Ιαπωνία: Διαρροές δεδομένων 2 εκατ. χρηστών οχημάτων Toyota και Lexus
Shutterstock
Shutterstock

Ιαπωνία: Διαρροές δεδομένων 2 εκατ. χρηστών οχημάτων Toyota και Lexus

Η Toyota Motor ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι τα δεδομένα 2,15 εκατομμυρίων χρηστών οχημάτων της στην Ιαπωνία ή σχεδόν το σύνολο της πελατειακής βάσης που εγγράφηκε στις κύριες πλατφόρμες υπηρεσιών cloud της από το 2012, ήταν δημόσια διαθέσιμα για μία δεκαετία λόγω ανθρώπινου λάθους.

Το ζήτημα των διαρροών, που επηρέασαν επίσης τους πελάτες της πολυτελούς μάρκας της, Lexus, δημοσιοποιείται τη στιγμή που η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, βάσει πωλήσεων, προωθεί τη συνδεσιμότητα των οχημάτων και τη διαχείριση δεδομένων στις πλατφόρμες cloud, που θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την αυτόματη οδήγηση και άλλες λειτουργίες που υποστηρίζονται από τεχνητή νοημοσύνη.

Το πρόβλημα, το οποίο ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2013 και διήρκεσε μέχρι τα μέσα Απριλίου, προήλθε από ανθρώπινο λάθος, με αποτέλεσμα σύστημα cloud να ρυθμιστεί σε δημόσιο αντί για ιδιωτικό, ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Toyota. Θα μπορούσε να περιλαμβάνει λεπτομέρειες όπως η θέση του οχήματος και οι αριθμοί αναγνώρισης των συσκευών του οχήματος, αλλά δεν υπήρξαν αναφορές για κακόβουλη χρήση, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει σύστημα για τον έλεγχο των ρυθμίσεων του cloud, θα δημιουργήσει σύστημα για τη συνεχή παρακολούθηση των ρυθμίσεων και θα εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους σχετικά με τους κανόνες χειρισμού των δεδομένων.

Στους επηρεαζόμενους πελάτες περιλαμβάνονται όσοι είχαν εγγραφεί για την υπηρεσία T-Connect, η οποία παρέχει ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της φωνητικής υποστήριξης οδήγησης με AI, της αυτόματης σύνδεσης με τηλεφωνικά κέντρα για τη διαχείριση του οχήματος και της υποστήριξης έκτακτης ανάγκης σε περιπτώσεις όπως ένα τροχαίο ατύχημα ή μια ξαφνική ασθένεια.

Επηρεάστηκαν επίσης οι χρήστες του G-Link, μιας παρόμοιας υπηρεσίας για τους ιδιοκτήτες οχημάτων Lexus.

Η Επιτροπή Προστασίας Προσωπικών Πληροφοριών της Ιαπωνίας έχει ενημερωθεί για το περιστατικό, δήλωσε ένας από τους αξιωματούχους της, αλλά αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, σύμφωνα με την πρακτική της να μην σχολιάζει μεμονωμένα περιστατικά.

Η Toyota ανακοίνωσε ότι μετά την ανακάλυψη του προβλήματος ελήφθησαν μέτρα για τον αποκλεισμό της εξωτερικής πρόσβασης στα δεδομένα και ότι διεξάγεται έρευνα σε όλα τα περιβάλλοντα cloud που διαχειρίζεται η Toyota Connected.

Μεγάλες διαρροές προσωπικών δεδομένων συμβαίνουν κατά καιρούς στην Ιαπωνία. Τον Μάρτιο, ο φορέας κινητής τηλεφωνίας NTT DoCoMo 9432.T ανακοίνωσε ότι δεδομένα έως και 5,29 εκατομμυρίων πελατών ενδέχεται να έχουν διαρρεύσει μέσω μιας εταιρείας στην οποία ανέθεσε εργασίες.

Το περιστατικό προστίθεται σε μια σειρά προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο Κότζι Σάτο, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Toyota την 1η Απριλίου από τον Άκιο Τογιόντα, εγγονό του ιδρυτή της εταιρείας.

Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του, η Toyota παραδέχτηκε επίσης προβλήματα σε δοκιμές ασφαλείας στη θυγατρική της Daihatsu.