Τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα, η επικείμενη αγορά των τεθωρακισμένων Lynx αλλά και η ανάγκη αναβάθμισης των αρμάτων τύπου Leopard, έχουν δημιουργήσει τις συνθήκες να αλλάξει χέρια το πλειοψηφικό πακέτο της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) και από τις εταιρείες ισραηλινών συμφερόντων Plasan, NASKA Industries - SK Group Ltd να περάσει στον γαλλικό όμιλο Nexter Systems, ο οποίος συνδέεται με την γερμανική KMW/ Rehnmetall.
Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες, ο γαλλικός όμιλος μέσω της γερμανικής θυγατρικής του έχει έρθει ήδη σε μια αρχική συμφωνία με την Plasan που ελέγχει το 47,6% της ΕΛΒΟ, αλλά και τον μέτοχο της μειοψηφίας που ελέγχει το 4,8%, τον επιχειρηματία κ. Αρ. Γλύνη.
Αν και σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας ο γαλλογερμανικός όμιλος Nexter Systems θα κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας, εν τούτοις έχει καταθέσει και πρόταση για την απόκτηση και των υπολοίπων μετοχών, δηλαδή του 47,6%, το οποίο ελέγχει ο ισραηλινός όμιλος NASKA Industries - SK Group.
Σημειώνεται ότι για τις παραπάνω εξελίξεις έχουν ενημερωθεί και υψηλά ιστάμενα στελέχη της κυβέρνησης. Όμως, όπως εκτιμάται, η ενδεχόμενη παρατεταμένη προεκλογική περίοδος ενδέχεται να καθυστερήσει την όλη διαδικασία.
Η Nexter Systems επιδιώκει να ολοκληρώσει τη συμφωνία ως το φθινόπωρο, καθώς, όπως έχει γίνει γνωστό δεν ενδαφέρεται μόνο για την κατασκευή στρατιωτικών ή άλλων ειδικών οχημάτων.
Στους στόχους της περιλαμβάνεται η επέκταση και σε άλλους τομείς. Ειδικότερα για την μονάδα στη Σίνδο, σχεδιάζεται η παραγωγή ανεμογεννητριών ή άλλων εξαρτημάτων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επίγεια και υπεράκτια αιολικά πάρκα. Υπενθυμίζεται ότι οι υφιστάμενοι μέτοχοι είχαν ανακοινώσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 100 εκατ.ευρώ, το οποίο δεν έχει προχωρήσει.
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία για την μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου στους ισραηλινούς ομίλους, έναντι 3 εκατ.ευρώ, είχε πραγματοποιηθεί πριν δυο χρόνια, περίπου, τον Φεβρουάριο του 2021 και είχε χαρακτηρισθεί ως διάσωση.
Παρά ταύτα, στη χρήση που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2021 οι πωλήσεις της ΕΛΒΟ ήταν 493,4 χιλιάδες ευρώ και αφορούσαν στο σύνολό τους άχρηστο υλικό (scrap). Ακόμη, οι καθαρές ζημίες αυξήθηκαν στα 957.379,08 ευρώ για τη χρήση 2021 έναντι ζημιών 7.533,34 ευρώ στη χρήση του 2020.