Renault full hybrid E-Tech: Πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία για 40% λιγότερη βενζίνη 

15 Μάρτιος 2025
Renault full hybrid E-Tech: Πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία για 40% λιγότερη βενζίνη 

Η Renault, πρωταγωνίστρια στο δρόμο της εξέλιξης και της καινοτομίας, εξέλιξε την τεχνολογία full hybrid E-Tech για 40% χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης, αλλά και την απόλυτη προσαρμογή της στις ξεχωριστές απαιτήσεις κάθε μοντέλου της ευρείας γκάμας των SUV μοντέλων της, αλλά και του χαρισματικού Clio. 

Η εξέλιξη της μιας τεχνολογίας είναι σίγουρα η μια όψη του νομίσματος. Η προσαρμογή της στις ανάγκες κάθε μοντέλου της γκάμας ενός κατασκευαστή, από ένα compact μοντέλο μέχρι ένα επιβλητικό SUV, είναι η άλλη. Γιατί ποιο είναι το νόημα μιας τεχνολογίας που θα αφορά λίγους και όχι όλους τους αγοραστές; Και η Renault μπορεί να καυχιέται πως η full hybrid E-Tech πλήρως υβριδική τεχνολογία, που εξέλιξε για 40% χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης και ελαχιστοποίηση του κόστους κίνησης, είναι διαθέσιμη και κατάλληλα προσαρμοσμένη σε όλα τα μοντέλα της: 


Το Clio, το Captur, το Arkana, το ολοκαίνουργιο Symbioz, το Austral και το επιβλητικό Rafale έχουν την κοινή υπόσταση της full υβριδικής τεχνολογίας που δε χρειάζεται φόρτιση, ωστόσο στην τελική τους διαμόρφωση αποκτούν διαφορετικό χαρακτήρα. Πάντα όμως με στόχο τη μέγιστη αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης βενζίνης, αλλά και της ευκολίας που προσφέρει το σοφιστικέ multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Όλα τα παραπάνω αποτελούν και το επιστέγασμα της άριστης αξιοποίησης της εμπειρίας που έχει αποκτηθεί από τη Formula 1 και την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία απέδωσε μεταξύ άλλων και πάνω από 150 διπλώματα ευρεσιτεχνίας (πατέντες) κατά την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας full hybrid E-Tech. 
  


Ανεξαρτήτως μοντέλου, η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης full hybrid E-Tech είναι κοινή και περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα – μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και μία μπαταρία, διαφορετικού όμως μεγέθους σε κάθε περίπτωση. Κοινός παρονομαστής η ασυναγώνιστη οικονομία στη βενζίνη, που είναι της τάξης τουλάχιστον του 40%, σε σχέση με ένα απλό θερμικό σύνολο στην αστική χρήση.  


Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων με το multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί πρακτικά με τον ίδιο τρόπο που θα οδηγούσε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, χαρακτηρίζεται δε από την 100% ηλεκτρική εκκίνηση (όλα τα μοντέλα full hybrid E-Tech χρησιμοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα τους για να ξεκινήσουν - μία επιλογή, που εξασφαλίζει άμεση απόκριση στην εκκίνηση, αλλά και μοναδική οικονομία καυσίμου σε αστικές συνθήκες κίνησης), αλλά και την αυτόματη προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες οδήγησης: Η τεχνολογία full hybrid E-Tech της Renault βασίζεται στην εναλλαγή της σειριακής και της παράλληλης υβριδικής λειτουργίας.  

Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό μεταξύ τους, διοχετεύοντας την ισχύ τους στους τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια της κίνησης, η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και δε χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό. Φυσικά, το δικό της – σημαντικό ρόλο – στη διαμόρφωση της απόδοσης των υβριδικών συστημάτων full hybrid E-Tech παίζει η ανάκτηση ενέργειας για φόρτιση της μπαταρίας κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. 

Mε 145 ίππους για τα Renault Clio, Captur και Arkana 


Το χαρισματικό σε σχεδίαση και ευελιξία Renault Clio προσφέρει την πρωτοποριακή full hybrid E-Tech τεχνολογία στην κλάση των compact αυτοκινήτων, κάνοντας τη διαφορά στην κατηγορία του, όντας διαθέσιμο από 24.400 ευρώ.  


Χρησιμοποιεί την πιο εξελιγμένη μορφή του full hybrid E-Tech συστήματος με απόδοση 145 ίππων και βάση έναν εξελιγμένο κινητήρα βενζίνης 1,6 λτ. Η μπαταρία της 1,2 kWh (με τάση 230V) του εξασφαλίζει τη δυνατότητα έως 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου (της τάξης του 40% σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης) με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών του CO2: Σε μικτές συνθήκες, το Clio full hybrid E-Tech επιτυγχάνει εκπομπές CO2 95 g/km όντας απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας και έχοντας ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.  
Σημειωτέο δε, πως η οικονομία και η φιλικότητα προς το περιβάλλον δε συνεπάγεται θυσίες στον τομέα των επιδόσεων – κάθε άλλο μάλιστα – αφού οι επιταχύνσεις που επιτυγχάνει το full υβριδικό Clio είναι εντυπωσιακές: 0 – 100 km/h σε μόλις 9,3 δευτερόλεπτα. 


Το ίδιο ακριβώς σύστημα full hybrid E-Tech 145 χρησιμοποιεί και το Renault Captur, ο εκπρόσωπος της γαλλικής φίρμας στη δημοφιλή κατηγορία των compact SUV πόλης. Με μήκος 4,227 μέτρα, το μοντέρνο και πρακτικό (έχει συρόμενο πίσω κάθισμα) full υβριδικό Captur εμφανίζει κατανάλωση σε μικτές συνθήκες μόλις 4,6 lt./100 km (εκπομπές CO2 105 g/km), όντας ικανό για μια αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.000 km. Είναι διαθέσιμο από 27.900 ευρώ. 


Η ευφυής προσαρμοστικότητα του full hybrid E-Tech συστήματος αναδεικνύεται από την τοποθέτησή στο σπορ οικογενειακό SUV με την κουπέ σχεδίαση, το Renault Arkana full hybrid E-Tech 145, που επιτυγχάνει κατανάλωση 4,7 lt./100 km κατεβάζοντας τις εκπομπές CO2 στα 107 g/km. Και σε αυτήν την περίπτωση, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται ή να πρέπει να κάνει κάτι, έχουμε αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση για έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, ενώ η λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης επιτυγχάνεται και με ταχύτητες έως και 75 km/h. Εντυπωσιακό στοιχείο είναι και η δυναμική επιτάχυνση 80-120 km/h που είναι υπόθεση μόλις 8,5 δλ.. 
 
Το νέο Renault Symbioz απογειώνει τη full hybrid E-Tech τεχνολογία 


Το νέο Renault Symbioz συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα ενός SUV με εκείνα της τεχνολογίας full hybrid E-Tech. To νέο μέλος της SUV οικογένειας της Renault με το ελληνικό όνομα (συμβίωση) και την αιχμηρή σχεδίαση, θα κάνει πρεμιέρα με το full υβριδικό σύστημα των 145 ίππων, που του εξασφαλίζει αυτονομία 1.000 km. Άλλωστε, η μπαταρία της 1,2 kWh του εξασφαλίζει τη δυνατότητα έως 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον και 40% εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. 


Σύντομα θα διατεθεί και η full υβριδική έκδοση των 160 ίππων. Αυτή «φοράει» ένα σύστημα με ίδια διάταξη αλλά κινητήρα βενζίνης 1,8 λτ. (αντί 1,6 λτ.) και μπαταρία 1,4 kWh (αντί για 1,2 kWh, που συναντάμε στο full hybrid E-Tech των 145 ίππων).  
Το μήκους 4,414 μ. Renault Symbioz στοχεύει στην ευρυχωρία και στην πρακτικότητα, χαρακτηριστικά που τονίζονται από επιλογές, όπως το συρόμενο -σε διαδρομή 16 εκατοστών- πίσω κάθισμα για διαμόρφωση του χώρου αποσκευών από 492-624 λίτρα σε. Αν διπλωθεί η πλάτη των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 1.582 λίτρα, ενώ υπάρχουν 24,7 λίτρα αποθηκευτικού χώρου μέσα στην καμπίνα, με ντουλαπάκι συνοδηγού 7 λίτρων. Η Renault προσφέρει έως 24 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με το νέο γαλλικό SUV να υπόσχεται άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις.  


Το Symbioz διαθέτει ως έξτρα τη γυάλινη οροφή Solarbay που βελτιώνει το χώρο για τα κεφάλια των επιβατών κατά 30 χιλιοστά και σκουραίνει είτε με το πάτημα ενός διακόπτη, είτε με φωνητική εντολή, χρησιμοποιώντας την τυπική τεχνολογία του Google Assistant που είναι ενσωματωμένη στην κάθετη οθόνη αφής 10,4 ιντσών. 
 
Rafale και Austral με 200 full υβριδικά άλογα 


Με μήκος στα 4,71 μέτρα, τo Renault Rafale ηγείται της γκάμας των SUV της Renault φέροντας κάτω από τη δυναμική και εκλεπτυσμένη SUV-Coupe σχεδίαση, όλη την τεχνολογία και τις καινοτομίες της γαλλικής φίρμας πάνω στη full hybrid E-Tech τεχνολογία. Το πλήρως υβριδικό σύνολο του Renault Rafale αποδίδει 200 άλογα συνδυάζοντας έναν 3-κύλινδρο 1.200άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης 130 ίππων και 205 Nm ροπής, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μια μπαταρία 2 kWh, με την κίνηση να μεταδίδεται από το αυτόματο κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη.  


Η διαχείριση της φόρτισης γίνεται αυτόματα από το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ρυθμίζει τον βαθμό της ανάκτησης, ωστόσο ο οδηγός, μπορεί να παρακάμψει το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων με την επιλογή τεσσάρων επιπέδων αναγεννητικής πέδησης, χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι. Το σημαντικό είναι πως η κορυφαία απόδοση και οι δυναμικές επιδόσεις του Renault Rafale συνδυάζονται με εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση (4,7 lt./100 km και 105 gr CO2/km) και αυτονομία 1.100 km., αποτέλεσμα φυσικά της πρωτοποριακής full hybrid E-Tech τεχνολογίας που εφαρμόζει. 


Ακριβώς το ίδιο full hybrid E-Tech 200 σύστημα συναντάμε σε ένα ακόμα SUV της γαλλικής φίρμας, το Renault Austral. Το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο, η ποιοτική, πρακτική και πλούσια εξοπλισμένη καμπίνα και φυσικά η κορυφαία full υβριδική τεχνολογία που εξασφαλίζει αυτονομία 1.200 km. (κατανάλωση 4,6 lt./100 km. με εκπομπές CO2 104 gr./km.) καθιστούν το Renault Austral μιας άκρως ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη επιλογή ανάμεσα στα οικογενειακά SUV. 

Η αγορά αυτοκινήτου το 2025