Πώς η επένδυση στα 14 αεροδρόμια στηρίζει το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού
FRAPORT GREECE

Πώς η επένδυση στα 14 αεροδρόμια στηρίζει το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Εάν κάποιος αναζητεί το ουσιαστικό αποτέλεσμα της επένδυσης της Fraport Greece στα 14 ελληνικά Περιφερειακά Αεροδρόμια, δεν έχει παρά να ανατρέξει στην πορεία της τουριστικής κίνησης που διαμόρφωσε και την υπεραξία που δημιούργησε για τους προορισμούς που καλύπτουν. Ένα τέτοιο παράδειγμα, σχηματίζουν και τα αποτελέσματα της επιβατικής κίνησης για το πρώτο 10μηνο του 2023, τα οποία είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά.

Για τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, η περίοδος Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2023, έγινε η ιστορικά πλέον επιτυχημένη, σε σύγκριση τόσο με το «χρυσό» 2019 που διαμόρφωσε το pro covid ορόσημο του ελληνικού τουρισμού, όσο και με το 2022. Έτσι, την περίοδο αυτή, σε απόλυτους αριθμούς, η κίνηση στα 14 αεροδρόμια σημείωσε άνοδο 8,4% σε σχέση με τα 29,83 εκατ. επιβατών του 2022 και κατά 12,5% σε σύγκριση με τα 28,74 εκατ. επιβατών του αντίστοιχου δεκαμήνου του 2019. Πρόκειται για αποτελέσματα που οφείλονται εν πολλοίς στα έργα υποδομής τα οποία πλέον διευκολύνουν τις αφίξεις και αναχωρήσεις σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια της περιφέρειας. 

Σε απόλυτους αριθμούς, και με συνολική κίνηση πάνω από τα 32,3 εκατομμύρια επιβάτες, για το δεκάμηνο του 2023,η Fraport Greece, ολοκληρώνει τη σαιζόν με ένα σημαντικό ρεκόρ. Παράλληλα όμως (καθώς η περίοδος περιλαμβάνει και τον Οκτώβριο) καταγράφει και τις αντοχές για τον ελληνικό τουρισμό, πέραν της παραδοσιακής θερινής περιόδου. Ο Οκτώβριος, με την επιβατική κίνηση να ξεπερνά τα 3 εκατομμύρια στα αεροδρόμια της Fraport, ήδη διαμορφώνει μια ισχυρή ένδειξη περιορισμού της «εποχικότητας». Και κατά συνέπεια, ότι το στοίχημα που έχει θέσει η χώρα και η βαριά της «βιομηχανία» έχει αρχίσει να κερδίζεται. 

Ο Οκτώβριος του 2023 ως case study για τη μείωση της εποχικότητας 

Ο Οκτώβριος του 2023, είναι σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Fraport Greece, ένα case study, για το πώς εξελίσσεται η κίνηση, αλλά και η ζήτηση για τη χώρα και τον τουρισμό της. Και σε αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον των δύο πιο προβεβλημένων νησιών, μας, που λόγω υψηλού κόστους, αντιμετώπισαν μείωση αφίξεων τους πρώτους μήνες της χρονιάς: τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. 

Στη Σαντορίνη, οι διορθωτικές κινήσεις που έγιναν στα κοστολόγια από τους τουριστικούς επιχειρηματίες, έφεραν έναν Οκτώβριο, με περισσότερες από 280.000 αφίξεις. Δηλαδή, με αύξηση της κίνησης κατά 5,6% σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο. Τα στατιστικά δείχνουν αύξηση της κίνησης εσωτερικού κατά 19,5%, (149.000 επιβάτες), ενώ η κίνηση εξωτερικού ήταν μειωμένη κατά 6,7%. Έτσι, στο νησί του ηφαιστείου, παρά τη μείωση της διεθνούς κίνησης κατά 9,8% σε σχέση με το περυσινό ρεκόρ, το σύνολο τους έτους έκλεισε θετικά (+0,5%) για το δεκάμηνο, με 2,678 εκατ. επιβάτες 

Στη Μύκονο, παρά τη θερινή πτώση, τα δεδομένα του Οκτωβρίου, περιόρισαν την μείωση για τον προορισμό στο -1,9% σε σύγκριση με το 2022. Ένα έτος που υπήρξε ιστορικά η καλύτερη χρονιά ιστορικά για το νησί. Μτά τις πιέσεις για περιορισμό του κόστους διαβίωσης στο Νησί των Ανέμων, τον Οκτώβριο, η κίνηση εμφανίστηκε αυξημένη κατά 7% σε σχέση με το 2022. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να καταγραφεί ότι στο σύνολο των 107.000 επιβατών του μήνα, η διεθνής κίνηση καταγράφηκε στο +2,6% και η εσωτερική στο +13,8%.

Την ίδια στιγμή, βέβαια, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής η αύξηση της κίνησης του δεκαμήνου σε σημαντικούς προορισμούς, όπως η Θεσσαλονίκη (+19,5%), τα Χανιά (+10,9%), την Κέρκυρα (+8,8%) και τη Ζάκυνθο (+9,48%). Συνολικά στα 14 σημεία αφίξεων της Fraport Greece, οι διεθνείς αφίξεις συνιστούν το 80% της επιβατικής κίνησης. 

Για την ανάδειξη και υποστήριξη του ελληνικού τουρισμού, η Fraport Greece, τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς, για τα διαμόρφωση προωθητικών προγραμμάτων σε αγορές στόχους, είτε αυτές αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς είτε ανερχόμενους . Αναπτύσσει, όμως και δικές της, αυτόνομες πρωτοβουλίες. Αυτές περιλαμβάνουν: 

  • Σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες.
  • Επενδύσεις πάνω από 1,8δις ευρώ για την δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα.
  • Επενδύσεις περίπου 50εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων ενώ ήδη σχεδιάζει περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά, όπως π.χ. στη Σαντορίνη
  • Προώθηση των 14 προορισμών της στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια καθώς και μέσω των δικών της καναλιών επικοινωνίας όπως τα social media και το περιοδικό ‘’Incredible Greece’’ 
  • Συνεχής συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετεί. 
     

Ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, μιλώντας για τις πρωτοβουλίες τις ενέργειες της εταιρείας για την επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν, τους τρόπους προώθησης των 14 προορισμών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας στον τουρισμό και στον κλάδο των αερομεταφορών: «Η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων κατά το πρώτο 10μηνο του έτους αντανακλά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που εμπεριέχει και την αναβάθμιση των σχετικών με τον τουρισμό υποδομών όπως αυτών των αεροδρομίων. Παρ’ όλα αυτά,είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε σε εγρήγορση δεδομένων των ποικίλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τουριστικός κλάδος, γεγονός που επιτάσσει την συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βάσει των παγκόσμιων τάσεων, αλλά και των συνεργειών μεταξύ όλων εμάς που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας της χώρας μας.»