Το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων ξεπερνά για πρώτη φορά η αξία των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών, σύμφωνα με την «Top 10 Ship Owning List», η οποία δημοσιεύεται από την εταιρεία Vesselsvalue του Λονδίνου και τη γερμανική εφημερίδα Die Welt.
Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αύξησαν για άλλη μια φορά το ποσό της αξίας των πλοίων τους κατά 5,5 δισ. δολάρια (4,8 δισ. ευρώ), ενώ η διαφορά με τις επόμενες χώρες Ιαπωνία και Κίνα ανέρχεται σε ποσοστό πάνω από 10%.
«Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν σταμάτησαν ποτέ να αναζητούν ευκαιρίες στη ναυτιλιακή αγορά, παρά τις οικονομικές δυσκολίες της χώρας τους», λέει ο Court Smith, αναλυτής της Value Vessels. Και (οι Έλληνες εφοπλιστές) έχουν διαίσθηση για τις τάσεις: Πέρυσι επένδυσαν 9 δισ. δολάρια για συμφωνίες δεξαμενόπλοιων που μπορούν να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).
Αυτός ο ναυτιλιακός τομέας θα αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία τα επόμενα χρόνια, εάν οι χώρες παραγωγής όπως οι ΗΠΑ και τα Αραβικά Εμιράτα αυξήσουν τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) όπως ανακοινώθηκε. Οι ναυλώσεις δεξαμενοπλοίων για LNG έχουν πενταπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια. Και καμία άλλη χώρα του κόσμου δεν διαθέτει όπως η Ελλάδα δεξαμενόπλοια LNG αξίας αξίας άνω των 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων», σημειώνει η Welt.