Φρέσκια παρουσία, φρέσκιας μάρκας: Το Cupra Formentor δεν ήρθε με το λανσάρισμά του στη χώρα μας μόνο να εμπλουτίσει την γκάμα την ιδιαίτερης μάρκας που δημιούργησε η Seat για να καλύψει τις απαιτήσεις των πιο ανήσυχων οδηγών, αλλά και να προσφέρει μια σχετικά προσιτή επιλογή που ανταποκρίνεται όσο κανένα άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού στο γράμμα “S” (Sport Utility Vehicles).
Το CUPRA είναι:
Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα MQB Evo του Volkswagen Group είναι το Cupra Formentor, το πρώτο μοντέλο της νεότευκτης εταιρίας με έγκριση τύπου μάρκας Cupra, που έρχεται να παραταχθεί δίπλα στα Cupra Ateca και Cupra Leon των οποίων το λανσάρισμα είχε προηγηθεί. Και είναι αυτή η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε ώστε να αποτελέσει σημείο εκκίνησης για την εύκολη ενσωμάτωση ποικιλίας τεχνολογιών και να προσφέρει – σύμφωνα με την επιθυμία της Cupra - την πιο «δυνατή» οδηγική εμπειρία. Και χωρίς να παίρνουμε όρκο ότι είναι όντως ότι πιο σπορ μπορεί να βρει κανείς στην κατηγορία, το σίγουρο είναι πως όταν το οδηγήσεις, όπως εμείς, δεν το ξεχνάς!
Κατ’ αρχάς, οφείλουμε να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα εντυπωσιακότατο αυτοκίνητο, με αιχμηρό-επιθετικό design, που όμως δεν στερείται της πρακτικότητας που επίσης οφείλει να προσφέρει ένα SUV. Το Formentor λοιπόν έρχεται να προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό, με άφθονο χώρο και για τους πολύ ψηλούς που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα, αλλά και ένα πορτμπαγκάζ λίτρων που θα φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα τα απαραίτητα μιας εκδρομής.
Από την άλλη, το Formentor ένα σχετικά ψηλό αυτοκίνητο, που επιτρέπει τις ήπιες εκτός ασφάλτου εξερευνήσεις, αλλά ταυτοχρόνως είναι και ξεκάθαρα σπορ. Με μια ανάρτηση που ελέγχει με εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος – χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται ενοχλητικά σφιχτή στις αστικές μετακινήσεις που επιβάλει η καθημερινότητα – το Formentor καταφέρνει να εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη στον οδηγό του, είτε αυτός κινείται στον αυτοκινητόδρομο, είτε αναζητά τα όρια της πρόσφυσης των ελαστικών σε κάποια γεμάτη στροφές απαιτητική διαδρομή. Σε κάθε περίπτωση οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του εξατάχυτου χειροκίνητου (και εύχρηστου) κιβωτίου επιτρέπουν ήρεμο ταξίδι, ενώ η ροπή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 150 ίππων δεν σε αφήνει ξεκρέμαστο στις χαμηλές στροφές. Ενώ τα φρένα, αποτελεσματικότατα και ανθεκτικά, ανεβάζουν ακόμα περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας που νιώθει ο οδηγός στο τιμόνι του πανέμορφου Formentor.
Στον τομέα του εξοπλισμού, τώρα, το Formentor έρχεται εφοδιασμένο με ένα πακέτο συστημάτων προηγμένων ασφαλείας όπως τα Front Assist (προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες), ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού XDS-δυναμική υποστήριξη πρόσφυσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας και σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων. Άνεση και ασφάλεια προάγονται επίσης από το Adaptive Cruise Control και τον περιοριστή ταχύτητας, την κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης προειδοποίηση απώλειας πίεσης ελαστικών επίσης επτά αερόσακους και φυσικά τα υποχρεωτικά πλέον ABS και ESP.
Στάνταρ είναι επίσης και το SEAT Digital Cockpit 10,25’’, το σύστημα επαγωγικής φόρτισης (Connectivity box), αλλά και το Climatronic (3-ζώνες) με πίνακα ελέγχου κλιματισμού στο πίσω μέρος κλπ.
Είναι λοιπόν φανερό ότι εκτός από σπορ, το Cupra Formentor 1.5TSI με τους 150 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι επίσης και μια “value for money” αγορά, στοιχείο που το καθιστά οπωσδήποτε ελκυστικό. Και μη βρίσκοντας κάτι πραγματικά ουσιαστικό να του λείπει στη βασική του έκδοση, θα μπαίναμε στον πειρασμό να σκεφτούμε να δώσουμε κάτι παραπάνω για την αυτόματη έκδοση (1.5 TSI 150hp Formentor DSG), που προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις.