Πότε αναμένεται το «Καλάθι του Πάσχα» - Δεν αποκλείεται και «Καλάθι των Νονών»

Πότε αναμένεται το «Καλάθι του Πάσχα» - Δεν αποκλείεται και «Καλάθι των Νονών»

Λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα και την Ανάσταση αναμένεται να διατεθεί το «Καλάθι του Πάσχα», όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open.

Πιθανή ημερομηνία θεωρείται η Τετάρτη 24 Απριλίου, δέκα ημέρες πριν το Πάσχα, αλλά αυτό θα επιβεβαιωθεί με την υπουργική απόφαση. Ενδεχομένως να μην υπάρχει και καμία αλλαγή, ούτε προσθήκη στο καλάθι του Πάσχα, που πέρυσι περιείχε αρνί, κατσίκι, τσουρέκια, αλλά και σοκολατένια αυγά.

 Ο Κώστας Σκρέκας δεν απέκλεισε να υπάρξει και φέτος Καλάθι Νονών. Είπε όμως ότι «πρώτα θα μιλήσουμε με την αγορά», για να διαπιστωθεί και η δυναμική της.

Ερωτηθείς για την εφαρμογή των μέτρων κατά της ακρίβειας και τις παραπλανητικές εκπτώσεις σημείωσε πως «έχουν αρχίσει να αποδίδουν τα μέτρα, δεν έχουν φτάσει εκεί που θα θέλαμε». Οι έλεγχοι συνεχίζονται, πρόσθεσε για να συμπληρώσει πως «θέλουμε να δούμε τις τιμές στα σούπερ μάρκετ να αποκλιμακώνονται».

Ο Υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ακόμα ότι «υποχρεώσαμε δίπλα στις ετικέτες που αναγράφεται η τιμή, να υπάρχει και η τιμή ανά γραμμάριο ή ανά κιλό».

Ο κ. Σκρέκας είπε ακόμα ότι οι βασικοί άξονες των μέτρων της Κυβέρνησης είναι αρχικά να προστατευτούν οι καταναλωτές από πλασματικές εκπτώσεις και να επιλυθούν δομικές στρεβλώσεις.

«Υπάρχουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε να διασφαλιστεί πως τα προϊόντα που φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα έχουν μειωμένες τιμές. Πρόοδος γίνεται και στο βρεφικό γάλα, καθώς», όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης, «βάλαμε πλαφόν. Βάλαμε περιθώριο κέρδους 7% στις εταιρείες. Υπάρχουν γάλατα που μείωσαν την τιμή τους 30%. Επιβάλαμε πρόστιμα σε δύο εταιρείες βρεφικού γάλατος».

Όπως ανέφερε κάθε εταιρεία πρέπει να μειώσει την τιμή του προϊόντος 5% για τουλάχιστον έξι μήνες. Εάν κάποιος κάνει ανατίμηση στα προϊόντα του απαγορεύεται για 3 μήνες να κάνει προωθητικές ενέργειες. Αυτό βέβαια θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της εταιρείας, επομένως η πίεση για μείωση των τιμών είναι μεγάλη.

Τέλος, ο κ. Σκρέκας ανέφερε πως βασικός λόγος που πολλά νοικοκυριά δεν έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν βασικά προϊόντα, εκτός από τις αυξημένες τιμές, είναι και το εισόδημά τους, επομένως βασικός στόχος της Κυβέρνησης γίνεται και η αύξηση του εισοδήματος των νοικοκυριών.