Οι επενδύσεις, ο εμπλουτισμός του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της και η αντιμετώπιση των προκλήσεων αποτελούν βασικοί πυλώνες της στρατηγικής της εταιρείας 3αλφα, που έχει ως στόχο να βάλει τέλος στο ζημιογόνο σερί των προηγούμενων ετών.
Επίσης, η εταιρεία εστιάζει στη διεύρυνση του δικτύου Ελλήνων παραγωγών και την ενδυνάμωση της συνεργασίας τους, της διανομής προϊόντων οσπρίων, ρυζιών και βιολογικών υπερτροφών 3αλφα αλλά τη συνέχιση της διεύρυνσης των καναλιών διανομής Horeca και Β2Β προς αξιοποίηση της συνεχιζόμενης αυξημένης τουριστικής προσέλευσης στη χώρα μας.
Το πλάνο της 3αλφα εστιάζει, επιπλέον, στην αύξηση των εξαγωγών, την προώθηση νέων προϊόντων, την ανάπτυξη των συνεργασιών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παράγονται για συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, καθώς και την αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας με μείωση του υφιστάμενου κόστους αποθήκευσης.
Βασικός στόχος της εταιρείας είναι η επίτευξη μακροπρόθεσμης κερδοφορίας και αύξησης της δραστηριότητάς της μέσω βιώσιμων επιχειρηματικών επιδόσεων, εστιάζοντας στις καταναλωτικές τάσεις της εποχής για έναν υγιεινό τρόπο ζωής παράλληλα με τις παραδοσιακές καταναλωτικές συνήθειες.
Δέκα νέα προϊόντα έρχονται το 2024
Το λανσάρισμα δέκα νέων κωδικών, έχει προγραμματίσει η εταιρεία για το 2024, σε δύο νέες προϊοντικές κατηγορίες. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά τη νέα σειρά snacks που ανακοίνωσε η 3αλφα, η οποία είναι βασισμένη στα όσπρια. Συγκεκριμένα, πρόκειται για snacks τα όποια διατίθενται σε τέσσερις διαφορετικές γεύσεις: Rings από ρεβίθια με γεύση sour cream και κρεμμύδι, Sticks από φακές με γεύση ντομάτα και βασιλικό, Balls από φακές με γεύση τυρί cheddar και Balls από μπιζέλια με γεύση καυτερή πιπεριά.
«Με περιεκτικότητα σε όσπρια που αγγίζει το 50%,τα νέα 3αλφα snacks προσφέρουν 13% πρωτεΐνη, διπλάσια από αντίστοιχα snack, περιέχουν μόνο 17% λιπαρά και είναι απολαυστικά τραγανά χωρίς να είναι τηγανητά», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Νέα επένδυση στη Θεσσαλία
Με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής γεωργικής παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας, η εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία νέας εγκατάστασης στην περιοχή της Θεσσαλίας και συγκεκριμένα στην περιοχή Νέες Καρυές της Λάρισας.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για την απόκτηση ακινήτου 26.000 τμ με σύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους, για τη συγκέντρωση και αποθήκευση των ελληνικών αγροτικών πρώτων υλών.
Ο συγκεκριμένος χώρος σε πρώτη φάση έχει λειτουργήσει ήδη ως κόμβος συγκέντρωσης και αποθήκευσης αγροτικών πρώτων υλών των συνεργατών της εταιρείας που βρίσκονται στη Θεσσαλία, ενώ θα χρησιμοποιηθεί και για εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής τελικών προϊόντων, και στο εγγύς μέλλον μια υπερσύγχρονη μονάδα βιομηχανικής παραγωγής και συσκευασίας.
«Στην 3αλφα, βλέπουμε ευκαιρίες εκεί που κάποιοι ίσως βλέπουν εμπόδια. Η επέκτασή μας στη Θεσσαλία δεν αφορά απλώς στη δημιουργία ενός hub. Αφορά σε μία επένδυση στο μέλλον της ελληνικής γεωργίας μέσα από τη δημιουργία ενός δεύτερου πόλου επεξεργασίας οσπρίων, ακριβώς δίπλα από το χωράφι. Είναι η απτή υπεράσπιση του οράματος ευημερίας που έχουμε για τις επόμενες γενιές», δήλωνε τον περασμένο Μάρτιο ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγης Καραγεωργίου.
Η εικόνα του 2023
Μειωμένο κατά 6% διαμορφώθηκε το ύψος των καθαρών πωλήσεων το 2023, λόγω των πτωτικών πωλήσεων στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, το οποίο ανήλθε σε 26,54 εκατ. ευρώ έναντι 28,22 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ.
Το μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε στο ύψος των 4,77 εκατ. ευρώ και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 18,0% έναντι 5,07 εκατ. ευρώ πέρυσι.
«Η διατήρηση του ποσοστού του μικτού περιθωρίου κέρδους στα περυσινά επίπεδα παρά το γεγονός ότι το κόστος των πρώτων και δεύτερων υλών συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά, αντανακλά τις επιτυχείς ενέργειες του management να αντιστρέψει την καθοδική πορεία», αναφέρεται στην οικονομική έκθεση.
Το γεγονός αυτό επετεύχθη με στοχευμένες μικρές αυξήσεις τιμών πώλησης στους κωδικούς που αυξήθηκε το κόστος αγοράς που όμως δεν απορρόφησαν το σύνολο των αυξήσεων κόστους, σε συνδυασμό με παράλληλες μειώσεις κόστους παραγωγής και ενέργειες αύξησης παραγωγικότητας.
Το αποτέλεσμα προ φόρων (και μετά φόρων) διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 587 χιλ. ευρώ έναντι κερδών της τάξης των 321 χιλ. ευρώ στη χρήση 2022.
Οι πληθωριστικές πιέσεις, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και οι γεωπολιτικοί παράγοντες
Οι πληθωριστικές πιέσεις που ξεκίνησαν το 2021 και εντάθηκαν το 2022 αλλά και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες και γεωπολιτικοί παράγοντες είχαν ως συνέπεια τον περιορισμό της προσφοράς με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών σε κάποιες κατηγορίες οσπρίων και ρυζιών, οδήγησαν σε ελλείψεις και μείωση των πωλήσεων, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση.
«Τον Ιανουάριο υπήρξε συμφόρηση στα λιμάνια της Κίνας και περιορισμοί λόγω COVID. Τον Απρίλιο εξαιτίας αντίξοων καιρικών συνθηκών υπήρξε μειωμένη σπορά σε ρεβίθια και φακές κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αντίστοιχα σημειώθηκε μείωση της παραγωγής ρυζιού λόγω της παρατεταμένης κακοκαιρίας και πλημμυρών κυρίως σε Πακιστάν και Κίνα. Παράλληλα σημειώθηκε μετατόπιση της ζήτησης από σιτηρά σε ρύζια εξαιτίας της αύξησης των τιμών των σιτηρών ως συνέπεια του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.
Τον Μάιο ισχυρή ξηρασία και πρωτοφανείς δασικές πυρκαγιές έπληξαν τον Καναδά με συνέπεια την αύξηση της θερμοκρασίας και σημαντική καταστροφή της βλάστησης. Τον Αύγουστο η παρατεταμένη ξηρασία επηρέασε την στάθμη των υδάτων της διώρυγας του Παναμά με αποτέλεσμα τον περιορισμό του αριθμού των πλοίων που διέρχονται αλλά και του βυθίσματος τους. Τον Σεπτέμβριο η καταιγίδα Daniel προκάλεσε τεράστιες καταστροφές σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία και Λιβύη.
Ιδιαίτερα σαρωτική υπήρξε η επίδραση της στον Θεσσαλικό κάμπο που λόγω της υπερχείλισης των υδάτων του Πηνειού και της λίμνης Κάρλα καταστράφηκαν σπίτια, γέφυρες, δρόμοι και αγροτικές καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Τον Δεκέμβριο η σημαντικότατη ναυτιλιακή διαδρομή για την περιοχή μας μέσω της διώρυγας του Σουέζ επηρεάστηκε εξαιτίας των συνεχιζόμενων επιθέσεων των ανταρτών Χούθι με συνέπεια οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφεύγουν την διέλευση αυτή επιμηκύνοντας σημαντικά το ταξίδι και αυξάνοντας το μεταφορικό κόστος. Οι εξελίξεις αυτές ανέτρεψαν προγραμματισμένες αφίξεις και δημιούργησαν ελλείψεις και επαναδιαπραγμάτευση των τιμών των συμβολαίων», αναφέρεται σχετικά.