Φάρμα Κουκάκη: «Κλείνει» το μάτι στην Ιταλία για εξαγωγές - Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ έως το 2026

Φάρμα Κουκάκη: «Κλείνει» το μάτι στην Ιταλία για εξαγωγές - Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ έως το 2026

Με πυξίδα τις εξαγωγές, η Φάρμα Κουκάκη προβλέπει ετήσια αύξηση πωλήσεων κατά 25% για την επόμενη διετία, επεκτείνοντας την παρουσία της σε νέες αγορές. 

Συγκεκριμένα, η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία είναι οι βασικές αγορές, που καλύπτουν το 60% του τζίρου από τις εξαγωγές.

Στόχος της διοίκησης είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της γαλακτοβιομηχανίας σε αυτές τις χώρες, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ιταλία, καθώς και η διερεύνηση νέων ευκαιριών ανάπτυξης σε περιοχές όπως η Μέση Ανατολή (κυρίως η Σαουδική Αραβία) και η Νότια Κορέα.

Σημειώνεται πως την περασμένη χρονιά, οι εξαγωγές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο 27,7%, αγγίζοντας τα 8,8 εκατ. ευρώ.

Επίσης, η εταιρεία προωθεί τα προϊόντα της στις διεθνείς αγορές υπό το brand name «Φάρμα Κουκάκη» και όχι μέσω ιδιωτικής ετικέτας. 

Με αυτή τη στρατηγική επιδιώκει να ενισχύσει την αναγνωσιμότητα των προϊόντων της εκτός Ελλάδας, να αυξήσει τη θετική συνεισφορά των εξαγωγών στη βελτίωση του EBITDA και να περιορίσει τον επιχειρηματικό της κίνδυνο, αποφεύγοντας επιλογές προϊόντων που βασίζονται αποκλειστικά στην τιμή πώλησης.

Επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ

Το επενδυτικό της πλάνο συνεχίζει η Φάρμα Κουκάκη ύψους 20 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2022-2026.

Συγκεκριμένα, το 2023 ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος του σχεδίου, ύψους 4,9 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτήθηκε μέσω του μέτρου ενίσχυσης 4.2.1 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. 

Η εταιρεία προχώρησε στην εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού συσκευασίας στα τμήματα εμφιάλωσης, στραγγιστής και παραδοσιακής γιαούρτης, αυξάνοντας σημαντικά τη δυναμικότητα αυτών των τμημάτων. 

Παράλληλα, εγκατέστησε σύστημα αυτόματης ρομποτικής παλετοποίησης στο τμήμα επισυσκευασίας γιαουρτιού, μια καινοτομία που συνέβαλε τόσο στη βελτίωση της παραγωγικής αποδοτικότητας όσο και στη μείωση της καταπόνησης του εργατικού δυναμικού. 

Για την περίοδο 2024-2026, η Φάρμα Κουκάκη σχεδιάζει να επενδύσει επιπλέον 15 εκατ. ευρώ, εστιάζοντας σε διάφορους τομείς που θα ενισχύσουν τη βιωσιμότητα, την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα της παραγωγικής διαδικασίας. 

Ένας από τους κύριους στόχους της είναι η ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεών της, μέσω του εκσυγχρονισμού του αεριοστασίου και του λεβητοστασίου με νέου τύπου εξοπλισμό χαμηλότερης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. 

Οι αναβαθμίσεις αυτές περιλαμβάνουν επίσης συστήματα ανάκτησης θερμότητας, τα οποία αναμένεται να μειώσουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 15% και τη θερμική ενέργεια κατά 10%. 

Επιπλέον, η επεξεργασία του γάλακτος θα ενισχυθεί με την εγκατάσταση νέων σιλό παραλαβής, συγκροτήματος παστερίωσης και βοηθητικών δικτύων, τα οποία θα υποστηρίζουν τις αυξημένες ανάγκες των νέων γραμμών παραγωγής.

Μια άλλη κρίσιμη επένδυση αφορά την πλήρη αυτοματοποίηση της επισυσκευασίας και της ρομποτικής παλετοποίησης των προϊόντων, με ταυτόχρονη ανάπτυξη συστήματος αυτόματης ενδοδιακίνησης των παλετών από τους χώρους παραγωγής στους χώρους ψυγείου. 

Η επέκταση των υποδομών περιλαμβάνει επίσης την κτιριακή αναβάθμιση και τον διπλασιασμό των ψυκτικών θαλάμων και των αποθηκευτικών χώρων για πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.

Στον τομέα των πληροφοριακών συστημάτων, η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει 361 χιλ. ευρώ το 2023 για την ανάπτυξη εφαρμογών που αυτοματοποιούν την παρακολούθηση της εισκόμισης γάλακτος, τη διαχείριση της παραγωγής και την πρόβλεψη αναγκών μέσω custom web forecasting. Παράλληλα, προχώρησε στην εγκατάσταση συσκευών ασφάλειας δικτύου (UTM/Unified Threat Management) για την ενίσχυση της προστασίας των ψηφιακών της υποδομών.

Η εταιρεία επενδύει και στην ενεργειακή αυτονομία, ολοκληρώνοντας τη δημιουργία μιας φωτοβολταϊκής εγκατάστασης ισχύος 800 KW, ενώ έχει επεκτείνει την εγκατάσταση net metering του υποκαταστήματος διανομής από 100 KW σε 250 KW, καθιστώντας το ουσιαστικά ενεργειακά αυτόνομο. 

Έρχονται νέα λανσαρίσματα

Η Φάρμα Κουκάκη διεύρυνε το portfolio της μέσα στο 2024 με την εισαγωγή νέων προϊόντων.

Τα νέα λανσαρίσματα περιλαμβάνουν:

  • Κεφίρ με Μπανάνα, Βρώμη και Μέλι
  • Κεφίρ Τζίντζερ,
  • Πρωτεϊνούχο Κακάο Choco High, Επιδόρπια Γιαούρτης Fruitful 0% λιπαρά, 
  • Κρύο Τσάι, 
  • Μπάρες Φάρμα Κουκάκη.