H ένδειξη 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στο trip computer του υβριδικού Toyota Yaris σε πείθει, δίχως άλλο, ότι το υβριδικό σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας μετά από 25 χρόνια εξέλιξης εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό – ή αν θέλετε έχει γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό από την εποχή που το πρωτοείδαμε στο Prius πρώτης γενιάς. Αυτό το στοιχείο θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι από μόνο του αρκετό να σε πείσει – ιδιαίτερα στην παρούσα συγκυρία της… εκτόξευσης στα ύψη των τιμών των καυσίμων.
Δεν είναι όμως αυτό το μοναδικό προσόν του Yaris. Είναι και το γεγονός ότι το υβριδικό Toyota Yaris, όπως και όλα τα full hybrid πλήρως υβριδικά μοντέλα της Toyota, οδηγούνται όπως ένα αυτόματο αυτοκίνητο. Έχουμε δηλαδή ήδη δύο χαρακτηριστικά τα οποία είναι αποφασιστικής σημασίας για την αστική καθημερινότητα. Και πλέον αυτά αρκούν έτσι κι αλλιώς αρκούν για να χαρακτηρίσουμε το υβριδικό Toyota Yaris ως το ιδανικό σουπερμίνι – τουλάχιστον για την πόλη.
Γιατί, βεβαίως, ένα σουπερμίνι στις μέρες μας αγοράζεται για να χρησιμοποιηθεί και εκτός του αστικού ιστού, για να κάνει δηλαδή και τα ταξίδια του, και να κυκλοφορήσει στις εθνικές οδούς. Και για τέτοιου τύπου χρήση θα μπορούσε, ενδεχομένως, να πει κανείς ότι βρίσκεις πιο ευρύχωρα, πιο άνετα και ίσως με καλύτερη οδική συμπεριφορά προτάσεις στην κατηγορία αυτή. Όμως μέσα στην πόλη η ευκολία οδήγησης και η χαμηλή κατανάλωση έχουν το πάνω χέρι.
Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την παραδοσιακή αξιοπιστία της Toyota, η οποία δεκαετίες τώρα υποστηρίζεται από την περίφημη εξαετή εγγύηση – αλλά και από το εξαιρετικό service που προσφέρει το πολύ καλό δίκτυο της Toyota Hellas στη χώρα μας. Εξάλλου, το μικρό Toyota έχει ήδη κερδίσει μία μεγάλη διάκριση ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2021.
Στην πράξη τώρα, δηλαδή στον δρόμο, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, τα πράγματα είναι σαφώς βελτιωμένα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – το οποίο, δεν τα πήγαινε καθόλου άσχημα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το νέο μοντέλο βασίστηκε σε μία καινούργια πλατφόρμα με αυξημένη ακαμψία, απέκτησε χαμηλότερο κέντρο βάρους και συνδυάστηκε με διαφορετική ανάρτηση, η οποία είναι αρκετά άνετη προσφέροντας ταυτοχρόνως τη δέουσα ευστάθεια.
Παράλληλα, το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς με το οποίο είναι εφοδιασμένο το νέο Toyota Yaris έχει βελτιωθεί σημαντικότατα, εξαλείφοντας τις οποίες παιδικές ασθένειες χαρακτήρισαν τις πρώτες γενιές του συστήματος και προσφέρει στον οδηγό μία διαφορετική αίσθηση της απόκρισης στο γκάζι. Είναι δηλαδή πλέον πολύ πιο άμεσα τώρα τα πράγματα σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση.
Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα ισορροπημένο μηχανικό σύνολο και μένει να βάλουμε ένα μικρό αστερίσκο επισημαίνοντας ως αδυναμία των κάπως τον ελαφρά αυξημένο θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Οφείλουμε ωστόσο να σημειώσουμε πως, τώρα πια, όταν αποφασίζεις να κινηθείς με πιο μεγάλη ταχύτητα δεν αντιμετωπίζεις εκείνο το απίστευτο βουητό που τον παλιό καλό καιρό, στις προηγούμενες γενιές του Yaris, γέμιζε ενοχλητικά την καμπίνα. Καθώς όπως είπαμε η λειτουργία του συστήματος έχει βελτιωθεί στο μέγιστο βαθμό.
Κατά τα άλλα οι χώροι, παρόλο που δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες και η ποιότητα κατασκευής στο μοντέρνο σαλόνι εξαιρετική. Η αισθητική ανανέωση όμως είχε κάποιες μικρές παρενέργειες, δηλαδή κάποιες μικρές εργονομικές αστοχίες, με πλέον εμφανή την θέση των θυρίδων αερισμού κάτω από την κεντρική οθόνη. Πρόκειται για ένα σημείο όπου πρέπει να χώσεις στο χέρι σου για να τους ρυθμίσεις. Ενώ κάπως χωμένες είναι και οι χειρολαβές που ανοίγουν τις πόρτες.
Τέλος, ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει, από τη βασική μάλιστα έκδοση, το μεγάλο πακέτο συστημάτων ασφάλειας της Toyota που περιλαμβάνει: Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Κυκλοφορίας, Αυτόματη Λειτουργία Προβολέων, Full-range Adaptive Cruise Control, Περιοριστή ταχύτητας EBS, Ηill Assist Control (HAC), Σύστημα Ένδειξης Κόπωσης Οδηγού, Κλήση έκτακτης ανάγκης e-Call, Σύστημα Παρακολούθησης Πίεσης Ελαστικών (TPMS), Σύστημα Αποφυγής Πρόσκρουσης με έκτακτη υποβοήθηση διεύθυνσης (κατά τον ελιγμό), Σύστημα Ελέγχου Διατήρησης Λωρίδας (LTA) και Intelligent Adaptive Cruise Control (iACC).