National Geographic: Τέλος εποχής για το ιστορικό περιοδικό
Shutterstock
Shutterstock

National Geographic: Τέλος εποχής για το ιστορικό περιοδικό

Τέλος εποχής για το περιοδικό ορόσημο «National Geographic», με την εταιρεία να αποφασίζει να καταργήσει οριστικά την έντυπη μορφή του περιοδικού.

Η μητρική εταιρεία, η Disney, αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα δεύτερο κύμα απολύσεων στον όμιλο, εξαλείφοντας στην πραγματικότητα πλήρως το προσωπικό που στελέχωνε το εμβληματικό περιοδικό.

Η εν λόγω κίνηση ήρθε μετά από έναν δεκαετή αγώνα της εταιρείας να συμβαδίσει με τις προκλήσεις της ψηφιακής έκδοσης. Το αγαπημένο περιοδικό με το κίτρινο περίγραμμα που φημιζόταν για το λεπτομερές περιεχόμενό του για τη φύση και την επιστήμη, τη φωτογραφία και τα πανοραμικά σχεδιαγράμματα θα φύγει επίσης από τα ράφια στις ΗΠΑ το επόμενο έτος, ανέφερε η Washington Post.

Η Walt Disney που κατέχει το 73% των μετοχών της εταιρείας, τον Σεπτέμβριο φέρεται να απομάκρυνε έξι κορυφαίους συντάκτες στο πλαίσιο μιας μεγάλης αναδιοργάνωσης των εκδοτικών εργασιών του περιοδικού.

Οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι το περιοδικό είχε αρχίσει να λαμβάνει διάφορες αποφάσεις περικοπής κόστους και μάλιστα περιόρισε τα συμβόλαια  που επέτρεπαν στους φωτογράφους να περνούν μήνες στα διάφορα μέρη του κόσμου για να παράγουν τις ευρέως αναγνωρισμένες εικόνες της έκδοσης.

Οι τελευταίες περικοπές αφορούσαν 19 εργαζόμενους στη συντακτική ομάδα, οι οποίοι ενημερώθηκαν τον Απρίλιο για τις επικείμενες απολύσεις τους. Οι απολύσεις περιλάμβαναν επίσης το μικρό τμήμα ήχου του περιοδικού.

Η πορεία του National Geographic αντικατοπτρίζει πολλές άλλες εκδόσεις που γνώρισαν παρόμοια πτώση ή αναδιάρθρωση λόγω της αστραπιαίας ταχύτητας των ψηφιακών μέσων, περιορίζοντας την πολύμηνη έρευνα και το ρεπορτάζ που απαιτούνται για την παραγωγή του χειροποίητου επιπέδου του προϊόντος ως το οποίο εκτιμάται το περιοδικό.

Οι ιθύνοντες της εταιρείας αποφάσισαν ότι είναι προτιμότερο το περιεχόμενο του «National Geographic» να διατίθεται στις συνδρομητικές πλατφόρμες της Disney ως βίντεο και ντοκιμαντέρ μόνο και το κοινό να «αλιεύεται» από τα κοινωνικά δίκτυα. 

Στο μέλλον, σύμφωνα με την έκθεση, το περιοδικό θα βασίζεται σε ελεύθερους επαγγελματίες, προσκεκλημένους συγγραφείς και εργασίες που θα συγκεντρώνονται από τους συντάκτες.