Αν δίδασκα σε κάποια σχολή δημοσιογραφίας ή marketing, αυτές τις μέρες θα διάλεγα να τους κάνω ένα εμβόλιμο μάθημα με θέμα «το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, ως παράδειγμα προς αποφυγήν». Δεν ξέρω ποιος ή ποιοι μεθόδευσαν έτσι αυτή την ιστορία, ούτε αν το έκαναν από αφέλεια ή ατζαμοσύνη, πάντως προσέξτε τι Ηράκλειο άθλο πέτυχαν.
Πήραν ένα Θεσσαλονικιώτικο ανέκδοτο που κρατούσε από το 1987 και το μετέτρεψαν σε πραγματικότητα. Ξεπέρασαν όλα τα εμπόδια που έβαζαν συστηματικά οι κατήγοροι του έργου. Τήρησαν για πρώτη φορά τα χρονοδιαγράμματα που υποσχέθηκαν, όταν τέτοιες εξαγγελίες αντιμετωπίζονταν από δεκαετίες με ηχηρό γέλωτα. Ξεδιάλυναν τον γόρδιο δεσμό των αρχαιοτήτων, για τον οποίον είχαν φάει τα μουστάκια τους το κράτος, φορείς, τεχνικοί, εταιρείες, επιστήμονες, δημοτικές αρχές και κόμματα.
Κι ακόμα, έφεραν σε πέρας ένα έργο με τεράστιο προϋπολογισμό 2,1 δισ. ευρώ, χωρίς να ακουστεί το παραμικρό, ούτε καν ως υπαινιγμός. Εκτόξευσαν την Θεσσαλονίκη σε άλλη κυκλοφοριακή πίστα και σε ανώτερο επίπεδο ποιότητας ζωής. Και τελικά τι κατάφεραν, μια βδομάδα πριν τα πολυπόθητα εγκαίνια, τα οποία οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς δεν πίστευαν καν ότι θα αξιωθούν να δουν στη ζωή τους;
Κατάφεραν να τους κουβεντιάζει και να τους καταχεριάζει όλη η Ελλάδα για 30.000 ευρώ. Προσωπικά, χθες και προχθές, έπεσα πάνω σε τρεις τουλάχιστον παρέες διαφορετικών ηλικιών σε διαφορετικά σημεία, να κουβεντιάζουν αυτό το θέμα. Να λένε ότι ακύρωσαν δύο διαγωνισμούς των 8.000 ευρώ, για να δώσουν τελικά μια απ’ ευθείας ανάθεση με 30.000. Και κουνούσαν όλοι το κεφάλι τους για τους «κλέφτες».
Προσέξτε, δεν έκλεψαν στα 2,1 δισ. επί εξαετία, αλλά αποφάσισαν να μιζωθούν στα τελευταία 30 χιλιάρικα που αφορούσαν το σήμα, δηλαδή η παρανυχίδα της παρανυχίδας του project. Διότι στο μυαλό όλων, απ’ ευθείας ανάθεση σημαίνει μίζα. Ειδικά όταν το προωθεί όλη η αντιπολίτευση, όλο το διαδίκτυο και όλο το κομμάτι της Θεσσαλονίκης που θα ήθελε να δει και τον Μητσοτάκη να τελειώνει τη θητεία του, δίχως πάλι να κυκλοφορούν οι συρμοί στην πόλη.
Παιδαριώδεις χειρισμοί έφεραν αυτό το επικοινωνιακό Βατερλό. Έβγαλε βεβαίως ανακοίνωση η εταιρεία και εξήγησε ότι τα 30.000 ευρώ δεν ξοδεύτηκαν για να σχεδιαστεί ένα «μ» μέσα σε κύκλο, αλλά και για να γίνουν οι φωτεινές ταμπέλες, να στηθούν στις εισόδους, να σηματοδοτηθούν όλοι οι σταθμοί εσωτερικά, κλπ, κλπ. Και ποιος τη διάβασε την ανακοίνωση; Κι απ’ αυτούς που την διάβασαν, πόσοι την κατάλαβαν;
Άπαξ και γίνει το κακό, δεν διορθώνεται. Φτιάξανε το πιο ωραίο και σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, αλλά τελικά κατάφεραν αντί να δρέψουν έστω ένα «μπράβο», να πληρώσουν και πολιτικό κόστος από πάνω. Να μου το θυμάστε, την πρώτη μέρα θα εισβάλλουν κατά χιλιάδες στο μετρό τους οι Θεσσαλονικείς, αλλά ανάμεσα στα θαυμαστικά «ω» και «α», θα ακούτε και για τα 30.000 ευρώ. Εδώ θα είμαστε.
Θα ‘πρεπε να ξέρουν πως λειτουργεί το μυαλουδάκι του Έλληνα, όταν μάλιστα κουρντίζεται συστηματικά από αντιπολιτευτικούς σπεκουλαδόρους και από βιτριολικά τρόλς, που θα ήταν μέσα στην τρελή χαρά αν συνέχιζαν να ιδρώνουν μέσα στα ακίνητα από το κυκλοφοριακό χάος λεωφορεία-παλιατζούρες. Κρίμα, κρίμα. Προς γνώση αυτά…