Επιμένει στην επιλογή του κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με υγρό υδρογόνο η Toyota, συμμετέχοντας με το υδρογονοκίνητο GR Corolla στον τελικό (Round 7 Super Taikyu Final Fuji) γύρο της σεζόν του ιαπωνικού πρωταθλήματος αντοχής ENEOS Super Taikyu 2024 Powered by BRIDGESTONE που διεξήχθη από τις 16 έως τις 17 Νοεμβρίου. Μόνο που τη φορά αυτή ήρθε να δείξει μία ακόμα δική της καινοτομία.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο Super Taikyu Final Fuji, η Toyota παρουσίασε ένα τεχνολογικό concept που αξιοποιεί το αέριο υδρογόνο που προκύπτει από την εξάτμιση του υγρού υδρογόνου που παράγεται κατά την οδήγηση (boil-off gas), καθώς αναζητά συνεργάτες για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της ανάπτυξης της τεχνολογίας από κοινού.
Όπως είναι γνωστό, το υγρό υδρογόνο έχει μεγαλύτερη πυκνότητα από το αέριο. Αυτό επιτρέπει την αποθήκευση περισσότερου υδρογόνου σε μια δεξαμενή της ίδιας χωρητικότητας, επιτρέποντας μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά παρουσιάζει το πρόβλημα του «βρασμού», δηλαδή της εξάτμισής του. Αυτό είναι ένα πρόβλημα για όλα τα συστήματα υγρού υδρογόνου, όπου το υγρό καύσιμο υδρογόνου που αποθηκεύεται στη δεξαμενή εξατμίζεται, λόγω της φυσικής θερμότητας που φτάνει σε αυτό από έξω. Με την υπάρχουσα τεχνολογία, το αέριο υδρογόνο που προκύπτει από το υγρό στη δεξαμενή καυσίμου, κατά την οδήγηση, απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα χωρίς να χρησιμοποιηθεί.
Στο Super Taikyu Final Fuji όμως, η Toyota παρουσίασε μία πρωτότυπη τεχνολογία που καταφέρνει να επαναχρησιμοποιήσει αυτό ακριβώς το αέριο. Και παρόλο που πρόκειται για κάτι που βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της ιδέας, εάν καταστεί υλοποιήσιμη, η τεχνολογία αυτή αναμένεται να βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση ολόκληρου του συστήματος υγρού υδρογόνου, με ανάκτηση και χρήση του αερίου υδρογόνου. Αυτός είναι και ο λόγος που η Toyota επιδιώκει να δημιουργήσει συνεργασίες που θα βοηθήσουν να γίνει πραγματικότητα αυτή η τεχνολογία.
Η Toyota εργάζεται, λοιπόν, για την ανάπτυξη τεχνολογίας για την παραγωγή επαναχρησιμοποιήσιμων καυσίμων, στέλνοντας το αέριο που απελευθερώνεται από το υγρό υδρογόνο στη δεξαμενή σε έναν «αυτοσυμπιεστή» (μια συσκευή που αυξάνει την πίεση χωρίς να βασίζεται σε εξωτερική ενέργεια). Το αέριο που αποτελεί προϊόν εξάτμισης μπορεί να μετατραπεί ξανά σε χρησιμοποιήσιμο καύσιμο υδρογόνου για τον κινητήρα, εφαρμόζοντας πίεση, αλλά η επαρκής αύξηση της πίεσης συνήθως απαιτεί ενέργεια (πχ. ηλεκτρική). Ο «αυτοσυμπιεστής» που παρουσίασε η Toyota σε αυτή την εκδήλωση χρησιμοποιεί την πίεση του αερίου βρασμού για να αυξήσει την πίεση κατά δύο έως τέσσερις φορές και να παράγει επαναχρησιμοποιήσιμο καύσιμο χωρίς τη χρήση πρόσθετης ενέργειας.
Η μικρή κυψέλη υδρογόνου παράγει ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιώντας το υγρό υδρογόνο που εξατμίστηκε
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας συμπίεσης για την επαναχρησιμοποίηση του αερίου εξάτμισης, μια ορισμένη ποσότητα πλεονάζοντος αερίου εξακολουθεί να απελευθερώνεται. Αυτή διοχετεύεται στη συνέχεια στη μικρή συστοιχία κυψελών υδρογόνου, (FC stack) που έχει αναπτύξει η Toyota, όπου το υδρογόνο συμμετέχει σε μια χημική αντίδραση και παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία εξαρτημάτων όπως ο ηλεκτροκινητήρας της αντλίας υγρού υδρογόνου. Εάν αυτή η ιδέα γίνεται εφικτό να χρησιμοποιηθεί στην πράξη, τότε θα είναι δυνατό να συμπληρωθεί ηλεκτρική ενέργεια ισοδύναμη με την ποσότητα που παράγεται από τον εναλλάκτη (μικρή γεννήτρια) από αέριο βρασμού, οδηγώντας σε βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.
Το αέριο υδρογόνο που προέκυψε από την εξάτμιση και δεν χρησιμοποιήθηκε στη διαδικασία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μετατρέπεται στη συνέχεια σε υδρατμούς μέσω ενός καταλύτη (όπως πριν) και απελευθερώνεται με ασφάλεια έξω από το όχημα.
Η Toyota θα συνεχίσει να βελτιώνει τα αυτοκίνητα και τους ανθρώπους στον απαιτητικό κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να εξελίσσεται μαζί με τους συνεργάτες της για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα.