Ομαλά εξελίσσονται οι διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους των συνδικάτων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, σύμφωνα με δηλώσεις του Αμερικανού υπουργού Εργασίας Μάρτι Γουόλς, με στόχο να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και να ελεγχθεί η ανοδική πορεία του πληθωρισμού.
Όπως δήλωσε ο Γουόλς στο Reuters, δεν έχουν καταγραφεί σημαντικές διαφορές κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Σημειώνεται ότι η συμφωνία που ισχύει σήμερα καλύπτει μέσω σύμβασης περισσότερους από 22.000 εργαζόμενους σε 29 λιμάνια της Δυτικής Ακτής, ενώ η εφαρμογή της εκπνέει μεθαύριο Παρασκευή 1η Ιουλίου.
Οι έμποροι ειδών λιανικής πώλησης, οι αγρότες, αλλά και μεταφορικές εταιρίες στις ΗΠΑ ανησυχούν ότι η οποιαδήποτε κατάρρευση στις συχνά έντονες διαπραγματεύσεις με τους εργαζόμενους στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ θα προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα στη ροή των φορτίων, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος των μεταφορών, το οποίο αυξάνεται από την ανοδική πορεία του πληθωρισμού στην αμερικανική οικονομία.
Ο Γουόλς δήλωσε ότι παρακολουθεί σε εβδομαδιαία βάση τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου των εργαζομένων στα λιμάνια (International Longshore and Warehouse Union -ILWU) και της ένωσης που εκπροσωπεί τους εργοδότες (Pacific Maritime Association -PMA). “Μου λένε συνεχώς, ότι βρίσκονται σε ένα καλό σημείο. Οι συνομιλίες προχωρούν,” είπε ο Γουόλς.
Σε μία σπάνια κοινή ανακοίνωσή τους που εκδόθηκε στις 14 Ιουνίου, οι ILWU και PMA ανακοίνωσαν ότι δεν προγραμματίζουν κάποιες στάσεις εργασίας ή ανταπεργίες που θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την κατάσταση των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Νωρίτερα μέσα σε αυτό το μήνα, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν συναντήθηκε με τις δύο πλευρές, καθώς ο Λευκός Οίκος προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ανοδική πορεία του πληθωρισμού, που προκαλούν δυσφορία στους ψηφοφόρους, ενόψει και των ενδιάμεσων εκλογών του Κογκρέσου, που θα πραγματοποιηθούν το Νοέμβριο.
Σε ερώτηση για το αν η αυτοματοποίηση των λιμανιών αποτελεί ένα δύσκολο σημείο για τις διαπραγματεύσεις, ο Γουόλς απάντησε: “Από όσα γνωρίζω δεν έχουν προκύψει ζητήματα που προκαλούν ανησυχία σε οποιαδήποτε από τις πλευρές.”
Στο μεταξύ, μεταφορικές εταιρίες που ανησυχούν για την πορεία των διαπραγματεύσεων παρακάμπτουν τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ για τις μεταφορές των εμπορικών φορτίων τους, προκειμένου να αποφύγουν ενδεχόμενες διακοπές στη λειτουργία των λιμανιών που σχετίζονται με εργασιακά ζητήματα, με έμφαση στο συγκρότημα του λιμανιού του Λος Άντζελες με το Λονγκ Μπιτς, που καταγράφει τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση στις ΗΠΑ.
Η αλλαγή αυτή δίνει στα λιμάνια αυτά της Νότιας Καλιφόρνιας, όπου και εργάζονται οι περισσότεροι εργαζόμενοι που είναι μέλη του ILWU, μία ευκαιρία να επιλύσουν εκκρεμότητες που έχουν συσσωρευτεί από τα προηγούμενα χρόνια.
Ωστόσο, προκαλείται συσσώρευση εμπορικών φορτίων στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και του Κόλπου του Μεξικού, όπως τα λιμάνια Νέας Υόρκης και Νιου Τζέρσεϊ, της πόλης Σαβάνα στην πολιτεία της Τζόρτζια και του Χιούστον στο Τέξας.