Πέρα από απρέπεια, η στάση του Βρετανού πρωθυπουργού ήταν ο ορισμός της πολιτικής αστοχίας, τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου. «Αποτελεί απρέπεια -δίχως δεύτερη κουβέντα-, που δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι σε έναν Ευρωπαίο πρωθυπουργό συμμάχου χώρας, μιας χώρας με πολύ βαθείς δεσμούς με τη Μεγάλη Βρετανία. Νομίζω ότι ήταν ο ορισμός της πολιτικής αστοχίας. Μπορεί ο καθένας να έχει τις απόψεις του σε ό,τι αφορά τα Γλυπτά, αυτό δεν είναι ζήτημα διμερές. Είναι ζήτημα οικουμενικό, παγκόσμιο», ανέφερε ο κ. Οικονόμου σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ FM 90,1.
Η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα και η επανένωσή τους είναι ένα ζήτημα παγκόσμιου Πολιτισμού, όπως επισήμανε ο υπουργός, και πρόσθεσε πως οι μετρήσεις της κοινής γνώμης διεθνώς αποδεικνύουν εμπράκτως πως «είναι ένα ζήτημα που δεν αφορά μόνο τη χώρα μας, αλλά ακουμπά τον παγκόσμιο πολιτισμό, ανθρώπους, κοινωνίες παντού στον κόσμο, της Μεγάλης Βρετανίας συμπεριλαμβανομένης». Ο κ. Οικονόμου χαρακτήρισε την απόφαση του πρωθυπουργού της Μεγάλης Βρετανίας άστοχη κίνηση και ακατανόητη απόφαση: «Ήταν μία εξαιρετικά άστοχη κίνηση και αυτό αποδεικνύεται και από τις αντιδράσεις που υπάρχουν όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παντού. Μου δημιουργήθηκε η αίσθηση, από τις αντιδράσεις που είδα, ότι σοκαρίστηκε η κοινή γνώμη με την ακατανόητη απόφαση του Βρετανού πρωθυπουργού».
Ανάγκη εκπόνησης ολιστικού σχεδίου αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού
Επιπροσθέτως, αναφερόμενος στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στον Κηφισό αλλά και γενικότερα στην Αθήνα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ανέφερε πως η επίλυση του ζητήματος απαιτεί ολιστική αντιμετώπιση, καθώς τα βασικά προβλήματα είναι δομικά. Το στένεμα του Κηφισού σε κάποια σημεία, το λεγόμενο «φαινόμενο του μπουκαλιού», δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από την Τροχαία και μόνο: «Το λέω αυτό, γιατί ο κόσμος που ταλαιπωρείται πρέπει να έχει την πραγματική εικόνα της δομικής δυσκολίας που έχει αυτός ο δρόμος. Γι' αυτό και πρέπει να αναζητήσουμε συνολικά λύση πέραν των ζητημάτων που μπορεί να κάνει η Τροχαία διευκολύνοντας τη ροή της κυκλοφορίας, αλλά και η Τροχαία κάπου πρέπει να τα πάει τα αυτοκίνητα. Αν μπλοκάρει ο δρόμος, αν στενεύουν οι λωρίδες, η Τροχαία δεν μπορεί να τον διαπλατύνει».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου, από το 2022 περίπου 20.000 περισσότερα οχήματα χρησιμοποιούν καθημερινά το οδικό δίκτυο του Κηφισού, ενώ καθημερινά 8-10 οχήματα ακινητοποιούνται στο οδόστρωμα δημιουργώντας καθυστερήσεις στους οδηγούς. Τα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί από την Τροχαία δημιουργούν αποσυμφόρηση, δεν αποτελούν όμως τη λύση: «Καθημερινά, 8-10 οχήματα χαλάνε στον δρόμο. Αν ανάμεσα σε αυτά τα οχήματα είναι βαρέα οχήματα, πρέπει να τα απομακρύνει ειδικός γερανός. Πάντοτε υπάρχουν μέτρα και παρεμβάσεις, ήδη αυτή η παρέμβαση που έχουμε κάνει με τους γερανούς που βρίσκονται σε δύο σημεία του Κηφισού έχει μειώσει τον χρόνο αντίδρασης σε ό,τι αφορά την απομάκρυνση οχημάτων, όμως το ζήτημα και του Κηφισού αλλά και του κυκλοφοριακού χρήζει μιας συνολικής παρέμβασης» τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Επίσης, η λειτουργία της Αθήνας, η συγκοινωνιακή, χρειάζεται να προσαρμοστεί σε αυτό, στο πώς ο Έλληνας δεν θα παίρνει το αυτοκίνητό του και θα χρησιμοποιεί περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Είναι ένα συνολικό και ολιστικό σχέδιο που πρέπει να δούμε, συνολικά για το κυκλοφοριακό, ειδικότερα για τον Κηφισό. Δεν υπάρχει περίπτωση το πρόβλημα να λυθεί αν δεν κάνουμε παρεμβάσεις κατασκευαστικές, βελτιωτικές, αν δεν βρούμε εναλλακτικές οδούς, αν δεν προχωρήσουμε με μελέτες για να βελτιωθεί η κατάσταση».