Η προσαρμοστικότητα και ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου του Ομίλου Γρ. Σαράντη, η προϊοντική και γεωγραφική του διαφοροποίηση, όπως και την ικανότητα του να ανταποκρίνεται άμεσα στις δυσχερείς συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την πανδημία του COVID-19 συνέτειναν ώστε να σημειώσει το 2020 ρεκόρ δεκαετίας στο περιθώριο EBITDA, φτάνοντας το 15,94%, και άνοδο στις πωλήσεις κατά 6,3%.
Η στρατηγική του Ομίλου παραμένει αμετάβλητη και για το 2021, με έμφαση στην ανάπτυξη, είτε οργανική είτε μέσω εξαγορών, στην περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του στην γεωγραφική του περιοχή, στη βελτιστοποίηση των λειτουργικών του εξόδων, στις οικονομίες κλίμακας, στις συνέργειες και στην λειτουργική μόχλευση (operating leverage).
Ταυτόχρονα και παρά τις πρωτοφανείς προκλήσεις που προκύπτουν λόγω της πανδημίας COVID-19, ο Όμιλος κατάφερε να διατηρήσει ισχυρή οικονομική θέση και να ακολουθήσει σταθερά το στρατηγικό σχέδιο επέκτασής του, δημιουργώντας κερδοφόρα ανάπτυξη και πρόσθετη αξία στους μετόχους του.
Αυτή η αξιοσημείωτη απόδοση, που βασίζεται στη δύναμη και την ποιότητα του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του Ομίλου, αντικατοπτρίζει την ευελιξία και την ικανότητά του να ανταποκρίνεται σε απρόβλεπτες τάσεις κατανάλωσης και να αντιμετωπίζει τις πρωτοφανείς προκλήσεις.
Ειδικότερα, οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου κατά το 2020 ανήλθαν σε € 393,38 εκ. από € 370,07 εκ. το 2019, αυξημένες κατά 6,30%,καθώς σε ολόκληρη την γεωγραφική του περιοχή, η ανάπτυξη του Ομίλου τροφοδοτείται από κατηγορίες που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση και σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα, η οποία υποστηρίζεται επιπρόσθετα από την ικανότητα του Ομίλου να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά πρότυπα κατανάλωσης και διαφορετικές δυναμικές στα κανάλια πωλήσεων σε κάθε χώρα.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα, παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη κατά 7,8% κατά το 2020 σε σύγκριση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν σε € 136,05 εκ. από € 126,21 εκ. το 2019.
Οι χώρες του εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν 65,41% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 5,52% στα €257,33 εκ. το 2020 από €243,86 εκ. το 2019.
Η κερδοφορία του Ομίλου το 2020 αυξήθηκε κυρίως λόγω βελτιστοποίησης του λειτουργικού κόστους και ιδιαιτέρως λόγω χαμηλότερων εξόδων διαφήμισης και προώθησης, παρότι μέρος των εξόδων αυτών, που ήταν περιορισμένο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, ενεργοποιήθηκε ξανά κατά το δεύτερο εξάμηνο του ετους
Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)* αυξήθηκαν κατά 14,52% στα €62,70 εκ. κατά το 2020 από €54,75 εκ. το 2019 και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στο 15,94% στο 2020 από 14,79% το περυσινό έτος.
Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €50,06 εκ. κατά το 2020 από €43,84 εκ. το 2019, αυξημένα κατά 14,19% και το περιθώριο ΕΒΙΤ διαμορφώθηκε σε 12,73% από 11,85% πέρυσι.
Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) έφτασαν τα €47,43 εκ. το 2020 από €45,46 εκ. το περυσινό έτος, αυξημένα κατά 4,34%, και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 12,06% από 12,28% το 2019.
Τα Καθαρά Κέρδη διαμορφώθηκαν σε €38,73 εκ. κατά το 2020 από €38,01 εκ. το 2019 αυξημένα κατά 1,89%, και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 9,84% από 10,27% το 2019.
Ο Όμιλος παρουσιάζει μια ιδιαιτέρως υγιή οικονομική θέση, υποστηριζόμενη από τη βελτίωση της κερδοφορίας της επιχείρησης και την ισορροπημένη διαχείριση κεφαλαιουχικών δαπανών.
Ο Όμιλος επενδύει τις ελεύθερες ταμειακές ροές του σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της ανάπτυξης, είτε με οργανικό τρόπο είτε μέσω εξαγορών, καθώς και στη δημιουργία πρόσθετης αξίας στους μετόχους της.
Στα πλαίσια της ενεργούς διαχείρισης χαρτοφυλακίου και ανάπτυξης νέων προϊόντων, κατά τη διάρκεια του 2020 ο Όμιλος εισήλθε στην αγορά των αντιβακτηριδιακών προϊόντων, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία που έχουν οι μάρκες του στην κατηγορία της προσωπικής φροντίδας και περιποίησης.
Επιπρόσθετα, στα τέλη Φεβρουαρίου του 2020 και σε συνέχεια της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ολοκληρώθηκε η εξαγορά των πολωνικών προϊόντων προσωπικής φροντίδας LUKSJA, ενισχύοντας την παρουσία του Ομίλου στην πολωνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας.
Σε συνέχεια της επέκτασης του εργοστασίου παραγωγής του Ομίλου στα Οινόφυτα, που αφορά στην αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού και τη βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την απορρόφηση της παραγωγής των προϊόντων προσωπικής φροντίδας Indulona.
Επιπλέον, η νέα επένδυση που ξεκίνησε το 2020 στην Polipak και βρίσκεται υπό ανάπτυξη θα οδηγήσει στη δημιουργία νέων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, βελτιωμένων από άποψη οικολογικού προφίλ, ανθεκτικότητας και λειτουργικότητας. Το νέο εργοστάσιο θα χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες παραγωγής που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη παραγωγική δυναμικότητα και αυξημένη απόδοση.
Κατά την διάρκεια του 2020, ο Όμιλος Σαράντη προέβη σε πληρωμή μερίσματος για τη χρήση του 2019 ποσού 11,2 εκ. ευρώ (0,16701 ευρώ ανά μετοχή). Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου στο τέλος του 2020 συνεχίζει να παραμένει σε χαμηλό επίπεδο (καθαρός δανεισμός προς EBITDA στα 0,17x) και ανέρχεται σε € 10,91 εκ.
Καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι ενέργειες της διοίκησης καθοδηγούνται από σαφείς προτεραιότητες σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων του Ομίλου και της κοινωνίας, την αδιάλειπτη επιχειρηματική συνέχεια, τη συνεχή διάθεση προϊόντων υψηλής ζήτησης στην αγορά και τη διατήρηση ισχυρής οικονομικής θέσης.
Ενώ οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία το 2021 παραμένουν αβέβαιες και η διαδικασία εμβολιασμού βρίσκεται σε εξέλιξη, παραμένουμε αισιόδοξοι λόγω της εξαιρετικής μας απόδοσης το 2020, της ισχυρής οικονομικής μας θέσης και της δυνατότητας μας να δημιουργούμε καθαρές ταμειακές ροές, γεγονός που δημιουργεί ασφάλεια και υποστήριξη προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν αρνητικές επιπτώσεις.
Η διοίκηση θα συνεχίσει να παραμένει προσηλωμένη στους μακροπρόθεσμους στόχους του Ομίλου επιδιώκοντας περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεών του, περαιτέρω βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών και συνεχή δημιουργία αξίας στους μετόχους του.