Δυναμική είσοδο στην αγορά του καφέ κάνει η Coca-Cola Τρία Έψιλον και η Coca-Cola Hellas, φέρνοντας στην Ελλάδα την Costa Coffee, επενδύοντας σε μια αγορά που πλησιάζει το 1 δισ. ευρώ, αποτελώντας μια από τις πιο επικερδείς και ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές, ανάμεσα στις εμπορεύσιμες κατηγορίες ροφημάτων.
Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση, καθώς η εξαγορά της Costa Coffee το 2019 από τον όμιλο The Coca Cola Company, ήταν η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει η πολυεθνική τα τελευταία χρόνια.
Όπως ανακοινώθηκε χθες κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης τύπου, η εταιρεία τοποθετεί το διεθνές brand καφέ στο λιανεμπόριο και τη μαζική εστίαση, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο που θα είναι διαθέσιμος στην ελληνική αγορά ο αλεσμένος εσπρέσο σε 5 συσκευασίες με διαφορετικά χαρμάνια.
Δεν θα ανοίξει αυτόνομα καταστήματα καφέ, τύπου αλυσίδα, όμως θα εξεταστούν άλλες καινοτόμες λύσεις, οι οποίες θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες.
Το Σεπτέμβριο επίσης θα λανσαριστεί η κατηγορία εσπρέσο σε κάψουλες, με 7 συνολικές κατηγορίες. Παράλληλα, η Costa Coffee θα έχει παρουσία και στους χώρους εστίασης με ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο σε μορφή κόκκων.
Σημειώνεται ότι στόχος, όπως επισημάνθηκε είναι σε βάθος διετίας η εταιρεία να έχει διψήφιο μερίδιο αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία καθώς και συνεργασία με 1.500 ανεξάρτητους συνεργάτες την επόμενη τριετία. Μακροπρόθεσμα πάντως και έως το 2030 στόχος για την ανάπτυξη της Costa Coffee είναι να καταστεί leader της αγοράς. Η συνολική αγορά καφέ στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ με το 60% να αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού (μαγαζιά, καφετέριες κ.λπ.) και το 40% εντός σπιτιού και χώρων εργασίας.
Όπως τόνισε χθες κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου η γενική διευθύντρια της Coca Cola Hellas, Λίλιαν Νεκταρίου, παγκοσμίως ο όμιλος έχει λανσάρει τα τελευταία χρόνια πάνω από 500 νέα προϊόντα, ενώ στην Ελλάδα την τελευταία τριετία έχουν κυκλοφορήσει είκοσι νέα προϊόντα. Αναφορικά με το λανσάρισμα του Costa Coffee στην ελληνική αγορά, τόνισε πως «συνδέεται άμεσα με τη συνολική στρατηγικής της Coca-Cola να αποτελεί μία Total Beverage εταιρεία. Η προσθήκη αυτή έρχεται ως απόδειξη της δέσμευσής μας να εξελισσόμαστε, να δημιουργούμε και να προσφέρουμε μοναδικά προϊόντα στους καταναλωτές μας, απόλυτα εναρμονισμένα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους».
Ο Γιάννης Παπαχρήστου, Γενικός Διευθυντής της Coca-Cola Τρία Έψιλον δήλωσε σχετικά: «Με την προσθήκη του κορυφαίου brand Costa Coffee στη μεγάλη οικογένεια προϊόντων της Coca-Cola Τρία Έψιλον, ερχόμαστε να προσφέρουμε στους Έλληνες καταναλωτές μια μοναδική εμπειρία καφέ. Διευρύνουμε το χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας, ενισχύοντας το όραμά μας ως ο 24/7 Leading Beverage Partner. Το λανσάρισμα του Costa Coffee σηματοδοτεί πολλά περισσότερα από την προσθήκη ενός brand καφέ καθώς η φιλοδοξία μας είναι να γίνουμε ο καλύτερος Coffee Partner. Θα είμαστε δίπλα στους συνεργάτες μας υποστηρίζοντάς τους ουσιαστικά ώστε να προσφέρουν την εμπειρία Costa Coffee στους πελάτες τους».
Ο Βασίλης Βελισκιώτης, Spirits, Snacks & Coffee Unit Manager της Coca Cola Τρία Έψιλον, σημείωσε: «Με την είσοδο του Costa Coffee στον κλάδο της εστίασης, φέρνουμε, πέρα από ένα brand με αδιαμφισβήτητη ποιότητα και παρουσία σε παγκόσμιο επίπεδο, ένα σύνολο καινοτόμων υπηρεσιών και εργαλείων που προσφέρουν προστιθεμένη αξία τόσο στους πελάτες μας, όσο και στους τελικούς καταναλωτές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι παρέχουμε μία πλήρη γκάμα επαγγελματικών μηχανών καφέ, που θα ενσωματώνουν καινοτόμες τεχνολογίες τηλεμετρίας καθώς και υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα που έχουμε εξελίξει υπό την καθοδήγηση του Coffee Expert μας που θα λαμβάνουν χώρα τόσο στο υπερσύγχρονο Coca-Cola Τρία Έψιλον 24/7 Experience Center όσο και στους αντίστοιχους χώρους των συνεργατών μας».
Ιστορικό της Costa Coffee
Η Costa Coffee ιδρύθηκε το 1971 στο Λονδίνο από τους αδελφούς Σέρτζιο και Μπρούνο Κόστα, ενώ σήμερα έχει επεκταθεί σε 31 διεθνείς αγορές, με περισσότερα από 2.700 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία και 1.200 στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη και πλέον αγαπημένη εταιρεία καταστημάτων καφέ στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, ενώ τα τελευταία εννέα χρόνια αποτελεί τη δημοφιλέστερη εταιρεία καφέ στη Μ. Βρετανία. Το 2011 η Costa Coffee αγόρασε την Coffee Nation που πλέον ονομάζεται Costa Express. Σήμερα η Costa Express δραστηριοποιείται σε εννέα διεθνείς αγορές, με πάνω από 8500 καφέ-μπαρ στο Ηνωμένο Βασίλειο και περισσότερα από 1000 διεθνώς.