Σε ομηρία κράτησαν τους επιβάτες του Μετρό 21 υπάλληλοι που επιδιώκουν να αποφύγουν την επιστροφή τους στις οργανικές τους θέσεις με το Σωματείο τους να προχωρά σε στάση εργασίας το πρωί της Τρίτης, απειλώντας με κλιμάκωση εάν γίνει τελικά η μετακίνηση.
Συγκεκριμένα, η στάση εργασίας από τις 5.45 π.μ. έως τις 10 π.μ. της Τρίτης προκηρύχθηκε αιφνιδιαστικά το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα πολλοί πολίτες αφενός να μην είναι ενήμεροι για την κινητοποίηση και αφετέρου να είναι απροετοίμαστοι για την ταλαιπωρία που τους περίμενε.
Τη στάση εργασίας προκήρυξε μόνο ένα Σωματείο, το ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας), με πολιτικό προσανατολισμό προς τον ΣΥΡΙΖΑ, και αιτία την επανατοποθέτηση 21 ατόμων -τα οποία είχαν μεταφερθεί σε διοικητικές υπηρεσίες γραφείου- σε εκδοτήρια.
Σημειώνεται πως στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, με αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων ή διευθυνόντων, εκατοντάδες υπάλληλοι ανήκοντες στο προσωπικό πεδίου (εκδότες, σταθμάρχες, κλπ.) μεταφέρθηκαν σε θέσεις γραφείου με αποτέλεσμα, ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα αυτόματα μηχανήματα, να υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις για την πώληση εισιτήριων και την φυσική παρουσία της εταιρείας στους σταθμούς.
Το 2013-14, σε συνεργασία με το υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης, πάνω από 250 άτομα είχαν επιστρέψει στις θέσεις εκδοτών και ελεγκτών εισιτήριων. Οι εισπράξεις ΟΑΣΑ από εισιτήρια και κάρτες ήταν τότε 220 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, πάρα την έναρξη του ηλεκτρονικού εισιτήριου, οι αντίστοιχες εισπράξεις είναι 150 εκατ. ευρώ και είναι προφανές ότι η πτώση οφείλεται και στην απουσία προσωπικού πεδίου από εκδοτήρια και ελέγχους.
Πηγές από το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρουν πως «θα ήταν απολυτά παράλογο να υποχωρήσουμε στο θέμα της αναδιάταξης του προσωπικού ακόμα και αν οι πιέσεις προέρχονται συχνά και από τον δικό μας πολιτικό χώρο».
Επίσης, όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, «είναι προφανές ότι με την κινητοποίηση αυτή αμφισβητούνται οι Γενικοί Διευθυντές που τοποθετήσαμε και σε συνεννόηση με τους διευθύνοντες και τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών που παραμένουν τοποθετημένα από την προηγουμένη κυβέρνηση και το υπερταμείο».
Νωρίτερα ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής προανήγγειλε νομοθετική παρέμβαση ώστε ακόμη και σε περίπτωση απεργίας να εκτελούνται κάποια ελάχιστα δρομολόγια για να εξυπηρετούνται οι πολίτες.