Ο θρύλος μεγάλωσε και δυνάμωσε

Ο θρύλος μεγάλωσε και δυνάμωσε

Δεν ήταν κάποιο σπορ κουπέ που προσέφερε τη συγκίνηση των επιδόσεων στους κατόχους του υπήρξε όμως ένα μοντέλο που κατάφερε να γράψει ιστορία - σε πείσμα του γεγονότος ότι το παρουσιαστικό του παρέπεμπε σε ελαφρύ επαγγελματικό! Ο λόγος για το Volkswagen Bulli που αφού επέστρεψε ως ηλεκτρικό ID. Buzz στον 21ο αιώνα, επανέρχεται τώρα δριμύτερο για να προσφέρει θέσεις για 7 επιβάτες και αυξημένη ισχύ.

Διαβάζουμε στην επίσημη ανακοίνωση που έφτασε στα χέρια μάς ότι:

«Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα επεκτείνει και ανανεώνει τώρα τη γκάμα του ηλεκτρικού Bulliμε την προσθήκη του νέου στη γκάμα: επιβατικού ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο, νέα μπαταρία 86 kWhκαι νέο κινητήριο σύστημα υψηλής ενεργειακής απόδοσης που προσφέρει ισχύ 210 kW (286 PS). Το επιβατικό ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο εντυπωσιάζει με την ισχυρή απόδοση και το τεράστιο εσωτερικό για έως και επτά άτομα, ποδήλατα και σανίδες του surf.

Tο νέο κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, το ID. Buzz GTX, χαρακτηρίζεται επίσης από μεγαλύτερη ισχύ από ποτέ, με 250 kW (340 PS). Αυτό το μοντέλο διαθέτει απαράμιλλες επιδόσεις, τετρακίνηση στάνταρ και υψηλές ικανότητες ρυμούλκησης. Το ID. Buzz GTX μπορεί να διαμορφωθεί με κανονικό ή μακρύ μεταξόνιο. Με κανονικό μεταξόνιο, το ID. Buzz GTX τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία 79 kWh. Η έκδοση με μακρύ μεταξόνιο εφοδιάζεται αυτόματα με τη μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh.

Η τεχνική αναβάθμιση της γκάμας ωφελεί και τα υπάρχοντα μοντέλα: το επιβατικό ID. Buzz και το ID. Buzz Cargo (Επαγγελματική έκδοση) με κανονικό μεταξόνιο, που θα εξοπλιστούν επίσης με τον νέο κινητήρα 210 kW και την μπαταρία 79 kWh (προηγουμένως κινητήρας 150 kW και μπαταρία 77 kWh).»

Σε αυτό το εδάφιο έχουμε συμπυκνωμένη όλη εκείνη την πληροφορία που μας επιτρέπει να καταλάβουμε τι καινούριο φέρνει τώρα στην αγορά η μεγάλη γερμανική εταιρία. Ενώ αν θέλουμε να μπούμε σε κάποιες λεπτομέρειες, μπορούμε να παραθέσουμε τα εξής:

Βελτιωμένη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση

Χάρη στη στάνταρ μπαταρία 86 kWh, η μέγιστη αυτονομία WLTP του νέου επιβατικού ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο είναι μεταξύ 453 και 487 km (ID. Buzz με κανονικό μεταξόνιο και μπαταρία 79 kWh: 423 έως 461 km). 

Όλες οι εκδόσεις 79 kWh του ID. Buzz μπορούν να «ανεφοδιαστούν» σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με ισχύ φόρτισης έως 185 kW (παλαιότερα 170 kW). Στην περίπτωση των εκδόσεων 86 kWh, είναι δυνατή ακόμη και ισχύς 200 kW. Η μπαταρία 79 kWh φορτίζει από 10% έως 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά στη μέγιστη ισχύ φόρτισης. Η αντίστοιχη τιμή για τις μπαταρίες 86 kWh είναι επίσης μικρότερη από 30 λεπτά λόγω της υψηλότερης ισχύος φόρτισης.

Μεγαλύτεροι χώροι

Οι νέες εκδόσεις του επιβατικού ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο (LWB: 3.239 mm) έχουν συνολικό μήκος 4.962 mm. Σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κανονικό μεταξόνιο (NWB: 2.989 mm), αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση 250 mm. Το πρόσθετο μήκος δημιουργεί χώρους για έως και επτά θέσεις (δύο μπροστά, τρεις στη 2η σειρά καθισμάτων, δύο στην 3η σειρά καθισμάτων (2/3/2), ακόμη περισσότερο χώρο αποσκευών και τη νέα και μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh.

Με πέντε άτομα ως επιβάτες, η μέγιστη χωρητικότητα χώρου αποσκευών είναι 1.340 λίτρα (φορτωμένο έως το πάνω άκρο της πλάτης των πίσω καθισμάτων). Ακόμη και με επτά άτομα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών εξακολουθεί να φτάνει τα 306 λίτρα. Εάν οι πλάτες και των πέντε καθισμάτων της δεύτερης και της τρίτης σειράς αναδιπλωθούν, ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξάνεται εντυπωσιακά, στα 2.469 λίτρα.

Και το ID. Buzz με κανονικό μεταξόνιο, επίσης, μπορεί τώρα να διαμορφωθεί ως εξαθέσιο (2/2/2). Μέχρι τώρα ήταν διαθέσιμο μόνο ως πενταθέσιο (2/3).

Επιδόσεις και αυτονομία 

Το ID. Buzz NWB με μπαταρία 79 kWh επιτυγχάνει 0-100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h (παλαιότερα 140 km/h). Ανάλογα με τον εξοπλισμό, η κατανάλωση WLTP είναι 20,7 έως 18,9 kWh/100 km, οπότε το ID. Buzz επιτυγχάνει αυτονομία από 423 έως 461 km κατά WLTP. 

Το ID. Buzz LWB με μπαταρία 86 kWh περιορίζεται επιτυγχάνει το 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα, περιορίζεται επίσης ηλεκτρονικά στα 160 km/h. Εδώ η μπαταρία των 86 kWhπροσφέρει αυτονομία WLTP από 453 έως 487 km (κατανάλωση 21,0 έως 19,5 kWh/100 km).

ID. Buzz GTX: το πιο δυνατό

Το νέο ID. Buzz GTX είναι εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να χρησιμοποιείται πάντα υπό επιτάχυνση, ενώ ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, όποτε απαιτείται. Και οι δύο κινητήρες μαζί σχηματίζουν ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης (4MOTION).

Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος των δύο ηλεκτροκινητήρων είναι 250 kW (340 PS). Ο πίσω είναι σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη (PSM) τύπου APP550, με ισχύ 210 kW (286 PS) και μέγιστη ροπή 560 Nm. Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι ασύγχρονος (ASM) με τον κωδικό AKA150, αποδίδει δε μέγιστη ισχύ 80 kW (109 PS) και μέγιστη ροπή 134 Nm. Σε κατάσταση αναμονής, το σύστημα ASM δεν καταναλώνει σχεδόν καθόλου ενέργεια – ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ασύγχρονων κινητήρων που τους καθιστά ιδανικούς ως βοηθητικό κινητήριο σύστημα.

Όταν χρησιμοποιείται η μέγιστη ισχύς του, το ID. Buzz GTX με τη μπαταρία 79 kWh θα κατεβάσει το χρόνο για τα 0-100 km/h σε μόλις 6,1’’, ενώ η «μεγάλη» έκδοση με μπαταρία 86 kWh θα χρειαστεί λίγο περισσότερο (6,5 δεύτερα). Όπως και με τα μοντέλα Pro, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h για λόγους ενεργειακής απόδοσης.

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός

Όλα τα ID. Buzz Pro μοντέλα είναι εξοπλισμένα, μεταξύ άλλων, με δύο συρόμενες πόρτες, προβολείς LED και πίσω φώτα LED, μπροστινή κάμερα για συστήματα υποβοήθησης οδηγού, πολυλειτουργικό τιμόνι, σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης Front Assist, V2X (χρησιμοποιεί δεδομένα σμήνους για την παροχή προειδοποιήσεων σχετικά με κινδύνους σε πολύ κοντινή απόσταση), cruise control, Dynamic Road Sign Display, Park Distance Control, σύστημα Infotainment (Ready 2 Discover), App-Connect (συμπ. App-Connect Wireless) για Apple CarPlayκαι Android Auto, διεπαφή κινητού τηλεφώνου, αυτόματο κλιματισμό και Keyless Start. Σε όλες τις εκδόσεις του ID.Buzz βασικός εξοπλισμός είναι τα συστήματα ACC Stop & Go, Park Assist Plus με ParkDistance Control, Keyless Advanced σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί και αντικλεπτικό συναγερμό.

Σημειώστε ότι οι νέες εκδόσεις του ID. Buzz και ID. Buzz GTX είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία.