Η πραγματικότητα διαψεύδει τους ισχυρισμούς του Νίκου Φίλη περί αδυναμίας του εκπαιδευτικού συστήματος να αξιοποιήσει την τηλεκπαίδευση, καθώς περίπου 37.000 τάξεις λειτούργησαν σήμερα διαδικτυακά σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στις περιοχές που αποφασίστηκε η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων.
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίστηκε απρόσκοπτα, ενώ ο χρόνος που θα χρειαστεί για την επαναλειτουργία κάθε σχολείου της επικράτειας παραμένει προς ώρας άγνωστος.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε όσες περιοχές χρειάστηκε τηλεκπαίδευση δεν σημειώθηκαν τεχνικά ζητήματα, προβλήματα λειτουργίας της πλατφόρμας ή άλλα, αποδεικνύοντας ότι ο μηχανισμός είναι έτοιμος, ανά πάσα στιγμή, να αξιοποιήσει τα ψηφιακά εργαλεία που αποτελούν κεκτημένο της εκπαιδευτικής κοινότητας ήδη από την περίοδο της πανδημίας.
Τεράστιο κεκτημένο, όπως χαρακτηρίζεται είναι πως ολόκληρη η σχολική κοινότητα 1,6 εκατομμυρίων ανθρώπων μπορεί από τη μία ώρα στην άλλη να μεταφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία από δια ζώσης σε εξ αποστάσεως, εφόσον παρίσταται ανάγκη.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς του κ. Φίλη για αδυναμία του συστήματος να λειτουργήσει με αμεσότητα, πηγές του Υπουργείου υπενθυμίζουν ότι η προσβασιμότητα όλων στην εκπαίδευση εξασφαλίστηκε με την αγορά πάνω από 664.000 vouchers, αξίας άνω των 132 εκ. ευρώ, για όλους τους εκπαιδευτικούς οριζόντια, χωρίς κανένα κριτήριο, και για παιδιά και νέους 4-24 ετών, ενώ παράλληλα, οι ψηφιακές δεξιότητες όλων έχουν αναβαθμιστεί, όπως και ο ψηφιακός εξοπλισμός και οι υποδομές.
Πηγές του ΥΠΑΙΘ μάλιστα υπογραμμίζουν ότι «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Σε πολλές περιοχές της χώρας, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, συνθήκες χιονιά παρουσιάζονται συχνά. Ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει σκοτάδι και πάλι;».
Οι εν λόγω δηλώσεις του κ. Φίλη όπως υπογραμμίζεται «θυμίζουν τις εποχές που η αξιωματική αντιπολίτευση έδινε μάχη για να μην γίνει τηλεκπαίδευση, όλοι στο σκοτάδι, αν τον είχαμε ακούσει η χώρα για μήνες δεν θα είχε εκπαίδευση ούτε μηχανισμό για έκτακτες άλλες συνθήκες όπως χιονοπτώσεις σε όλη την Ελλάδα».
Απαντώντας μάλιστα στα περί παιχνιδιού στο χιονιά, αναφέρεται ότι «χρόνος για παιχνίδι υπάρχει άπλετος, αλλά είναι σημαντικό και το κράτος να συνεχίζει να λειτουργεί παρά τις αντίξοες συνθήκες».
Υπενθυμίζεται ότι με αφορμή την έλευση της κακοκαιρίας στην χώρα ο πρώην υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης πρότεινε τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά, χωρίς τηλεκπαίδευση, καθώς αυτή επιβάλλεται από αυτούς που «γεννήθηκαν και έζησαν ως γέροι».
Ολόκληρη η δήλωση του Νίκου Φίλη:
«Το χιόνι είναι ευκαιρία για παιχνίδι και χαρά. Είναι μια πολύτιμη εμπειρία και γνώση.
Την τηλεκπαίδευση, ακόμα και εκείνο το 24ωρο που θα χιονίσει στην Αθήνα, την επιβάλλουν αυτοί που γεννήθηκαν και έζησαν ως γέροι και μάλλον επιθυμούν το ίδιο για τα παιδιά μας. Άλλο η καταφυγή στην τηλεκπαίδευση με συστηματικό τρόπο για λόγους ανωτέρας βίας και μεγάλο διάστημα, κι άλλο η πρόχειρη οργάνωσή της για μία δύο μέρες που διασπά και αποδιοργανώνει την εκπαιδευτική πράξη.
Εξάλλου, να υπάρχει και λίγη σοβαρότητα: οι εκπαιδευτικοί είναι αδύνατον να προετοιμάσουν σε ένα απόγευμα πραγματικό μάθημα τηλεκπαίδευσης, που είναι τόσο διαφορετικό από το μάθημα της τάξης. Κι όμως, τους το επιβάλλει Κυριακή απόγευμα η υπουργός! Αποκλειστικά και μόνο για λόγους εντυπώσεων!
Σε πολλά ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα προβλέπεται μία εβδομάδα διακοπών μέσα στον Φεβρουάριο, ώστε, τα παιδιά να χαρούν τον χιονιά. Εδώ, ειδικά στα νότια, τον βιώνουμε σπάνια.
Γι' αυτό παιδιά, εκπαιδευτικοί και γονείς σήμερα κλείνουν την οθόνη και χαίρονται το χιόνι! Με την απαραίτητη προσοχή. Και, φυσικά, να μην διανοηθεί το υπουργείο να επιβάλει καταγραφή απουσιών, όταν είναι γνωστό ότι πολλά σπίτια θα αντιμετωπίζουν δυσκολίες για σύνδεση με την τάξη».