Black Box: Μπάσιμο Βαρδινογιάννη στη λιανική. Στη Βουλή το Θριάσιο, έρχεται το Galaxy Mezz και το έργο της Mytilineos

Δυναμική είσοδο στη λιανική σε μία δύσκολη εποχή πραγματοποιεί η Retail & More του Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία επανέφερε στην ελληνική αγορά την Carrefour μετά από αρκετά χρόνια. Με τον ανταγωνισμό να χτυπά…κόκκινο λόγω της προσπάθειας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να απορροφήσουν το μεγαλύτερο ποσοστό των αυξήσεων, κυρίως στα τρόφιμα, ώστε να μην μετακυληθούν ολόκληρες προς τους καταναλωτές, η εταιρεία προχωρά στην εφαρμογή του επενδυτικού της σχεδίου.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour, προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, έχοντας ήδη εγκαινιάσει 2 καταστήματα στην Ζάκυνθο και 3 καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία 7 ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη, η Θάσος και η Θεσσαλονίκη. Η πρώτη φάση ανάπτυξης γίνεται με την μέθοδο του franchise.

Παράλληλα με το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.

Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το Carrefour Flash 10/10, είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα.

Εκτός από το καινοτόμο Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων, τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές, αλλά και σε κέντρα πόλεων και τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων.

---

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των… Mezz στο ελληνικό χρηματιστήριο σε τρεις. Μετά την Cairo Mezz και τη Phoenix Vega Mezz, η Alpha Bank προχωρά και αυτή στη δημιουργία της Galaxy Mezz. Αυτό αναμένεται να αποφασίσει στην επικείμενη γενική συνέλευση της 22 Ιουλίου. Πιο αναλυτικά για κάθε 27 μετοχές θα δώσει 1 Galaxy Mezz ονομαστικής αξίας 0,27 ευρώ. Συνολικά θα εκδοθούν 86,94 εκατ. μετοχές περίπου. Η ονομαστική αξία των μετοχών της Alpha Bank θα μειωθεί από τα 0,30 ευρώ σε 0,29 ευρώ. Ουσιαστικά και στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου και προκειμένου να μειώσει τα Μη Εξυπηρετούμενα Ανοίγματα ,η Alpha Bank προέβη, μεταξύ άλλων, στην τιτλοποίηση του χαρτοφυλακίου Galaxy μέσω της μεταβίβασης απαιτήσεων από δάνεια Ακαθάριστης Λογιστικής Αξίας 10,8 δισ. ευρώ σε τρεις Εταιρείες Ειδικού Σκοπούκαι στην τιτλοποίηση του χαρτοφυλακίου Cosmos, μέσω της μεταβίβασης απαιτήσεων από δάνεια Ακαθάριστης Λογιστικής Αξίας 3,4 δισ. ευρώ στην Εταιρεία Ειδικού Σκοπού (SPV) Cosmos Securitisation Designated Activity Company. Κράτησε κάποιες ομολογίες και αυτές διανέμει στους μετόχους.

---

Τις επόμενες εβδομάδες θα κατατεθεί προς συζήτηση και κύρωση στη Βουλή η σύμβαση για την παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο στις Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Το έργο, που παρέμενε παγωμένο για πολλά χρόνια καθώς πηγαινοερχόταν μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών της Κομισιόν, συγκεντρώνει -ή τουλαχιστον αυτό αναμένεται - τη μέγιστη δυνατή συναίνεση των κομμάτων, όχι μόνο επειδή βάζει την Ελλάδα στο διεθνή χάρτη των logistics, αλλά και για σειρά άλλων λόγων πολιτικού χαρακτήρα.

Το έργο, ύψους 150 εκατ. ευρώ, προβλέπει την υλοποίηση 120 χιλ. τ.μ., την πρώτη περίοδο (Τ1) κατασκευής και ακόμη 120 χιλ. τ.μ., τη δεύτερη περίοδο (Τ2). Για την ολοκλήρωση της κατασκευής των περιόδων Τ1 και Τ2 υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν δύο και ένας χρόνος, αντίστοιχα. Το έργο θα οδηγήσει στη δημιουργία 3.000 έως 5.000 νέων θέσεων εργασίας και θα διαθέτει αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών.

---

Γεγονός αποτελεί η ολοκλήρωση της παράκαμψης της Αμφιλοχίας, μήκους 17 χιλιομέτρων, που ανήκει στον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβρακία που είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. Το έργο, που υπεγράφη τέλη του 2020, υλοποίησε η Mytilineos και παραδίδεται αύριο Πέμπτη παρουσία του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή και του προέδρου και διευθύνοντος σύμβουλος της Mytilineos Ευάγγελου Μυτιληναίου. Η παράκαμψη υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την απόσταση Αμβρακία-Άκτιο κατά περίπου 20 λεπτά, επιτρέποντας στην Αμφιλοχία να «πάρει ανάσα». Επίσης, θα επιτρέψει στους οδηγούς να κερδίζουν περίπου 15 χιλιόμετρα οδήγησης σε σχέση με την υφιστάμενη διαδρομή Αμβρακία-Αμφιλοχία-Δρυμός.

Όσοι θα κατευθυνθούν φέτος προς κάποιους από τους τουριστικούς προορισμούς του Ιονίου, όπως η Βόνιτσα και η Πρέβεζα θα εκτιμήσουν τα οφέλη της παράκαμψης της Αμφιλοχίας. Όσον αφορά το έργο Άκτιο-Αμβρακία, εκτιμάται ότι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχει παραδοθεί εν συνόλω, ενώ από τα 48,5 χιλιόμετρα του οδικού άξονα τα 14 (Άκτιο – Βόνιτσα) λειτουργούν από το 2019.

---

Βλέπει κάποιος μία μετοχή με άνοδο 2% και το επόμενο λεπτό είναι στο -2%, αλλά και το ανάποδο. Η απουσία επενδυτών και τζίρου στο Χρηματιστήριο Αθηνών, έχει δημιουργήσει μεγαλύτερα χάσματα μεταξύ αγοραστών και πωλητών και χρειάζεται προσοχή, από τους επενδυτές, γιατί μία κίνηση μπορεί μέσα σε λίγη ώρα να έχει διαφορά 5% και μερικές φορές και παραπάνω, που για την εποχή είναι μία άκρως σεβαστή απόδοση. Η απουσία τζίρου και εντολών στο σύστημα μπορεί να κάνει κάποιον επενδυτή να αγοράσει σημαντικά υψηλότερα ή να πουλήσει σημαντικά χαμηλότερα, από τη «λογική» στην κάθε στιγμή και φυσικά ανάλογα με το γενικότερο κλίμα. Θέλει επομένως λίγη προσοχή παραπάνω

---

Η εξυγίανση της ΓΕΔ μέσω της Quest προχωρά με την έγκριση από τη γενική συνέλευση της πρώτης της αύξησης κεφαλαίου ύψους 5,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 5 εκατ. ευρώ θα βάλει η Quest και θα αποκτήσει ποσοστό από 95% έως 99,21%. Αυτό σημαίνει, όχι μόνο ότι θα έχει τον απόλυτο έλεγχο, αλλά ότι μπορεί και να τη βγάλει από το χρηματιστήριο. Ουσιαστικά, δεν θα την επαναφέρει, αφού είναι εκτός διαπραγμάτευσης η μετοχή, λόγω των οικονομικών προβλημάτων. Από την άλλη η Quest έχει ανακοινώσει ότι τα χρήματα που θα βάλει θα είναι πολλά περισσότερα και κοντά στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ περιμένει ότι η ΓΕΔ θα συνεισφέρει το ποσό των 30 - 40 εκατ. ευρώ στις πωλήσεις του ομίλου. Η διοίκηση της Quest υπολογίζει στη ΓΕΔ, καθώς έχει δυνατά περιθώρια και σχεδόν τριπλάσια του κλάδου ΙΤ.

---

Μία διακοπή των ροών φυσικού αερίου θα οδηγήσει τη ζώνη του ευρώ σε ύφεση και τις μετοχές σε νέο sell off, εκτιμά η Citigroup. Το αποτέλεσμα διακοπής της προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία  θα μπορούσε να συρρικνώσει το ΑΕΠ της ευρωζώνης περισσότερο από 1%, εξέλιξη που με τη σειρά της θα οδηγούσε σε μείωση 10% στα κέρδη ανά μετοχή των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων το επόμενο 12μηνο.

Το σενάριο ύφεσης θα μπορούσε να προκαλέσει περαιτέρω πτώση των μετοχών κατά 10% από τα τρέχοντα επίπεδα με τους κλάδους των χημικών και των μετάλλων να είναι περισσότερο ευάλωτοι. Σε περίπτωση που οι ροές φυσικού αερίου δεν αποκατασταθούν, οι τιμές ενέργειας θα ακριβύνουν και θα επηρεάσουν τον πληθωρισμό, ενώ δεν αποκλείεται να εφαρμοστεί δελτίο ενέργειας στον βιομηχανικό κλάδο.

Χωρίς ρωσικό αέριο, Γερμανία και Ιταλία και πιθανώς κάποιες χώρες της Κεντρικής Ευρώπης να αντιμετωπίσουν σημαντικές ελλείψεις αερίου αυτό τον χειμώνα με τις τιμές να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα και πιθανώς να ανέλθουν στα 250 ευρώ/ΜWh.

Μια τέτοια εξέλιξη θα προσθέσει 1,3% στον πληθωρισμό της ευρωζώνης τα επόμενα δύο χρόνια. Η εφαρμογή δελτίου ενέργειας και η μείωση της ζήτησης από τους καταναλωτές μπορεί να αφαιρέσει 1%-1,5% από το ΑΕΠ της ευρωζώνης φέτος και τον επόμενο χρόνο, προκαλώντας ήπια ύφεση με τη Γερμανία να πλήττεται περισσότερο με 1,5% συρρίκνωση του ΑΕΠ και να ακολουθεί η Ιταλία

---

Η Contemporary Amperex Technology Company, πιο γνωστή ως CATL (300750 SHENZEN), είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έχει ξεκινήσει από την Κίνα και προμηθεύει αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Η CATL δεν πτοείται από τα προβλήματα στις σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας και ετοιμάζεται να ενισχύσει την παρουσία της στην αμερικανική ήπειρο, ξεκινώντας επενδυτικά σχέδια που μπορεί να φτάσουν τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Όπως μας πληροφορεί σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg, η εταιρεία σκέφτεται πολύ σοβαρά να ξεκινήσει την κατασκευή δύο εργοστασίων στο βόρειο τμήμα του Μεξικού, κοντά στα σύνορα με τις ΗΠΑ. Το Μεξικό θεωρείται εδώ και χρόνια ένα μεγάλο κέντρο παραγωγής εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία και, αν η επένδυση αυτή πραγματοποιηθεί, θα το βοηθήσει να εδραιώσει την θέση του. Στο μυαλό της διοίκησης της εταιρείας φαίνεται πως είναι η προμήθεια μπαταριών στο νέο εργοστάσιο της Tesla, το οποίο βρίσκεται στο Όστιν του Τέξας και ίσως και σε κάποια από τα εργοστάσια της Ford. Ακόμα όμως δεν έχουν ληφθεί οι σχετικές αποφάσεις.

Το ρεπορτάζ αναφέρει πως ένα εναλλακτικό σχέδιο προβλέπει την κατασκευή στο Μεξικό μόνο εξαρτημάτων για μπαταρίες, τα οποία θα μεταφέρονται στο Κεντάκι των ΗΠΑ, όπου η CATL έχει αγοράσει μία μεγάλη έκταση στην οποία θα μπορούσε να ανεγείρει εργοστάσιο. Ανεξάρτητα πάντως από τις τελικές αποφάσεις, η διοίκηση της CATL φέρεται αποφασισμένη να πατήσει γερά τα πόδια της στην Βόρειο Αμερική προκειμένου να μπορέσει να αποκτήσει ισχυρή παρουσία ενόψει της αναμενόμενης έναρξης της μαζικής κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2025 και μετά. Και βέβαια δεν είναι η μόνη. Η ιαπωνική Panasonic είναι ήδη παρούσα, συνεργαζόμενη στενά στο εργοστάσιο μπαταριών Gigafactory στην πολιτεία της Νεβάδα, απ’ όπου προμηθεύεται μπαταρίες το εργοστάσιο της Tesla στην Καλιφόρνια.

Την ίδια ώρα, τρεις μεγάλες κορεατικές δυνάμεις του χώρου, η LG Energy Solution, η Samsung SDI και η SK Innovation συνεργάζονται ήδη με την General Motors, την Stellantis και την Ford αντίστοιχα για να φτιάξουν τα δικά τους εργοστάσια μπαταριών μέσα στις ΗΠΑ. Φαίνεται λοιπόν πως η μεγάλη καθυστέρηση της αμερικανικής βιομηχανίας στον τομέα παραγωγής μπαταριών έχει οδηγήσει τις μεγάλες ασιατικές δυνάμεις σε έναν αγώνα δρόμου για το ποιος θα ικανοποιήσει πρώτος την ζήτηση. Αρκεί βέβαια αυτή να έρθει, και να υπάρχουν αρκετά υλικά για την παραγωγή των μπαταριών!  

---

Ο διάδοχος στο Ντουμπάι, Χαμντάν μπιν Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ Αλ Μακτούμ, παρουσίασε τη φιλόδοξη «Στρατηγική Metaverse», καθώς θέλει να δημιουργήσει 40.000 εικονικές θέσεις εργασίας και να προσθέσει 4 δισεκατομμύρια δολάρια στην οικονομία τα επόμενα πέντε χρόνια. Ο διάδοχος παρουσίασε το σχεδιασμό να αυξήσει τον αριθμό των εταιρειών blockchain και metaverse κατά πέντε φορές σε βάθος πενταετίας. Η στρατηγική στοχεύει να βάλει το Ντουμπάι στον εικονικό χάρτη, ως μία από τις «10 κορυφαίες πόλεις παγκοσμίως όσον αφορά την εικονική οικονομία». Ήδη ο τομέας του metaverse και του blockchain συνεισφέρει επί του παρόντος 500 εκατομμύρια δολάρια στην εθνική οικονομία του Ντουμπάι. Η κίνηση έρχεται εν μέσω της κίνησης να χορηγήσει άδειες σε εταιρείες κρυπτονομισμάτων. Τους τελευταίους μήνες έχουν εκδοθεί εγκρίσεις συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτηρίων κρυπτονομισμάτων OKX, Crypto.com, FTX και Binance, οι οποίες έχουν δημιουργήσει ήδη θέσεις εργασίας στο Εμιράτο.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.