Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες βυθού για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, που αποσκοπούν στην επιλογή της τεχνικά και περιβαλλοντικά βέλτιστης διαδρομής του καλωδίου και την αποφυγή εμποδίων που εντοπίζονται στο βυθό όπως ναυάγια, νάρκες από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, πλαγιές με έντονη κλίση κ.α.
Οι έρευνες σύμφωνα με την Αριάδνη Interconnection, θυγατρική του ΑΔΜΗΕ που υλοποιεί τη διασύνδεση, πραγματοποιήθηκαν από τους αναδόχους των καλωδιακών τμημάτων την ιταλική Prysmian και τη νορβηγική Nexans με τη χρήση υποβρύχιων συσκευών υψηλής τεχνολογίας που αποτυπώνουν το βυθό στη διαδρομή που προβλέπεται να ποντισθεί το καλώδιο. Το βάθος της όδευσης φθάνει έως τα 1.300 μέτρα, γεγονός που τοποθετεί τη "μεγάλη διασύνδεση" της Κρήτης στην κορυφαία τριάδα των διασυνδέσεων με το μεγαλύτερο βάθος πόντισης παγκοσμίως.
Το υποβρύχιο καλώδιο συνεχούς ρεύματος έχει μήκος 335 χιλιόμετρα και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Από το 2024 οπότε θα βρίσκονται σε εμπορική λειτουργία και οι δύο διασυνδέσεις (Χανιά - Πελοπόννησος που έχει ολοκληρωθεί και Ηράκλειο - Αττική) το οικονομικό όφελος από την διακοπή λειτουργίας των τοπικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ στην Κρήτη που λειτουργούν με πετρέλαιο εκτιμάται σε 550 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ παράλληλα θα μηδενιστούν οι ρύποι CO2 για την παραγωγή ενέργειας στο νησί.