Ο CEO της Apple, Τιμ Κουκ, επισκέφθηκε για δεύτερη φορά φέτος την Κίνα όπου συναντήθηκε με αξιωματούχους του Πεκίνου και τοπικούς συνεργάτες, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις με το λανσάρισμα του Apple intelligence και τον αυξημένο ανταγωνισμό στην αγορά.
Ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Κίνας συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο στο Πεκίνο την Τετάρτη για να συζητήσουν την ανάπτυξη της Apple στην Κίνα, την ασφάλεια των δεδομένων του δικτύου και τις υπηρεσίες cloud, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.
Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, το υπουργείο ανέφερε ότι η επίσκεψη Κουκ σηματοδότησε τη δέσμευση της Apple στη χώρα, να αυξήσει τις επενδύσεις στην αγορά και να αναπτυχθεί μαζί με τις κινεζικές εταιρείες. Την ίδια ημέρα συναντήθηκε επίσης με τους ηγέτες πολλών τοπικών κινεζικών επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της China Mobile, Γιανγκ Γι, για να συζητήσουν για το ψηφιακό περιεχόμενο και τη συνεργασία σε προϊόντα 5G.
Ο Ιβάν Λαμ, ανώτερος ερευνητικός αναλυτής της Counterpoint Research, δήλωσε ότι η χρονική στιγμή του ταξιδιού είναι σημαντική, καθώς οι τοπικοί ανταγωνιστές παρουσιάζουν επικαιροποιημένα λειτουργικά συστήματα που ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη και νέα προϊόντα.
«Αυτό το ταξίδι φαίνεται αξιοσημείωτο τώρα, καθώς η εταιρεία θα μπορούσε να επιδιώκει να στηρίξει τη συνεργασία με τοπικούς παίκτες για να λανσάρει την Apple Intelligence στην Κίνα», δήλωσε ο Λαμ.
Ο Λε χουλαν Χιου, αναλυτής της Canalys που επικεντρώνεται στην έρευνα στρατηγικής της Apple, δήλωσε ότι η ανάπτυξη της Apple Intelligence στην Κίνα ήταν πιθανότατα το κύριο κίνητρο για το ταξίδι του Cook, καθώς και για να «ενισχύσει τη σημασία της Κίνας στην παγκόσμια στρατηγική της Apple».
Το χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή του Apple Intelligence στην Κίνα παραμένει «αβέβαιο» και θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις ρυθμιστικές εγκρίσεις, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγήσει σε ένα μέροςτο ταξίδι του στην Κίνα, δήλωσε ο Χιου.
Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει πρόβλημα για την εταιρεία, καθώς η έλλειψη του Apple Intelligence στις κινεζικές συσκευές αναμένεται να αποδυναμώσει το κίνητρο για τους χρήστες να αναβαθμίσουν στο iPhone 16, πρόσθεσε.
Το Apple Intelligence στοχεύει να φέρει την Tεχνητή Nοημοσύνη σε όλες τις συσκευές της, με χαρακτηριστικά όπως ένας βελτιωμένος βοηθός φωνής και εργαλεία που οργανώνουν αυτόματα τα emails και μεταγράφουν και συνοψίζουν ηχογραφήσεις.
Ενώ η εταιρεία έχει δηλώσει ότι η Apple Intelligence θα κυκλοφορήσει στα αγγλικά των ΗΠΑ αυτό το φθινόπωρο, ήταν πιο συγκρατημένη σχετικά με τα σχέδια για την προσφορά του προϊόντος στην Κίνα.
Σημειώνεται πως ο Κουκ ταξιδεύει συχνά στην Κίνα - τη μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της Apple - για να λανσάρει νέα προϊόντα, αλλά και εργοστάσια, να επισκεφθεί προμηθευτές και να συναντηθεί με τοπικούς αξιωματούχους. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του το Μάρτιο, είχε βρεθεί στη Σαγκάη για τα εγκαίνια ενός νέου καταστήματος λιανικής πώλησης. Επισκέφθηκε επίσης την Τσενγκντού πέρυσι, καθώς η Apple αντιμετώπιζε ισχνή ζήτηση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Κατά τη διάρκεια του τωρινού του ταξιδιού, ο Κουκ φωτογραφήθηκε στα γραφεία του κινεζικού γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης Weibo και συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλό, σύμφωνα με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Weibo.
Θυμίζεται ότι, η Apple λάνσαρε με επιτυχία το iPhone 16, το πιο πρόσφατο μοντέλο της σειράς, στην Κίνα τον περασμένο Σεπτέμβριο και τα νέα τηλέφωνα έκαναν ένα δυνατό ξεκίνημα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20% τις πρώτες τρεις εβδομάδες από την κυκλοφορία του, σε σύγκριση με το μοντέλο 2023, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Counterpoint.
Παρά την επιτυχημένη παρουσίαση του προϊόντος, οι συνολικές πωλήσεις iPhone, συμπεριλαμβανομένων των παλαιότερων μοντέλων, ήταν μειωμένες κατά 2% σε σχέση με πέρυσι στην Κίνα κατά τη διάρκεια της περιόδου των τριών εβδομάδων.
Η Apple έχει αντιμετωπίσει μείωση του μεριδίου αγοράς στην Κίνα εν μέσω αυξημένου ανταγωνισμού με τοπικούς παίκτες και αυξανόμενης προτίμησης των Κινέζων καταναλωτών να επιλέγουν εγχώριας κατασκευής προϊόντα.
Η εταιρεία είδε το μερίδιο αγοράς της το δεύτερο τρίμηνο να μειώνεται κατά 5,7% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Counterpoint.
Αφού έκανε πάταγο με ένα μοντέλο έκπληξη 5G πέρυσι, η Huawei, ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της Apple στην Κίνα, λάνσαρε ανταγωνιστικές συσκευές την ίδια ημέρα που το iPhone 16 βγήκε στην αγορά.
«Η πρόσφατη ανάκαμψη της Huawei στην αγορά high-end, με κινητήρια δύναμη τα εσωτερικά της τσιπ και το οικοσύστημα HarmonyOS, έχει εντείνει το ανταγωνιστικό τοπίο, δυσκολεύοντας την Apple να διατηρήσει την ηγετική της θέση», δήλωσε ο Χιου της Canalys.
Το Vision Pro της Apple θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει περισσότερο ανταγωνισμό στην αγορά, καθώς η Huawei φέρεται να ετοιμάζεται να λανσάρει το δικό της ανταγωνιστικό headset την επόμενη εβδομάδα.