Η έκθεση οργανώνεται από τη Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, το Μουσείο Μπενάκη και το Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου, με τη στήριξη του Ιδρύματος Le Corbusier, του Γαλλικού Ινστιτούτου, του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής, της Ελβετικής Πρεσβείας, του Ελληνικού Docomomo και της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων του Ιδρύματος Le Corbusier.
Πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Αναφορά στον Ελ/Le Corbusier" στο κτήριο του Μουσείου Μπενάκη – Πειραιώς 138 και θα διαρκέσει έως τις 29 Μαΐου 2016.
Το μικρότερο έργο του Le Corbusier, ένα ξύλινο καλύβι διακοπών στη θάλασσα της Κυανής ακτής, το οποίο συμπυκνώνει την αρχιτεκτονική του, και οι φωτογραφίες του σπουδαίου Lucien Herve από ένα καλοκαίρι που πέρασαν μαζί, συνέθεσαν μια πρωτότυπη έκθεση με τα μυστικά της αρχιτεκτονικής, την τέχνη της φωτογραφίας και την ανθρωπολογία των διακοπών στην πιο ώριμη εποχή της νεωτερικότητας.
Το καλοκαίρι στη θάλασσα της Μεσογείου υπήρξε μέρος της μητροπολιτικής ιδέας του μοντέρνου, σε τέχνη και αρχιτεκτονική, και αποτέλεσε έκφραση της μοντέρνας ζωής. Το 1952 ο αρχιτέκτονας Le Corbusier σχεδίασε ένα ξύλινο καλύβι σε μια παραλία της Κυανής Ακτής, δίπλα σε μια απλή ψαροταβέρνα, πίσω από το διάσημο σπίτι E1027 της Eileen Gray και του Badovici. Το Cabanon, ένα δωμάτιο 3,66x3,66 μέτρα με τραπεζαρία στην ταβέρνα, εφάρμοζε πιστά την ανθρωπομετρική κλίμακα του Modulor και ήταν ιδανικό ορμητήριο των διακοπών. Σε αυτό συναντήθηκαν διάσημοι μοντέρνοι. Ανάμεσα τους ο φωτογράφος Lucien Herve, που απολάμβανε το καλοκαίρι της προσωπικής φιλίας αποτυπώνοντας ανέμελα έναν τόπο και ένα χρόνο ζωής. Οι φωτογραφίες του Herve, τα σχέδια και τα σκίτσα του Le Corbusier, η αλληλογραφία του και το ίδιο το Cabanon, μερικά ανακατασκευασμένο, συνθέτουν μια αντίληψη για τη ζωή και την αρχιτεκτονική που ταυτίζουν το ιδανικό αρχέγονο και το μοντέρνο.
Τα σχέδια, τα σκίτσα και η αλληλογραφία του Le Corbusier και οι φωτογραφίες του Lucien Herve είναι ευγενική συνεισφορά στην έκθεση αυτή του Ιδρύματος Le Corbusier και της Judith Herve. Η κατασκευή του Cabanon αποτέλεσε μέρος εκπαιδευτικού προγράμματος της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ και υλοποιείται με την ευγενή χορηγία του Πανελληνίου Συνδέσμου Ξυλείας, της εταιρείας Μουρίκης, της εταιρείας Άλφα Ξυλείας και του Workshop-S Διονύσης Σοτοβίκης.
Την έκθεση συνοδεύει ένας μικρός κατάλογος με δοκίμια γραμμένα από τους Παναγιώτη Τουρνικιώτη, Μαρία Τασσοπούλου, Παναγιώτη Φαραντάτο, Γιώργο Παρμενίδη και Ηώ Πάσχου.
Στο πλαίσιο της έκθεσης οργανώνεται μια ημερίδα στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη – Πειραιώς 138, το Σάββατο 21 Μαΐου 2016, ώρα 10.00, με τίτλο: «O φωτογράφος, ο αρχιτέκτονας και το καλύβι του».
Στην ημερίδα αυτή τρεις διαδοχικοί κύκλοι συζητήσεων θα αναζητήσουν, (1) τη σχέση φωτογραφίας και αρχιτεκτονικής, με αφετηρία το έργο του Lucien Herve για τον Le Corbusier, (2) το αρχιτεκτονικό και ανθρωπολογικό ενδιαφέρον του μικρού Cabanon, ως σχεδιαστικού προτύπου και ως αρχέτυπου κατοικίας, και (3) τη νεωτερική αντίληψη των καλοκαιρινών διακοπών και της φυγής στο θαλάσσιο ορίζοντα.