Τη μετεξέλιξη της Mastercard σε μία εταιρεία τεχνολογίας με βάση τις πληρωμές και με έμφαση στην παροχή υπηρεσιών, από έναν οργανισμό έκδοσης και διαχείρισης καρτών αποτελεί έναν από τους μακρόπνοους στόχους της εταιρείας, όπως αυτοί περιγράφηκαν από τον κ. Παναγιώτη Πολύδωρο, τον νέο Country manager για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και σε στοιχεία, σχετικά με την αύξηση της διείσδυσης των καρτών στη χώρα μας, η οποία από το 7% του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος το 2015, έφθασε το 33% το 2021.
Η χρήση των καρτών ως μέσο αγορών και πληρωμών, πρόσθεσε ο κ. Πολύδωρος εκτός όλων των άλλων πλεονεκτημάτων που προσφέρουν στους χρήστες τους, αποτελεί και ένα μέσον καταπολέμησης της φοροδιαφυγής.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, επεσήμανε, ότι το 2019 το κράτος είχε 273 εκατ.ευρώ, ως επιπλέον έσοδα από την κατά 2% αύξηση της χρήσης των καρτών, δηλαδή από 21% το 2018 σε 23%.
Ο κ. Πολύδωρος αναφέρθηκε ακόμη και στις δράσεις της Mastercard για τον τουρισμό, μέσα από στοχευμένες καμπάνιες. Η εταιρεία ήδη έχει επενδύσει περί τα 2,6 εκατ.ευρώ για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος καθώς εκτιμά ότι μπορεί να συνεισφέρει πολλά στο κομμάτι της οικονομίας και της ψηφιακής οικονομίας, με δεδομένο ότι αποτελεί το 20 με 25% του ΑΕΠ.
Ακόμη, η Mastercard προσβλέπει να καταστεί και ένας κύριος αρωγό στη νέα, ψηφιακή εποχή, με αιχμή του δόρατος τις ψηφιακές πληρωμές. Υψηλή προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω διεύρυνση και αύξηση της αποδοχή καρτών, αναπτύσσοντας την υφιστάμενη υποδομή, αλλά και αναβαθμίζοντας την ποιότητα της, προσφέροντας καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εμπειρία πληρωμής τόσο στον καταναλωτή όσο και στην επιχείρηση.
Οι δύο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία, όπως και όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του fintech, είναι η περαιτέρω αύξηση της αποδοχής (acceptance) των συναλλαγών με κάρτες, αλλά και η αύξηση των πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο κ. Πολύδωρος, εξακολουθεί να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα στον τομέα ψηφιακών συναλλαγών μέσω mobile συσκευών και συγκεκριμένα στο 8 ως 9%, έναντι 24% της Πολωνίας και 33% της Τσεχίας, χώρες που θεωρούνται πιο τεχνολογικά «ώριμες» σε σχέση με την Ελλάδα.
Σημαντικό ρόλο για την Mastercard διαδραματίζει και ο τομέας της συμβουλευτικής, μέσω του συμβουλευτικού βραχίονα της εταιρείας, των Mastercard Advisors, με εξειδίκευση στον ευρύτερο τομέα των πληρωμών και συνεργασίες με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων και την κυβέρνηση. Η ραγδαία του τμήματος βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας στην Ελλάδα, μέσα από τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού hub στην Αθήνα, που θα προσφέρει υπηρεσίες σε τοπικό, ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο.
Αυτό πάντως στο οποίο πρέπει να δοθεί έμφαση, ανέφερε, είναι η προσπάθεια για αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών μέσω κινητών τηλεφώνων, ο οποίος στην Ελλάδα υπολείπεται άλλων χωρών.
Άλλωστε αυτή τη στιγμή στο κομμάτι των ψηφιακών συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου στην Ελλάδα διατίθενται ψηφιακά πορτοφόλια από πέντε τράπεζες, ενώ διαθέσιμες είναι οι λύσεις Apple Pay και Google Pay από επτά τράπεζες η κάθε μία, οι Garmin Pay και Xiaomi Pay από μία τράπεζα η κάθε μία και η Fitbit pay από τρείς τράπεζες.