e-Fresh.gr: Το success story του πρώτου online σούπερ μάρκετ

e-Fresh.gr: Το success story του πρώτου online σούπερ μάρκετ

Το καλοκαίρι του 2015, εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας στην Ελλάδα, η Ζήνα Μαυροειδή πήρε μια τολμηρή απόφαση: εγκατέλειψε μια επιτυχημένη καριέρα στο Λονδίνο για να ιδρύσει το πρώτο καθετοποιημένο online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, την e-Fresh.gr.

Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική της εμπειρία στο Λονδίνο, όπου οι online αγορές τροφίμων ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Αντιλαμβανόμενη το κενό στην ελληνική αγορά, αποφάσισε να το καλύψει με μια υπηρεσία που θα προσέφερε στους καταναλωτές την ευκολία των διαδικτυακών αγορών.

Η e-Fresh.gr ιδρύθηκε στις 8 Ιουνίου 2015 με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, η εταιρεία κατάφερε να αναπτυχθεί, επενδύοντας σε τεχνολογία και καινοτομία. Μέχρι το 2018, η εταιρεία είχε διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, διαθέτοντας στόλο 48 φορτηγών και απασχολώντας 150 άτομα προσωπικό. Οι αποθήκες της, με έδρα τις Αχαρνές, φιλοξενούσαν περίπου 15.000 προϊόντα, εξυπηρετώντας την αγορά της Αττικής.

Η πανδημία του COVID-19 το 2020 αποτέλεσε σημείο καμπής για την e-Fresh.gr. Με την αύξηση της ζήτησης για online αγορές, η εταιρεία επένδυσε περαιτέρω στην τεχνολογία και την εμπειρία του χρήστη, προσαρμόζοντας τις υπηρεσίες της στις νέες ανάγκες των καταναλωτών. Η Ζήνα Μαυροειδή έχει αναφέρει σε συνεντεύξεις της ότι παρατήρησε πως η πανδημία άλλαξε τις καταναλωτικές συνήθειες, με περισσότερους ανθρώπους να στρέφονται στις διαδικτυακές αγορές για λόγους ασφάλειας και ευκολίας. 

Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια εμφανίστηκαν διάφορα εμπόδια. Το 2022, η εταιρεία αντιμετώπισε στασιμότητα στις πωλήσεις και διευρυμένες ζημιές, σε μια αγορά που συνέχιζε να αναπτύσσεται. Παρά τις δυσκολίες, η e-Fresh.gr συνέχισε να επενδύει στην καινοτομία, ανανεώνοντας το ηλεκτρονικό της κατάστημα το 2024, με στόχο την παροχή μιας πιο ευχάριστης και ολοκληρωμένης εμπειρίας αγορών.

Μια σημαντική εξέλιξη ήρθε το 2023, όταν η e-Fresh.gr ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με το Skroutz, την κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Αυτή η συνεργασία επέτρεψε στην e-Fresh.gr να επεκτείνει την παρουσία της και να προσφέρει τα προϊόντα της σε ένα ευρύτερο κοινό, ενισχύοντας τη θέση της στην αγορά.

Για την e-fresh πρόκειται για την πέμπτη στρατηγική συνεργασία που πραγματοποίησε σε διάστημα ενάμιση έτους. Ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022 με τη Marks and Spencer, όπου έδινε τη δυνατότητα στους χρήστες του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ να παραγγείλουν και να λάβουν μέσα σε λίγη ώρα προϊόντα από μία μεγάλη γκάμα τόσο στον τομέα της ένδυσης όσο και από το food hall της βρετανικής αλυσίδας και συνεχίστηκε δύο μήνες μετά με τη συνεργασία με το BOX σε επίπεδο δυνατότητας παραγγελίας μέσα από την πλατφόρμα της Cosmote.

Τον Απρίλιο του 2023. επίσης, προχώρησε σε συνεργασία με τη Wolt μέσω της οποίας απέκτησε πρόσβαση στο quick commerce (εκτέλεση παραγγελιών σε 30 λεπτά) σε ένα μεγάλο κομμάτι της Αθήνας, ενώ τον περασμένο μήνα ξεκίνησε να προσφέρει μέσα από το ηλεκτρονικό της κατάστημα μία μεγάλη γκάμα από τα προϊόντα της γνωστής εταιρείας κατεψυγμένων τροφίμων, Bofrost.