Του Απόστολου Σκουμπούρη
Προς υπερκάλυψη οδεύει το ομόλογο της Aegean Airlines, εν μέσω εξαιρετικά ευνοϊκών συνθηκών, ενώ τα κύρια χαρακτηριστικά της έκδοσης είναι η πολύ μεγάλη συμμετοχή των ιδιωτών, αλλά και το ισχυρό «παρών» από τους δύο υπερεθνικούς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται χρόνια στη χώρα μας.
Έως χθες οι προσφορές είχαν φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ, ήτοι 50% πάνω από το ανώτατο όριο που έχει καθοριστεί το επταετές ομόλογο, το οποίο έχει οριστεί από τα 150 έως 200 εκατ. ευρώ.
Ως φαίνεται η έκδοση θα «κλειδώσει» στο ανώτατο όριο, ήτοι στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ η μάχη για το επιτόκιο – σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal – γίνεται κάτω από το 3,60% με στόχο να επιτευχθεί το απόλυτο, ήτοι το 3,50%. Θυμίζουμε πως το εύρος του επιτοκίου έχει οριστεί μεταξύ 3,50 και 3,90%.
Η μεγάλη έκπληξη για όσους είναι κοντά στη διαδικασία αλλά και το θετικό αυτού του ομολόγου είναι η ισχυρή συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών, που ξεπερνούν μάλιστα – σε αξία εγγραφών – τους θεσμικούς! Δηλαδή οι προσφορές των ιδιωτών, είναι περισσότερες από αυτές των θεσμικών.
Πρόκειται για μια ευχάριστη έκπληξη, την οποία όσοι είναι κοντά στη διαδικασία την αποδίδουν σε ένα συνδυασμό θετικών καταλυτών και ρεαλιστικών δεδομένων.
«Όλα τα δίκτυα αυτής της έκδοσης δούλεψαν άρτια, όμως κυρίαρχο ρόλο παίζει το άριστο brand και το όνομα της εταιρείας, τα εξαιρετικά οικονομικά της μεγέθη, αλλά και η συγκυρία, το timing που είναι λίαν εποικοδομητικό». Αυτά σημειώνει στο Liberal στέλεχος κορυφής που ανήκει στην ομάδα που εργάζεται για την επιτυχία αυτής της έκδοσης.
Παράλληλα, οι δύο υπερεθνικοί οργανισμοί, έχουν ήδη λάβει ισχυρές θέσεις περί τα 45 με 50 εκατ. ευρώ συνολικά, με 25 εκατ. ευρώ η μία και περίπου 20 εκατ. ευρώ η δεύτερη! Άλλο ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει την πίστη στη συγκεκριμένη εταιρεία, στο καλό της management, στα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξής της, αλλά και ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού.
Ο φάκελος για το ομόλογο της Aegean Airlines ήταν έτοιμος από τον περασμένο Νοέμβριο, όμως οι συνθήκες στην αγορά οδήγησαν τους ιθύνοντες του ομίλου – σε συνεργασία με τους αναδόχους – στην απόφαση μετάθεσης, ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση στις αγορές.
Το timing της έκδοσης ήταν εξαιρετικό, δεδομένου ότι αυτή έγινε αμέσως μετά την αναβάθμιση δύο βαθμίδων από τον οίκο Moody''s και σε μια συγκυρία που το 10ετές της χώρας διαπραγματεύεται σε χαμηλά 13 ετών ή κοντά σε αυτά.
Σήμερα στις 16:00 κλείνει το ομόλογο
Θυμίζουμε πως το βιβλίο της έκδοσης κλείνει σήμερα Πέμπτη στις 16:00 ώρα Ελλάδος, ενώ η έναρξη διαπραγμάτευσης στην πλατφόρμα εταιρικών ομολόγων του Χ.Α. θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019.
Τα κεφάλαια που θα αντλήσει η εταιρεία (200 εκατ. ευρώ) θα διατεθούν ως εξής:
Ποσοστό 75%, δηλαδή 147,1 εκατ. ευρώ περίπου, για τη χρηματοδότηση μέρους των προγραμματισμένων προκαταβολών της δεσμευτικής συμφωνίας με την Airbus. Να υπενθυμίσουμε ότι η συμφωνία προβλέπει την απόκτηση 30 αεροσκαφών νέας γενιάς της οικογένειας A-320neo, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον 12 αεροσκάφη.
Ποσοστό 14%, δηλαδή 27,5 εκατ. ευρώ θα πάνε για την χρηματοδότηση μέρους της κατασκευής εκπαιδευτικού κέντρου και γραφείων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Το κέντρο αυτό θα παρέχει ειδικά διαμορφωμένους χώρους διδασκαλίας αλλά και σύγχρονους ιδιόκτητους εξομοιωτές πτήσεων και θα καλύπτει πλέον στην Ελλάδα όλον τον κύκλο των αναγκών του πτητικού προσωπικού το ομίλου της Aegean (πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας).
Τέλος, ένα ποσοστό της τάξης του 11%, δηλαδή 21,6 εκατ. ευρώ, θα χρησιμοποιηθεί από την εταιρεία για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται τυχών επιστροφές κεφαλαίου και διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους της εταιρείας.