Στην αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης με έργα υποδομών, τα οποία πλέον υλοποιούνται, καθώς και τη θέση της χώρας μας στον γεωπολιτικό χάρτη, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε ημερίδα της Νέας Δημοκρατίας για τα έργα στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία.
Αναφερόμενος στην Αλεξανδρούπολη, όπως πχ. η σύνδεση του Περιφερειακού με την Εγνατία, είπε πως τα έργα υποδομής «κουμπώνουν» με τα εθνικά θέματα, καθώς δημιουργείται εναλλακτική δίοδος στα στενά του Βοσπόρου.
Για τα έργα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραμανλής είπε πως υπήρχε τεράστιο έλλειμμα υποδομής, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά ότι «το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν το πιο σύντομο ανέκδοτο, αλλά σήμερα είναι στην τελική του φάση».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι: «αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη κάποτε να γίνει πραγματικά το κέντρο της ευρύτερης Βαλκανικής πρέπει να έχει σύγχρονες υποδομές. Πρέπει να έχει ένα λιμάνι το οποίο να το συνδέσουμε οδικά. Ούτε αυτό είχε γίνει τόσα χρόνια. Υπήρχε μία γέφυρα στον αέρα όλα αυτά τα χρόνια και όλοι μας είχαμε συμβιβαστεί με αυτό, ένα ημιτελές έργο, λες και ήμασταν μία τριτοκοσμική πόλη. Αυτά δρομολογήθηκαν και γίνονται πράξη. Και γίνονται πράξη και θα σηματοδοτήσουν πραγματικά μία συμπρωτεύουσα, η οποία θα γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Θα γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».
Ο υπουργός Υποδομών εκτίμησε, άλλωστε, ότι οι προοπτικές της περιοχής είναι, ειδικά σήμερα με όλες τις αλλαγές που γίνονται γεωπολιτικά, τεράστιες. Αναφέρθηκε για παράδειγμα στο λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στη Χαλκιδική, που επιτέλους παραδόθηκε. Αλλά και στο FlyOver, την πρώτη παρέμβαση στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης από τη δεκαετία του 1990.