Όταν τα MPV ζουν μέσα στα SUV: Mercedes GLB 200 4MATIC

Όταν τα MPV ζουν μέσα στα SUV: Mercedes GLB 200 4MATIC

Οδηγούμε τη Mercedes GLB 200 4MATIC και διαπιστώνουμε ότι τα MPVs, τα πάλαι ποτέ δημοφιλή πολυμορφικά δεν… πέθαναν, αλλά τελικά ζουν μια δεύτερη ζωή μέσα σε ένα εξαιρετικά πρακτικό SUV, που επιπλέον είναι και 4X4. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και τα μόνο 1.400 κυβικά, που απομακρύνουν τον όποιο φορολογικό «φόβο» μπορεί να έχει ο Έλληνας καταναλωτής, έχουμε ένα εξαιρετικό - για την ελληνική πραγματικότητα -αυτοκίνητο.

Η αλήθεια είναι ότι η Mercedes GLB, όπως άλλωστε και η Mercedes GLA διαθέτουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τις κάνουν πιο δημοφιλείς σε ένα ευρύτερο κοινό: από τη μία είναι τα λίγα κυβικά, τα οποία προκύπτουν με την αξιοποίηση της τεχνολογίας - και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι με την υιοθέτηση της υπερτροφοδότησης (turbo), η οποία προσφέρει αυξημένη ισχύ από μικρότερους σε μέγεθος κινητήρες, και το άλλο είναι ότι το μέγεθός τους και οι μεταφορικές τους δυνατότητες είναι τέτοιες που συνδυάζουν την ευελιξία με τη χρηστικότητα. Στην περίπτωση της GLA έχουμε περισσότερη ευελιξία λόγω του μικρότερου μήκους, ενώ στην περίπτωση της GLB έχουμε αναμφισβήτητα αυξημένη χρηστικότητα που προκύπτει όχι μόνο από τους γενικά μεγαλύτερους χώρους, αλλά και από τις δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού της.

Δεν χρειάζεται προφανώς να είσαι ειδικός για να αντιληφθείς το οφθαλμοφανώς αυξημένο μεταξόνιο της GLB (2.829 mm), αν δεις το αυτοκίνητο από το πλάι. Αυτό είναι «υπεύθυνο» για το ότι η Mercedes GLB προσφέρει έναν πραγματικά αξιοζήλευτο - κορυφαίο στην κατηγορία - χώρο για τους πίσω επιβάτες. Την πρακτικότητα τώρα τη βλέπεις να ξεκινά από τις πάμπολλες και πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό - εδώ έχουμε να πούμε καλά λόγια για την κεντρική κονσόλα για το μεγάλο ντουλαπάκι μεταξύ οδηγού και συνοδηγού - και να φτάνει μέχρι το μεγάλο πορτμπαγκάζ. 

Ενώ σίγουρα, αυτό που δίνει μία άλλη, πολυμορφική διάσταση στο αυτοκίνητο είναι τα το διαιρούμενο (40:20:40) πίσω κάθισμα, που είναι και συρόμενο (σε απόσταση  140 mm), δίνοντας τη δυνατότητα αυξομείωσης (κατά 179 λίτρα) του χώρου αποσκευών ανάλογα με το τι έχει να μεταφέρει κάνεις. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ότι ακόμα και στην τέρμα μπροστά θέση των καθισμάτων αυτά μπορούν να φιλοξενήσουν έναν μεγαλόσωμο ενήλικο επιβάτη χωρίς πρόβλημα. Δεν είναι δηλαδή σε αυτή την περίπτωση, που το κάθισμα θα είναι τέρμα εμπρός, οι πίσω θέσεις μόνο για παιδιά - είναι κανονικότατες θέσεις επιβατών. 

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η GLB προσφέρεται και σε επταθέσιες εκδόσεις, με μία τρίτη σειρά αναδιπλούμενων καθισμάτων.

Αφήνοντας τώρα τη χρηστικότητα και περνώντας σε κάτι γενικώς συγγενές με τις δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου σε διαφόρων τύπων οδοστρώματα ερχόμαστε σίγουρα αντιμέτωποι με δύο πράγματα: το ένα είναι η απόσταση από το έδαφος, η οποία είναι λογικά αυξημένη για ένα SUV και το άλλο είναι βέβαια η τετρακίνηση η οποία στις μέρες μας έχει καταντήσει να είναι είδος πολυτελείας. Εδώ λοιπόν η Mercedes, μία εταιρεία που ούτως ή άλλως θεωρείται… πολυτελής την προσφέρει - και την προσφέρει μάλιστα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Είναι η στιγμή που πρέπει να μιλήσουμε για τα mode λειτουργίας που προσφέρει GLB: sport, comfort, eco, και off road.

Κατά τα άλλα, στο εσωτερικό δεν κρύβεται η συγγένεια και με τη GLA αλλά και με την A-class. Eίναι αυτό το ταμπλό το οποίο στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας διέθετε και τον πάρα πολύ όμορφο μακρόστενο πίνακα οργάνων - οθόνη αφής (πρόκειται για δύο ψηφιακές οθόνες τοποθετημένες εν σειρά) που είναι ότι πιο διαμόρφωσιμο μπορεί να βρει κανείς. Πρόκειται για οθόνες εξαιρετικής ευκρίνειας, όπως εξαιρετική είναι και η οθόνη οπισθοπορείας του συνδυάζεται με ένα περιμετρικό ραντάρ παρκαρίσματος.

Ενώ το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Mercedes GLB (αλλά και των «αδελφών» μοντέλων) είναι ότι διαθέτει μία ποικιλία δυνατοτήτων χειρισμού αυτών των οθονών – και μαζί τους των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου. Γιατί πέρα από το ομολογουμένως ενδιαφέρον tuch-pad ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό έχουμε και τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι. 

Στο δρόμο, τώρα, ο οδηγός εισπράττει πρώτα απ’ όλα άνεση, η οποία ξεκινά από το αυτόματο 8G-DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ξηρού τύπου, που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική λειτουργία και τελειώνει στην ανάρτηση που ξέρει πώς να απομονώνει τους επιβαίνοντες από τις κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων. Ο εύστροφος, τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.332 κυβικών εκατοστών, είναι σε θέση, με τους 163 ίππους του, να κινήσει σβέλτα τη GLB, ενώ η τετρακίνηση έρχεται να προστατεύσει το αυτοκίνητο από απότομες αντιδράσεις υπό πίεση, με απόλυτο έλεγχο κατά την είσοδο της στροφής, προσφέροντας από την άλλη τη χαρά της περιπέτειας σε εκτός δρόμου διαδρομές, αφού η αυτόματη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς κάνει τα πράγματα εξαιρετικά απλά για τον οδηγό.