Μετά από τις εκτιμήσεις των αναλυτών της J.P.Morgan Chase, για την τιμή του πετρελαίου που το βλέπουν στα $125 και $150 το βαρέλι, ακολούθησε σχετική έκθεση της Goldman Sachs, που θέτει σαν βραχυπρόθεσμο στόχο τα $140 το βαρέλι. Σύμφωνα με την έκθεση το στρατηγικό έλλειμμα που ξανακάνει την εμφάνιση του, μετά την εξασθένηση της πανδημίας στην Κίνα, θα επιτρέψει στις τιμές του πετρελαίου να επιστρέψουν κάτω από τα $135 το βαρέλι προς το τέλος του 2023. Ακόμα και η απόφαση του OPEC+ να προσφέρει επιπλέον 200.000 βαρέλια ημερησίως, όχι μόνο δεν ηρέμησε τις αγορές, αλλά αντιθέτως σταθεροποίησε το βαρέλι πάνω από τα $120.
Και ενώ ένας από τους σημαντικότερους χρηματιστηριακούς δείκτες του κλάδου των μεταφορών ο Dow Jones Transportation Average, έχει υποχωρήσει κατά 12% από την αρχή του έτους, καθώς καταγράφεται μείωση του χερσαίου μεταφορικού έργου στις ΗΠΑ, ο κλάδος των τάνκερς παρουσιάζει θεαματικότατες αποδόσεις.
Ειδικότερα τα clean tankers που μεταφέρουν προϊόντα πετρελαίου είδαν τεράστια άνοδο στους ναύλους τους. Αντιθέτως τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, δεν έχουν δει σημαντική άνοδο, παρά μόνο όσα δραστηριοποιούνται σε περιοχές που επηρεάζονται από τον πόλεμο, όπως στη Μαύρη Θάλασσα, στη Μεσόγειο και στη Βαλτική, λόγω του υψηλότερου ρίσκου που αναλαμβάνουν.
Στα ακόλουθα διαγράμματα καταγράφονται οι αποδόσεις των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν tankers.
Tsakos Energy Navigation (Market Cap: 317 εκατ. δολ.)
Frontline (Market Cap: 2,2 δισ. δολ.)
Teekay Tankers (Market Cap: 715 εκατ. δολ.)
International Seaways (Market Cap: 1,2 δισ. δολ.)
Παρ’ όλο που η αγορά των ναύλων διακρίνεται από μεταβλητότητα, είναι βέβαιο ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα σταθεροποιηθεί μια ανοδική πορεία αφού ο χαμηλός αριθμός νέων παραγγελιών και ο γερασμένος παγκόσμιος στόλος, θα κρατούν τη ζήτηση υψηλότερα από τη προσφορά. Η αναζήτηση μετοχών που μπορεί να κερδίζουν, εν μέσω κρίσης, θα μπορούσε να περιλαμβάνει στο στόχαστρο της και τις ισχυρές ναυτιλιακές εταιρείες.