμένο Βασίλειο, χώρα στην οποία κατασκευάζεται. Λέτε οι Ιάπωνες να το άφησαν στην τύχη του; Όχι φυσικά. Ξεκινώντας από τα προφανή, το ανανεωμένο Nissan Qashqai άλλαξε αισθητική την εμφάνισή του, ειδικά αν μιλάμε για το μπροστινό μέρος. Οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από την αρχαία πανοπλία Ιάπωνα σαμουράι για να σχεδιάσουν τη νέα μάσκα, η οποία καλύπτει σχεδόν όλο το πλάτος του μπροστινού μέρους, με τους LED προβολείς σε σχήμα μπούμερανγκ να αποτελούν συνέχειά της. Τα νέα γραφικά των πίσω φώτων χρήζουν περισσότερης προσοχής για να γίνουν αντιληπτά, πιο εμφανή είναι μάλλον τα νέα σχέδια των ζαντών αλουμινίου.

Στο εσωτερικό η εικόνα παραμένει λίγο πολύ ίδια σχετικά με την σχεδίαση το ψηφιακό διάκοσμο, την πολύ προσεγμένη ποιότητα με τα μαλακά και ευχάριστα στην υφή υλικά του ταμπλό -σε επίπεδο που αν γίνει λόγος για μια premium εσάνς δεν θα ακουστείς γραφικός - και την ευρυχωρία. Κάποιες «ανορθογραφίες» στον τομέα του εξοπλισμού που συναντούσαμε στο προ ανανέωσης Qashqai, έχουν διορθωθεί και μάλιστα με το παραπάνω. Έτσι στη νέα βασική έκδοση εξοπλισμού Unique υπάρχουν στάνταρ μεταξύ άλλων, 2-ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κυρίως όμως υπάρχει οθόνη αφής 12,3 ιντσών και αναβαθμισμένο σύστημα infotainment, που πλέον ενσωματώνει τις υπηρεσίες της Google. Έτσι κάνει χρήση χαρτών με live κίνηση, χωρίς να χρειαστεί να συνδέσεις το κινητό, ενώ το χάρη στο Google Assistant, μπορείς να δώσεις φωνητικές εντολές ή να ζητήσεις πληροφορίες ή ακόμα και να κατεβάσεις εφαρμογές από το Play Store, όπως το Spotify για παράδειγμα.

Οι χώροι ήταν και παραμένουν μεγάλοι, σαφώς παραπάνω από επαρκείς τόσο για όσους καθίσουν μπροστά, όσο και – κυρίως - για τους πίσω που απολαμβάνουν μπόλικο χώρο για τα γόνατα και αρκετό για τους ώμους και τα κεφάλια τους. Από την άλλη τα 504 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι τιμή σίγουρα μία πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. 

Ο 4-κύλινδρος 1.3 turbo βενζινοκινητήρας του Qashqai, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Mercedes, συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα, έχοντας ισχύ 140 ίππων και μέγιστη ροπή 240 Nm σε αρκετά μεγάλο εύρος στροφών. Έτσι δε χρειάζεται η συχνή επαφή στον ακριβή επιλογέα του 6τάχυτου κιβωτίου ειδικά με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα λειτουργίας που τονίζει την απόκριση και κατά συνέπεια τις επιδόσεις. Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει δηλαδή στην επιλογή Eco, που όμως επιδρά θετικά στην κατανάλωση καυσίμου με τη βοήθεια και της 12V ήπια υβριδικής τεχνολογίας. Η τελευταία επιτελεί σημαντικό έργο ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες και στην ενίσχυση της ροπής όταν απαιτηθεί, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας όμως δεν είναι σε θέση να κινήσει από μόνος του το Qashqai. 

Η κατανάλωση δεν μπορεί να βάλει υποψηφιότητα για μία από τις πρώτες θέσεις της κατηγορίας, χωρίς όμως να είναι υπερβολική, σε σχέση τουλάχιστον με τα δεδομένα των C-SUV δεν ξεφεύγει και η μέση τιμή της διατηρείται γύρω από τα 9,9 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγικά, το Nissan Qashqai κυλάει «αρχοντικά», με ελάχιστο θόρυβο στην καμπίνα, ειδικά τώρα που η ισοπεδωτική λειτουργία της ανάρτησης συνδυάζεται με βελτιωμένη ηχομόνωση, παχύτερο μπροστινό τζάμι και ανασχεδιασμένα λάστιχα στις πόρτες. Χωρίς έντονη κλίση, με πειστικό «πάτημα» και απόλυτα προοδευτικές αντιδράσεις, το Nissan Qashqai προτάσσει έναν ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που εστιάζει κυρίως στην άνεση και στην αποτελεσματικότητα, που αποτελεί και το ζητούμενο στην κατηγορία. Από την άλλη, τα 180 mm από το έδαφος είναι παραπάνω από ό,τι θα χρειαστεί κανείς για τις κακοτοπιές της καθημερινότητας.

Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει το χειροκίνητο Nissan Qashqai της δοκιμής με τα 140 άλογα, από 26.990 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση Unique, η οποία αντιστοιχεί στην απερχόμενη «Acenta» περιλαμβάνοντας πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με όλα τα υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης βασεις του GSR2, καθώς και διασυνδεσιμότητα Nissan Connected Services.

Χωρίς αμφιβολία η αναβάθμιση τόνωσε την ανταγωνιστικότητα ενός από τα πιο ολοκληρωμένα mainstream οικογενειακά SUV, ειδικά από τη στιγμή που αυτό δεν αύξησε, αλλά απεναντίας μείωσε τη βασική του τιμή.