Oι μηχανικοί της Volvo Cars τον αποκαλούν «o απόλυτος εξομοιωτής οδήγησης». Όμως δεν είναι απλώς μια δικαιολογία για εκείνους, ώστε να εκδηλώσουν τον gamer που κρύβεται μέσα τους. Αντιθέτως, ο επαναστατικός εξομοιωτής μεικτής πραγματικότητας της σουηδικής εταιρείας χρησιμοποιείται για να γίνουν νέα άλματα στην ασφάλεια και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Μία εγκατάσταση με κινούμενο κάθισμα οδηγού, ένα τιμόνι με τεχνολογία αφής που προσφέρει feedback κι ένα headset εικονικής πραγματικότητας με κρυστάλλινη απόδοση θα έκαναν οποιονδήποτε σοβαρό gamer να ζηλέψει. Ωστόσο, ο εξομοιωτής της Volvo Cars αναβαθμίζει αυτό το concept σε ανώτερο επίπεδο, καθιστώντας δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς την πραγματικότητα από την εξομοίωση. Κάτι, άλλωστε, που είναι ακριβώς το ζητούμενο.
Με τη χρήση ιδιαίτερα προηγμένης τεχνολογίας από την κορυφαία real time 3D πλατφόρμα ανάπτυξης Unity και με τη συνδρομή των Φινλανδών ειδικών εικονικής και μεικτής πραγματικότητας της Varjo, ο εξομοιωτής δημιουργεί την εμπειρία οδήγησης ενός πραγματικού αυτοκινήτου σε πραγματικούς δρόμους. Συνδυάζει γραφικά 3D υψηλής ευκρίνειας που αναπαριστούν την πραγματικότητα, ένα headset επαυξημένης πραγματικότητας και ένα ολόσωμο κοστούμι Teslasuit που προσφέρει απτικό feedback από τον εικονικό κόσμο, ενώ παρακολουθεί και τις αντιδράσεις του σώματος.
Αυτός ο συνδυασμός software και hardware επιτρέπει στους μηχανικούς της Volvo Cars να εξομοιώνουν αναρίθμητα κυκλοφοριακά σενάρια σε ένα πραγματικό περιβάλλον πίστας, με τη χρήση ενός πραγματικού αυτοκινήτου. Όλα αυτά, με απόλυτη ασφάλεια. Οι μηχανικοί αποκομίζουν πολύτιμη γνώση για την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον άνθρωπο και το αυτοκίνητο, η οποία θα οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων χαρακτηριστικών υποβοήθησης οδηγού και αυτόνομης οδήγησης.
Οι δοκιμαστές μπορεί να εκτεθούν στη λειτουργία φανταστικών χαρακτηριστικών ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, σε user interface για αυτόνομη οδήγηση, σε μελλοντικά μοντέλα αυτοκινήτων και πολλά άλλα σενάρια. Ο εξομοιωτής μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πραγματικά πεδία δοκιμών ή σε εργαστήριο και κάθε σενάριο είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο. Κυριολεκτικά, οι πιθανότητες είναι ανεξάντλητες.
Ο «απόλυτος εξομοιωτής» της Volvo Cars παρουσιάστηκε πριν δύο μέρες σε ένα live event που μεταδόθηκε από την Open Innovation Arena της Volvo, με οικοδεσπότες μια ομάδα ειδικών καινοτομίας της εταιρείας. Μπορείτε να παρακολουθήσετε το event εδώ.
Το περασμένο έτος, από κοινού με την Varjo, η Volvo Cars έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που πέτυχε να οδηγηθεί ένα πραγματικό αυτοκίνητο με τη χρήση headset μεικτής πραγματικότητας. Πλέον, η συνεργασία επεκτάθηκε συμπεριλαμβάνοντας τη Unity και τον κατασκευαστή ολόσωμων απτικών κοστουμιών, Teslasuit.
Σύμφωνα με τον Casper Wickman, επικεφαλής του τμήματος User Experience στην Open Innovation Arena της Volvo και έναν από τους οικοδεσπότες του ζωντανού event, αυτό δίνει τη δυνατότητα στη Volvo να μελετά αληθινές ανθρώπινες αντιδράσεις σε ασφαλές περιβάλλον, με κόστος εξαιρετικά μικρότερο σε σχέση με το αντίστοιχο ενός πραγματικού τεστ.
«Η συνεργασία με μεγάλες εταιρείες όπως οι Varjo, Unity και Teslasuit, μας επέτρεψε να δοκιμάσουμε πάρα πολλά σενάρια που μοιάζουν και γίνονται αντιληπτά ως απολύτως πραγματικά, χωρίς να χρειάζεται η κατασκευή πραγματικών υποδομών», δηλώνει ο Casper Wickman. «Μας δίνει τη δυνατότητα να οδηγούμε πραγματικά αυτοκίνητα σε πλήθος κυκλοφοριακών σεναρίων που είναι σαν αληθινά, τα οποία όμως μπορούν να διαφοροποιηθούν με την με την απλή πίεση ενός πλήκτρου».
Οι δοκιμές είναι εξαιρετικά σημαντικές στην ανάπτυξη συστημάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα, όπως οι τεχνολογίες αποφυγής σύγκρουσης. Αλλά η δοκιμή αυτών των συστημάτων στην πραγματικότητα μπορεί να είναι επικίνδυνη, χρονοβόρα και ακριβή. Οι προσομοιώσεις εικονικής και μεικτής πραγματικότητας, ωστόσο, επιτρέπουν την απόλυτα ασφαλή δοκιμή σε αληθινά περιβάλλοντα, χωρίς να χρειάζεται να κατασκευαστούν καθόλου φυσικά πρωτότυπα ή να δημιουργηθούν πολύπλοκά σενάρια.
«Χρησιμοποιώντας αυτή την εξαιρετικά προηγμένη τεχνολογία, εξερευνούμε και ηγούμαστε στην εξέλιξη για τη δημιουργία ασφαλών αυτοκινήτων στο μέλλον. Είναι σπουδαίο που έχουμε ένα ρόλο σε αυτό», δήλωσε ο Casper Wickman.
Παρακολουθήστε ολόκληρο το ζωντανό event εδώ και κατεβάστε το video με τη σύνοψή του εδώ.
Τεχνολογίες που επιδείχθηκαν:
Headset μεικτής πραγματικότητας Varjo
Τον περασμένο χρόνο, η Volvo Cars, με τη συνδρομή της Varjo, έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που πέτυχε την οδήγηση ενός πραγματικού αυτοκινήτου με τη χρήση headset μεικτής πραγματικότητας. Το Varjo XR-1 Developer Edition headset χρησιμοποιεί βιντεοκάμερες που ενεργοποιούν τη μεικτή πραγματικότητα και παρέχουν μεικτή ή εικονική πραγματικότητα σε ανάλυση υψηλής ευκρίνειας. Με το Varjo XR-1, τα αντικείμενα και τα περιβάλλοντα που δημιουργούνται στο Unity μπορούν να ενσωματωθούν απρόσκοπτα στον πραγματικό κόσμο.
Teslasuit
Μέσω της εφαρμογής δυνάμεων, δονήσεων ή κινήσεων, η τεχνολογία αφής καθιστά δυνατή την αναδημιουργία της εμπειρίας του αγγίγματος κατά την αλληλεπίδραση με τον εικονικό κόσμο. Φορώντας το προηγμένο ολόσωμο κοστούμι αφής της Teslasuit, οι δοκιμαστές προσομοίωσης της Volvo μπορούν να αισθανθούν μικρές αναπαραγωγές των δυνάμεων που θα δεχόταν κανείς σε μια σύγκρουση, χωρίς οι ίδιοι να διατρέχουν κανέναν πραγματικό κίνδυνο. Το κοστούμι επιτρέπει επίσης στους μηχανικούς της Volvo να δοκιμάσουν αυτές τις αντιδράσεις, μελετώντας το πώς οι μύες, τα επίπεδα άγχους, και ο καρδιακός ρυθμός αντιδρούν υπό στρες, και να εφαρμόσουν όσα μαθαίνουν για τη δημιουργία συστημάτων ασφαλείας επόμενης γενιάς που στοχεύουν στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων ή στο μετριασμό των συνεπειών τους.
Λογισμικό προσομοίωσης Unity
Τα σενάρια προσομοίωσης δημιουργούνται με τη χρήση τελευταίου real-time λογισμικού 3D από τη Unity, την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από μία από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ανάπτυξής videogame στον κόσμο. Με τη βοήθεια του λογισμικού, οι ειδικοί της Volvo μπορούν να δημιουργήσουν εικονικά περιβάλλοντα και αντικείμενα που θα χρησιμοποιηθούν σε προσομοιώσεις ή να βάλουν ένα πλήρως ακριβές 3D μοντέλο οποιουδήποτε σχεδίου αυτοκινήτου της Volvo σε οποιοδήποτε εικονικό περιβάλλον, για να αξιολογήσουν τη σχεδίασή του σε διαφορετικό φωτισμό, τοποθεσίες και καιρικές συνθήκες.