Υπουργός Ναυτιλίας:  Ανοιχτό ζήτημα η εξαίρεσή του ΝΑΤ από την ενοποίηση των ταμείων

Υπουργός Ναυτιλίας: Ανοιχτό ζήτημα η εξαίρεσή του ΝΑΤ από την ενοποίηση των ταμείων

"Αγκάθι" μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, εξακολουθεί να είναι η μνημονιακή απαίτηση, για επάνδρωση των πλοίων της ακτοπλοΐας στα ίδια επίπεδα με εκείνη των διεθνών γραμμών.

Όπως υποστηρίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του συνδικαλιστικού κινήματος των ναυτικών, αν κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή της μνημονιακής απαίτησης, δεκάδες ναυτικοί θα βρεθούν στο δρόμο της ανεργίας, ενώ υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη απόφαση δεν έχει δημοσιονομικό κόστος, ενώ το κράτος θα χάσει χρήματα από εισφορές στο ταμείο.

Επίσης, χαρακτηρίζουν «αστείο» το λόγο περί ανταγωνισμού που μπορεί να επικαλούνται οι δανειστές και εκδηλώθηκε μάλιστα κατά τα πρώτα δύο μνημόνια, καθώς όπως αναφέρουν, στην ακτοπλοΐα αυτή τη στιγμή υπάρχουν τέσσερις μεγάλες εταιρείες, εκ των οποίων οι δύο είναι σε κοινοπραξία, που «μπορούν να συνεννοούνται για όλα τα θέματα».

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία μετά τη χθεσινή λήξη της απεργίας, ζήτησε από την κυβέρνηση και ιδιαίτερα από τους αρμόδιους υπουργούς να τηρήσουν την υλοποίηση των όσων δεσμεύτηκαν εγγράφως, αλλιώς προειδοποίησε ότι δεν αποκλείεται μετά τη συμμετοχή της στις 12 Νοεμβρίου στην κινητοποίηση της ΓΣΕΕ να προχωρήσει άμεσα σε πιο δυναμικές απεργιακές κινητοποιήσεις.

Ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας λίγο πριν αναχωρήσει χθες για την Κίνα, απέστειλε επιστολή προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με την οποία ανέφερε ότι σχετικά με το ασφαλιστικό ζήτημα με σχετικές αποφάσεις των αρμόδιων υπουργών Κατρούγκαλου και Πετρόπουλου στις 23 Οκτωβρίου δεν θα θιγούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, ενώ υπάρχει η δέσμευση για δικαιότερο υπολογισμό του ποσοστού αναπλήρωσης στις συντάξεις των ναυτικών.

Αναφορικά με τον υπολογισμό του ποσοστού αναπλήρωσης οι ναυτικοί ζητούν αυτό να είναι ανάλογο με το μισθό και τις εισφορές που δίνουν. Για το θέμα του ΝΑΤ ο υπουργός Ναυτιλίας τονίζει επίσης ότι η εξαίρεσή του από την ενοποίηση των ταμείων παραμένει ακόμα ανοιχτό ζήτημα και αναζητούνται καλύτερες λύσεις.

Σημειώνεται ότι υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γ.Κατρούγκαλος με συνέντευξή του στην εφημερίδα «Ημερησία» προαναγγέλλει ότι θα προτείνει στην τελική κυβερνητική απόφαση να προβλεφθεί η διατήρηση του ΟΓΑ και του ΝΑΤ ως αυτοτελών νομικών προσώπων για την άσκηση των μη συνταξιοδοτικών τους αρμοδιοτήτων.

Ο υπουργός ναυτιλίας στην επιστολή του αναφέρει επίσης ότι για το ζήτημα της μείωσης των συνθέσεων στα πληρώματα θα υπάρξει εξέλιξη και είναι πολύ κοντά στο να υπάρξει θετική ρύθμιση.

Αντίθετοι οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ στην ένταξη του ταμείου στον Ενιαίο Ασφαλιστικό Φορέα

Πάντως αντίθετα από τη ΠΝΟ και τους πλοηγούς οι υπάλληλοι του ΝΑΤ συνεχίζουν την απεργία τους, καθώς το ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ κήρυξε νέα 48ωρη απεργία από σήμερα Παρασκευή 6/11 και τη Δευτέρα 9/11.

Την κατηγορηματική αντίθεση του Συλλόγου Εργαζομένων στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) στην ένταξη του ταμείου στον Ενιαίο Ασφαλιστικό Φορέα, εξέφρασε ο πρόεδρός του Βασίλης Παπαδημητρίου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα.

Ο κ. Παπαδημητρίου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τόνισαν ότι οι ναυτικοί, λόγω της φύσης του επαγγέλματος, εργάζονται κατά μέσο όρο 6,5 μήνες τον χρόνο και με δεδομένο ότι απαιτούνται 40 χρόνια εργασίας στον Ενιαίο Φορέα για πλήρη συνταξιοδότηση, οι συντάξεις τους θα πάνε στα 500-600 ευρώ.

«Προσπαθούμε πολύ χρόνο τώρα να ενημερώσουμε τον υπουργό Εργασίας κ. Κατρούγκαλο και τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα για τις ιδιαιτερότητες του ΝΑΤ και του ναυτικού επαγγέλματος, αλλά δεν θέλουν να καταλάβουν ή πράγματι δεν έχουν καταλάβει», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΝΑΤ και προσέθεσε ότι τα οικονομικά προβλήματα του Ταμείου, που παλαιότερα ήταν ανθηρό και στήριζε την ελληνική οικονομία, δημιουργήθηκαν από τις πολιτικές των κυβερνήσεων, που μείωσαν τις οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων και που ανέχονται και έχουν σχεδόν νομιμοποιήσει την ανασφάλιστη, μαύρη, εργασία.

Υπάρχουν 70.000 συνταξιούχοι και 15.000 εργαζόμενοι, ανέφερε και συμπλήρωσε: Υπάρχουν περίπου 60.000 ανασφάλιστοι στην ελληνόκτητη ναυτιλία. Αν βρίσκονταν ένας τρόπος να εκλείψει αυτό το φαινόμενο, το ταμείο θα ανακουφίζονταν οικονομικά.

Τέλος ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε ότι παρά την απεργία παρέχουν ελευθεροπλοΐα στα πλοία που μεταφέρουν μετανάστες και φροντίζουν ώστε οι συντάξεις στους ναυτικούς να καταβληθούν κανονικά.

Τη Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση στο κεντρικό κτίριο του ΝΑΤ προκειμένου να αποφασίσουν την παραπέρα στάση τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ