Την ανάγκη να υπάρξει μια βαλβίδα αποσυμπίεσης για τον κόσμο τόνισε σε σημερινή του συνέντευξη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ο υπουργός μίλησε επίσης για την ενίσχυση των ΜΜΜ, και με ηλεκτρικά λεωφορεία, για τα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, και για τη Γραμμή 4 του Μετρό.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, υπουργός αναφέρθηκε καταρχάς στον σχεδιασμό της Κυβέρνησης όσον αφορά στο lockdown. Σημείωσε ότι υπάρχει πράγματι μία πολύ μεγάλη κόπωση αυτή τη στιγμή στην ελληνική κοινωνία, προσθέτοντας ότι αναζητείται μία ισορροπία μεταξύ της ελευθερίας κίνησης και της δημόσιας υγείας. «Αυτό που αναζητείται σήμερα είναι μια βαλβίδα αποσυμπίεσης, γιατί ο κόσμος έχει κουραστεί», υπογράμμισε. Παρέπεμψε όμως στην αρμόδια επιτροπή, η οποία όπως επισήμανε εξετάζει εργαλεία για την καλύτερη τήρηση των μέτρων, με «βαλβίδες αποσυμπίεσης» για τους πολίτες.
Αύξηση λεωφορείων κατά 52% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας 1.300 λεωφορεία, γεγονός που σημαίνει αύξηση 52% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019. Εξέφρασε δε την αισιοδοξία του ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο σύντομα θα εγκρίνει την προμήθεια 300 ακόμη λεωφορείων με leasing, υπενθυμίζοντας ότι ζητήθηκαν κάποιες διευκρινίσεις για τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, οι οποίες και δόθηκαν. Επισήμανε επίσης ότι όλες οι συμβάσεις περνούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο για λόγους διαφάνειας.
Υπενθύμισε επίσης ότι έχουν προστεθεί ήδη στο στόλο επιπλέον 200 λεωφορεία μέσω σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ, καθώς και ότι για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια γίνονται προσλήψεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και οι νεοπροσληφθέντες οδηγοί είναι έτοιμοι να πιάσουν το τιμόνι.
Οι στόχοι για την ηλεκτροκίνηση
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, τα οποία θα είναι όλα σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον και πολλά μάλιστα θα είναι ηλεκτρικά. Ανέπτυξε εξάλλου το σχέδιο της κυβέρνησης προκειμένου η χώρα να καλύψει το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, με κίνητρα μεταξύ άλλων για την ανανέωση του γερασμένου στόλου ΙΧ και των Ταξί, καθώς και δημιουργία υποδομών φόρτισης.
«Έχουμε βάλει το φιλόδοξο στόχο, μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα να είναι ηλεκτροκίνητο», σημείωσε.
Επίσης, ανακοίνωσε ότι με βάση τον νέο διαγωνισμό για την αγορά νέων λεωφορείων, ο οποίος ξεκινάει σύντομα, . Το Υπουργείο δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση συνολικά για να συγκλίνουμε με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόνισε.
Μετρό και στα Εξάρχεια
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό, ένα έργο πνοής για την Αττική, το οποίο σε συνδυασμό με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα αλλάξει τη μορφή του Λεκανοπεδίου. «Θα αποκτήσουμε Μετρό και στα Εξάρχεια» δήλωσε, σημειώνοντας ότι θα υπάρχει στάση της Γραμμής 4 και στην πλατεία Εξαρχείων, όπως πχ και στην πλατεία Κολωνακίου και στο Γουδή, και προανήγγειλε ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια.
Δεν ξεκινάμε έργα, εάν δεν έχουμε διασφαλισμένη χρηματοδότηση
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης αφορά έργα φιλοπεριβαλλοντικά και έργα που οδηγούν στην ψηφιακή σύγκλιση. Σημείωσε ότι η Κυβέρνηση έχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημοσίων έργων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και για όλα αυτά τα έργα έχει εξαρχής εξασφαλισμένο πλάνο χρηματοδότησης.
«Δεν ξεκινάμε έργα, εάν δεν είμαστε έτοιμοι να τα χρηματοδοτήσουμε» τόνισε, εξηγώντας πως για ορισμένα έργα προκύπτει μία επιπλέον δυνατότητα από το Ταμείο Ανάκαμψης, όμως η χρηματοδότηση είναι έτσι κι αλλιώς διασφαλισμένη.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι εκτός από τα οδικά έργα, η Κυβέρνηση προχωρά και τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, καθώς και αντιπλημμυρικά έργα. Αναφέρθηκε στην περιβαλλοντική διάσταση και επισήμανε ότι πρέπει να συνδεθούν σιδηροδρομικά λιμάνια και logistics centers, ώστε η Ελλάδα να καταστεί κόμβος.