Έδωσε χρώμα στον χώρο «Κωνσταντίνος Καραμανλής», ένα πέρασμα μέσα στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, που πήρε το όνομά του από τον Έλληνα πολιτικό. Ο λόγος για την έκθεση της Αγγελικής Αγγελίδη, στο οικοδόμημα όπου χτυπά η καρδιά της Ευρώπης. Οκτώ έργα μεγάλων διαστάσεων συνθέτουν το αφιέρωμα που εγκαινιάστηκε στο ξεκίνημα του Φεβρουαρίου από πολλούς Έλληνες και ξένους ευρωβουλευτές, εκπροσώπους διπλωματικών υπηρεσιών και φίλους της Τέχνης.
Η Αγγελίδη παρουσιάζει μια ενότητα έργων που εμπνεύστηκε από γεγονότα αναγνωρίσιμα στον Ευρωπαίο, σημεία-κλειδιά για να δει κανείς τον ευρωπαϊκό κόσμο ως ενιαίο χώρο πολιτισμού. Πώς μπορείς να χωρέσεις έναν κόσμο γεμάτο ζωή από τότε που υπάρχει ιστορία, στη διάσταση του τελάρου; Η πολύπειρη επιμελήτρια Κατερίνα Κοσκινά ταξίδεψε με τη ζωγράφο ως τις Βρυξέλλες κι εξηγεί τι ακριβώς συνέχει τον κόσμο της Αγγελίδη:
«Για την ενότητα με τίτλο ''Europa'' αναζήτησε βιβλία, κυριολεκτικά και μεταφορικά, αντικείμενα και έργα τέχνης που συνθέτουν την πολιτισμική της ταυτότητα. Συλλέγοντας αρχικά οπτική πληροφορία, ξεκίνησε να δημιουργεί στη συνέχεια έργα που διηγούνται ιστορίες στο όριο του γεγονότος και του μύθου.
Το αποτέλεσμα είναι εικόνες, με έντονα μπαρόκ χαρακτήρα στην πλειοψηφία τους, που δημιουργήθηκαν με την τεχνική του κολλάζ επάνω στον καμβά. Προκύπτουν από συμπαράθεση τμημάτων φωτογραφιών αντικειμένων, διαφορετικών εποχών και προελεύσεων, που ωστόσο φέρουν αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά του μεγάλου μωσαϊκού που σήμερα ονομάζουμε ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Ετερόκλητα αποκόμματα εικόνων έργων τέχνης, λειτουργικών και λατρευτικών αντικειμένων, συμβόλων, που κάνουν υπερήφανα τα μεγάλα μουσεία του κόσμου που τα εκθέτουν, συνθέτουν εικόνες, που παρά τη διαφορετική ιστορική και πολιτισμική τους προέλευση, συγκροτούν το θέμα κάθε πίνακα».
Η εικαστική «βιογραφία» της Ευρώπης μπορεί να γίνει υπόθεση κοινή; Μπορεί δηλαδή να μοιραστεί στο βλέμμα του επισκέπτη ως μία συνθήκη «δική» του; H ιστορικός τέχνης πιστεύει πως τα έργα της ζωγράφου «αποδίδονται ή συνδέονται με σιγουριά, με την ενεργοποίηση του υποκειμενικού στοιχείου, με μεγάλες μάχες, ναυμαχίες, θρύλους, ήρωες, τρόπαια, που αποτελούν κορυφαία κεφάλαια της ιστορίας.
Με την σύνθεση του επιμέρους, ο θεατής αναγνωρίζει στο όλον την ιστορία του και διαπιστώνει την αμφίδρομη σχέση μεταξύ αυτού και του έργου, που ενεργοποιεί το βίωμα και τις προσλαμβάνουσες και επιτρέπει την προσωπική ερμηνεία μιας εν πολλοίς κοινής ιστορίας».
Η πρωτοβουλία για την παρουσίαση αυτή ανήκει στον ευρωβουλευτή του Λαϊκού Κόμματος, Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο οποίος υποδέχτηκε τους συναδέλφους του τη βραδιά των εγκαινίων που μετατράπηκαν, όπως είναι φυσικό, σε γιορτή. Παλιότερα έργα της Α. Αγγελίδη δείχνονται ακόμη στο κτίριο Covent Garden της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στον χώρο που είναι η διπλωματική υπηρεσία εξωτερικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή φωτογραφιών: Facebook / Αγγελικη Χατζηαναστασιου Αγγελιδη. O τίτλος του έργου στην κεντρική φωτογραφία: «Μάχη της Σαλαμίνας».