Ένα πρόγραμμα που επικεντρώνεται στην εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς αποτελεί το έργο Athens Inclusive Education Training, μία πρωτοβουλία του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, του Πανεπιστημίου George Mason, του ACS Athens (American Community Schools), και πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα.
Μεταξύ του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, του Πανεπιστημίου George Mason και του ACS Athens (American Community Schools) υπεγράφη κατά τη διάρκεια εκδήλωσης μνημόνιο συνεργασίας, όσο για τη συνεργατική αυτή πρωτοβουλία, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς σε όλους τους τομείς της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Στόχος του είναι να αφήσει ένα διαρκές αποτύπωμα στο εκπαιδευτικό τοπίο στην Ελλάδα, μέσω της προώθησης χώρων μάθησης χωρίς αποκλεισμούς και της ενίσχυσης των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για την κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των μαθητών. Επικεντρώνεται σε τομείς της συμπεριληπτικής μάθησης και διδασκαλίας, της ειδικής εκπαίδευσης και του καθολικού σχεδιασμού για μάθηση και διδασκαλία.
Τον στόχο της προώθησης της συμπεριληπτικής και ισότιμης εκπαίδευσης τόνισε, ανοίγοντας την εκδήλωση εκ μέρους του Προέδρου David G. Horner, η Ηλιάνα Λαζανά, Ανώτερη Αντιπρόεδρος Διοίκησης και Pierce στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος. όπως η ίδια ανέφερε, η ενεργή συμμετοχή και οργάνωση πρωτοβουλιών αντικατοπτρίζει την πορεία δράσης του ACG όλα αυτά τα χρόνια.
«Ο στόχος του Athens Inclusive Education Training είναι να συμβάλει στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συμπερίληψη στο εκπαιδευτικό σύστημα, ωφελώντας την κοινωνία και την οικονομία, και προσφέροντας ευκαιρίες για όλους», υπογράμμισε, από την πλευρά του, ο Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Γιώργος Τζ. Τσούνης, καλώντας σε δράση και δέσμευση για την εφαρμογή αξιών, με στόχο την πρόσβαση κάθε μαθητή σε ποιοτική εκπαίδευση.
Ο Πάνος Βλαχόπουλος, Αντιπρόεδρος Ακαδημαϊκών Υποθέσεων στο Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος, αναφέρθηκε στην αποφασιστική συμβολή της Kristin Roberts, Διευθύντριας Δημοσίων Υποθέσεων της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας, καθώς η απόφαση για από κοινού δράση πήγασε από τη συναντίληψή τους σε θέματα συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Η συμπερίληψη, τόνισε ο Πάνος Βλαχόπουλος, σημαίνει πολλά περισσότερα από την απλή αποδοχή –και υποδοχή– της διαφορετικότητας: προϋποθέτει έναν εκ βάθρων ανασχεδιασμό των διδακτικών μεθόδων, των στρατηγικών προσαρμογής και την ικανότητα να δρέπει κανείς τους καρπούς και τα οφέλη του πλούτου της πολυμορφίας.
Από τη μεριά της, η Ελευθερία Μπερνιδάκη-Άλντους, Α΄ Αντιπρόεδρος στην Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας, απόφοιτος του Pierce '70 και άτομο με αναπηρία όρασης η ίδια, μοιράστηκε την προσωπική της εμπειρία ως «ζωντανού παραδείγματος ένταξης». Συγκεκριμένα, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της προς το ACG, το οποίο εφάρμοζε την έννοια της συμπερίληψης πολύ πριν γίνει οδηγία στα σχολεία και της έδωσε τη δυνατότητα να λάβει μόρφωση ίση με κάθε άλλο σπουδαστή.
Στην πλατφόρμα prosvasimo.iep.edu.gr αναφέρθηκε ο Σπυρίδων Δουκάκης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου και Πρόεδρος στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, σημειώνοντας ότι το ACG αποτελεί καθοδηγητικό φως για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ώστε να παρέχουν στην κοινωνία μία κουλτούρα χωρίς αποκλεισμούς, δημιουργώντας χώρους όπου κάθε μαθητής αισθάνεται ότι τον βλέπουν, τον κατανοούν και τον εκτιμούν. Όσο για την πλατφόρμα, αποτελεί μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία της κυβέρνησης που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και διαφορετικές ανάγκες.
Η εκπαίδευση ξεκλειδώνει την πλήρη δυναμική των ατόμων, εκπαιδεύοντας το μυαλό και γαλουχώντας την καρδιά, τόνισε η δρ. Πέγκυ Πελώνη, Πρόεδρος του ACS Athens (American Community Schools). Η ίδια επισήμανε ότι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι πολύπλευρες, ενώ ο στόχος, όπως είπε η ίδια, είναι η οικοδόμηση ενός κόσμου σεβασμού και χωρίς αποκλεισμούς.
Την τελετή υπογραφής του Μνημονίου Συνεργασίας ακολούθησαν εισηγήσεις καθηγητών του Πανεπιστημίου George Mason, Joan Kang Shin, Anna (Anya) S. Evmenova και Jered Borup, οι οποίοι τόνισαν τη σημασία της διαφορετικότητας, της ένταξης και της αξιοποίησης της τεχνολογίας για καλύτερη εκπαίδευση. Στη συνέχεια, ακολούθησε συζήτηση πάνελ με τις Κristin Roberts, Anna (Anya) S. Evmenova, Peggy Pelonis, και συντονιστή τον Πάνο Βλαχόπουλο. Οι συμμετέχοντες/ουσες επεσήμαναν επίσης την ανάγκη για συστημικές προσεγγίσεις, φροντίδα για τους μαθητές και συμμετοχή των γονέων στην επίτευξη των στόχων του έργου.
Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο Χάρης Δασκαλοθανάσης, Διευθυντής Σπουδαστικών Υποθέσεων στο Deree – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος.