Σε χρονιά ανάκαμψης αναδεικνύεται το 2022 για τις κατασκευαστικές εταιρείες, καθώς πολλά projects βρίσκονται στην τελική ευθεία γεγονός που σημαίνει ότι φέτος θα έχουμε σερί νέων συμβάσεων που θα ισχυροποιήσουν το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο πολλών εταιρειών. Το 2021, εξάλλου, δημιούργησε ισχυρές προσδοκίες για την ανάκαμψη του κατασκευαστικού κλάδου.
Ενδεικτικά υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές για δύο μεγάλα έργα. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο «Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός» (FlyOver), προϋπολογισμού 373 εκατομμυρίων ευρώ στη Θεσσαλονίκη και για τον οδικό άξονα «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη» ύψους 251 εκατομμυρίων ευρώ, στην Πελοπόννησο. Παράληλλα
Ειδικότερα, για το Fly Over υπέβαλαν προσφορές η Intrakat, η Άβαξ με την Μυτιληναίος, η Άκτωρ και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τη διαδικασία επιλογής αναδόχου να τοποθετείται για φέτος και να αναμένεται. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, με συνολικό μήκος έργου 13 χιλιόμετρα, που περιλαμβάνει την κατασκευή μιας υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων, τέσσερα εκ των οποίων σε συνεχή γέφυρα, καθώς και 9 ανισόπεδους κόμβους και 3 νέες σήραγγες. Ο νέος δρόμος θα αποτελείται από τέσσερις λωρίδες, δύο -συν τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ)- ανά κατεύθυνση.
Το έργο θα έχει σημαντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη και για όλη την ευρύτερη περιοχή, ενώ θα επιτρέψει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις και θα διευκολύνει την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης ο δείκτης θνησιμότητας είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος.
Όσον αφορά το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται φέτος. Περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ. υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε περίπου 30 χλμ. την προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ. κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ. την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κα.).
Εκτός όμως, από τα δύο αυτά έργα – ΣΔΙΤ, η πίτα, φέτος θα είναι διευρυμένη, περιλαμβάνοντας νέα ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας, νέους χώρους logistics και βέβαια την κατασκευή των έργων υποδομής -και πολλών άλλων έργων- στο Ελληνικό. Έτσι, η Άκτωρ ανέλαβε την κατασκευή μεγάλου ξενοδοχειακού έργου 110 εκατ. ευρώ στην Αττική, ενώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναλάβει την υλοποίηση της πρώτης φάσης της ανακατασκευής του Πύργου Πειραιά που είναι ύψους 13,4 εκατ. ευρώ.
Η κατασκευαστική έχει βάλει την υπογραφή της και στο νέο βιοκλιματικό κτίριο γραφείων (eLement) της Prodea Investments στην οδό Φραγκοκλησιάς του Αμαρουσίου. Αλλά και η Άβαξ διεκδικεί την κατασκευή του τουριστικού συγκροτήματος της AGC Equity Partners στην Μύκονο που είναι προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ και θα λειτουργήσει υπό τη διαχείριση της Four Seasons.
Η λίστα των νέων έργων που θα φουσκώσει το ανεκτέλεστο των κατασκευαστικών ομίλων περιλαμβάνει τον εμβληματικό ουρανοξύστη Marina Tower στο Ελληνικό που είναι ύψους 300 εκατ. ευρώ. Στους διεκδικητές του project ανήκουν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ACC, Αρχιρόδον-Besix (όπου υπεργολάβος θα είναι η Άκτωρ), η Άβαξ με την Rizzani De Eccher και η Intrakat με την Bouygues σχήμα στο οποίο συμμετέχει και ο όμιλος Mytilineos.
Φέτος μπουλντόζες θα μπορούν και για την υλοποίηση των έργων υποδομής στο Ελληνικό. Περιλαμβάνουν εργασίες, όπως η υπογειοποίηση της Λ. Βουλιαγμένης, η δημιουργία δικτύων κοινής ωφελείας, μια ειδική υπόγεια εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων για την κάλυψη των αναγκών άρδευσης των χώρων πρασίνου (π.χ. πάρκο κ.τ.λ.), αλλά και ένα εκτεταμένο δίκτυο διαδρομών, μήκους άνω των 50 χιλιομέτρων. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και τα έργα στον εμπορικό πόλο στη Λ.Βουλιαγμένης, με τα οποία ο προϋπολογισμός ξεπερνάει το 1,2 δισ. ευρω.