Αν το κάνει για να καλοπιάσει τον πρωθυπουργό ενόψει του ανασχηματισμού, μάλλον δεν θα το καταφέρει, καθότι αναμένουν στην ουρά τα παιδιά του κομματικού σωλήνα. Υπάρχει βεβαίως και η εκδοχή να το πιστεύει, καθότι η ψυχή του καλλιτέχνη είναι άβυσσος…. Πάντως, το γεγονός κρίνεται σοβαρό. Η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου χαρακτήρισε «χαρισματικό ηγέτη» τον πρωθυπουργό, «όχι μόνο επειδή διαθέτει ρητορική ικανότητα, αλλά και γιατί εκπέμπει την ικανότητα (!) να διακρίνει πού βρίσκεται το δίκιο και πού το σωστό, σε μια ταραγμένη περίοδο παντού» όπως είπε σε πρωινή εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού epsilon tv. Την οποία, βεβαίως, έσπευσε να υιοθετήσει το ΑΠΕ.
Αντί να κρύβεται από τη ντροπή της μετά και την αποκάλυψη ότι 100 και πλέον εκθέματα ραντίστηκαν με παραφίνη στο κεντρικότατο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, η υπουργός βρήκε πως επί ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ όλα έγιναν άριστα στο υπουργείο. Επί παραδείγματι, για το ηλεκτρονικό εισιτήριο υποστήριξε: «υπήρξε συνέχεια στο θέμα, από τον κ. Ξυδάκη που ανακοίνωσε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον κ. Μπαλτά που άρχισε να το επεξεργάζεται κι ετέθησαν τα θεμέλια, ο σχεδιασμός, κι από τότε που ανέλαβε η νέα πρόεδρος του ΤΑΠΑ μπήκε σε πιλοτική λειτουργία. Εφαρμόζεται σε 11 αρχαιολογικούς χώρους στην επικράτεια. Πάνω από 500.000 επισκέψεις (504.410) καταγράφηκαν τον πρώτο μήνα λειτουργίας του eticket (στις 5/7/2018 λειτούργησε στην Ακρόπολη, στις 3/7/2018 είχε λειτουργήσει στην Κνωσό και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και στις 2/7/2018 στην Αρχ. Μεσσήνη)Το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μόλις ένα μήνα απέφερε 9.323.666 ευρώ έσοδα και μετά από δύο μόλις βδομάδες διαδικτυακής παρουσίας μετράμε 143.995 ευρώ έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων στο Internet. Τώρα θα ξεκινήσει το διαφημιστικό σποτ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».
Τα γεγονότα λένε άλλα: η συνέχεια από τον κ. Ξυδάκη προς τον κ. Μπαλτά υπήρξε ως προς τις υποσχέσεις και τα «θα» και δουλειά δεν έγινε. Ακόμα και τώρα, όπως η ίδια λέει, το ηλεκτρονικό εισιτήριο εφαρμόζεται σε 11 αρχαιολογικούς χώρους στην επικράτεια. Σε σύνολο 500, αλλά μη το κάνουμε θέμα… Οι δε αριθμοί εισιτηρίων που δίνει η υπουργός, είναι για τα πανηγύρια. Τον περσινό Αύγουστο, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, οι επισκέπτες Ακρόπολης και Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, είχαν ξεπεράσει τις 500.000. Επομένως, δεν έφερε ούτε περισσότερα εισιτήρια, ούτε και περισσότερα χρήματα το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ορθώς θεσμοθετήθηκε, αλλά μόλις στο 2% των αρχαιολογικών χώρων δεν το λες και επιτυχία.
Οσο για την «κωλυσιεργία» σε ό,τι αφορά την κινηματογράφηση ξένων παραγωγών στους αρχαιολογικούς χώρους η κ. Κονιόρδου σημείωσε ότι αυτό αλλάζει με υπουργική απόφαση που αναμένεται να υπογραφεί εντός των ημερών: «για να αποσυμφορηθεί το ΚΑΣ από το πλήθος αιτήσεων αδειοδότησης θα αναλαμβάνουν οι τοπικές εφορίες του υπουργείου Πολιτισμού εκτός κι αν πρόκειται για μεγάλα αρχαιολογικά μνημεία ενταγμένα στην Unesco, όπως για παράδειγμα η Ακρόπολη ή σε περίπτωση μικτών προτάσεων π.χ αίτημα για άδεια κινηματογράφησης σε Σούνιο, Ακρόπολη, Ελευσίνα κ.ά».
Σε απλά ελληνικά: πιο εύκολο είναι να πιεστεί ένας τοπικός έφορος να δώσει άδειες όχι μόνο για την κινηματογράφηση (που μαρτύρησε η κα Κονιόρδου) αλλά και για παραστάσεις, συναυλίες κ.λπ. Χωρίς να θέλω να προσβάλω κανέναν, η περίπτωση να ακουστούν σκυλάδικα σε αρχαία θέατρα είναι μπροστά στα μάτια τους. Πώς δεν τη βλέπουν;
Αγγελική Κώττη