Τζον Λεβίτσκι (Mastercard): Πώς θα ισχυροποιηθεί το τραπεζικό σύστημα το 2025

Τζον Λεβίτσκι (Mastercard): Πώς θα ισχυροποιηθεί το τραπεζικό σύστημα το 2025

Η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια είναι οι βασικοί παράγοντες που θα καθορίσουν το μέλλον των τραπεζικών υπηρεσιών και των ηλεκτρονικών και άλλων πληρωμών, αποτελώντας τους ακρογωνιαίους λίθους μιας υγιούς ψηφιακής οικονομίας που λειτουργεί για όλους. 

Η διαπίστωση αυτή ανήκει στον Τζον Λεβίτσκι, co - president της Mastercard, υπεύθυνος για την πολιτεία της Μασαχουσέτης.

Όπως αναφέρει ο Λεβίτσκι, η «προστασία» των παραπάνω παραγόντων, που ουσιαστικά είναι αρχές δεν είναι προαιρετική, αλλά αποτελεί μια στρατηγική αναγκαιότητα.

Οι πρόοδοι στην ψηφιοποίηση, στην υπολογιστική ισχύ και στην Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν καταστήσει και την τραπεζική απάτη πιο εξελιγμένη. Οι ψηφιακοί απατεώνες διαθέτουν διδακτορικά και εκμεταλλεύονται αυτό το αυξημένο επίπεδο διασυνδεσιμότητας. Η σοβαρότητα των κυβερνοεπιθέσεων αυξάνεται επίσης, με την πρόβλεψη ότι θα προκαλέσουν ζημιά 10,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως μέχρι το 2025, αυξημένη κατά 300% σε σχέση με τα επίπεδα του 2015, σύμφωνα με την McKinsey. 

Στη Mastercard, παρατηρούμε πολλές διαφορετικές μορφές απάτης και παραβιάσεων δεδομένων, όπως:

Παράνομες προσβάσεις σε λογαριασμούς και απάτη ταυτότητας: Όταν οι «χάκερς» αποκτούν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς με κακόβουλο σκοπό, όπως η αφαίρεση χρημάτων των καταναλωτών ή η πρόσβαση σε προσωπικές τους πληροφορίες, όπως η διεύθυνση ή ο αριθμός κοινωνικής ασφάλισης. Οι Αμερικανοί έχασαν συνολικά 43 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω απάτης ταυτότητας το 2023.

Ακατάλληλη κυβερνοασφάλεια: Περίπου το 80% των επιβεβαιωμένων παραβιάσεων δεδομένων σχετίζονται με αδύναμους ή κλεμμένους κωδικούς πρόσβασης.

Μικρότερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε κίνδυνο: Ο περιορισμένος κυβερνοασφαλιστικός πόρος αφήνει πολλά μικρότερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και μικρές επιχειρήσεις ευάλωτα σε επιθέσεις από κακόβουλους δράστες.

Κακή χρήση από πρωτογενείς φορείς ή «φιλική» απάτη: Είναι δύσκολο για τις τράπεζες και τους εμπόρους να διακρίνουν έγκυρες συναλλαγές όταν οι κάτοχοι καρτών τις αμφισβητούν. Τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος. Το πρόγραμμα «First-Party Trust» της Mastercard βοηθά τις τράπεζες και τους εμπόρους να αποδείξουν γνήσιες αγορές. Αναπτυγμένο σε συνεργασία με βιομηχανικές εμπορικές ομάδες, το πρόγραμμα αξιοποιεί ενισχυμένες πληροφορίες συναλλαγών, Τεχνητή Νοημοσύνη και μοντέλα κινδύνου για να αποτρέψει λάθος αμφισβητήσεις.

Καθώς όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι έχουμε φτάσει σε μια καθοριστική στιγμή στην αξία της εμπιστοσύνης, καθώς οι κακόβουλοι δράστες πληθαίνουν και ο ρυθμός της καινοτομίας μεταμορφώνει τον τρόπο που διεξάγουμε το εμπόριο, ο Τζεν Λεβίτσκι καταλήγει σε τρεις προβλέψεις σχετικά με την πορεία του τραπεζικού συστήματος. 

Πρόβλεψη 1: Η ηθική Τεχνητή Νοημοσύνη θα οδηγήσει τον μετασχηματισμό

Η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει διαμορφωθεί από εργαλείο εξειδικευμένων μηχανικών σε μια μετασχηματιστική οικονομική δύναμη, με τεράστιες δυνατότητες για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των τραπεζών: Περισσότεροι από τους μισούς (57%) Αμερικανούς τραπεζικούς εκτελεστικούς διευθυντές τη χρησιμοποιούν ήδη για να βελτιώσουν την παραγωγικότητα σε τομείς όπως το προγνωστικό μοντέλο κινδύνου.

Το 2025, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να αξιοποιούν τη δύναμη της παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για να προσωποποιούν τις υπηρεσίες για τους πελάτες και τους υπαλλήλους τους. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει στην παρακολούθηση της απάτης αναλύοντας τις αλληλεπιδράσεις των πελατών και να παρέχει εξατομικευμένες χρηματοοικονομικές συμβουλές και συστάσεις προϊόντων. Ενδέχεται επίσης, να δούμε τη γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη να χρησιμοποιείται για να βελτιώσει τη διαδικασία δανειοδότησης για τους ασφαλιστές μέσω ταχύτερης, πιο ακριβούς και αποτελεσματικής λήψης αποφάσεων.

Ωστόσο, μόλις έχουμε αγγίξει την επιφάνεια του τι μπορεί να κάνει η γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη στον χρηματοοικονομικό τομέα, και κάθε εξερεύνηση πρέπει να βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Η Mastercard αντλεί από δύο δεκαετίες εμπειρίας στην Τεχνητή Νοημοσύνη και πάντα πίστευε ότι η μόνη υπεύθυνη Τεχνητή Νοημοσύνη είναι η ηθική Τεχνητή Νοημοσύνη. Τη χρησιμοποιούμε για να προστατεύουμε περισσότερες από 143 δισεκατομμύρια συναλλαγές κάθε χρόνο, αποτρέποντας τους κυβερνοεγκληματίες από το να κλέψουν δισεκατομμύρια δολάρια ανιχνεύοντας απατηλή δραστηριότητα και εξασφαλίζοντας ότι οι άνθρωποι είναι αυτοί που λένε ότι είναι. Πιστεύουμε ότι η προστασία των δεδομένων και η ιδιωτικότητα είναι θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα και έχουμε μια ισχυρή διαδικασία διακυβέρνησης Τεχνητής Νοημοσύνης που προστατεύει από κακή χρήση.

Πρόβλεψη 2: Η βιομετρική ταυτοποίηση θα προετοιμάσει για το μέλλον την αυθεντικοποίηση

Η βιομετρική τεχνολογία μεταμορφώνει τις ψηφιακές αλληλεπιδράσεις, καθιστώντας γρήγορα ένα ισχυρό εργαλείο αυθεντικοποίησης για την επιβεβαίωση της ταυτότητας των πελατών και την ασφάλεια των δεδομένων τους μέσω του μοναδικού προσώπου ή δακτυλικού τους αποτυπώματος. Σήμερα, δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τη βιομετρία για να ξεκλειδώσουν τις συσκευές τους. Η βιομετρία μπορεί να μειώσει τα λειτουργικά κόστη για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα απλοποιώντας τα σημεία επαφής των πελατών — συνδέσεις λογαριασμών, αλλαγές λογαριασμών, πληρωμές και πολλά άλλα — αφαιρώντας ευάλωτους κωδικούς πρόσβασης  και ταυτοποίησης πολλαπλών παραμέτρων. Σε συνδυασμό με καινοτομίες όπως η ανοιχτή τραπεζική, η βιομετρία μπορεί να ενισχύσει και να προστατεύσει διαδικασίες, όπως το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού επιβεβαιώνοντας την αυθεντικότητα τόσο του χρήστη όσο και της συσκευής, μειώνοντας τα χειροκίνητα σημεία επαφής, βελτιώνοντας την εμπιστοσύνη και οδηγώντας σε μεγαλύτερη αφοσίωση και συμμετοχή πελατών.

Το 2025, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αύξηση της χρήσης βιομετρικής ταυτοποίησης από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και την ενσωμάτωσή τους σε εφαρμογές και πλατφόρμες τους. Αυτό περιλαμβάνει την αύξηση των κωδικών πληρωμής που χρησιμοποιούν βιομετρικά δεδομένα στις συσκευές για να επικυρώνουν με ευκολία μεταξύ συσκευών και ιστοσελίδων, εξασφαλίζοντας ηρεμία σε κάθε αλληλεπίδραση. Μέχρι το 2030, η Mastercard στοχεύει να εξαλείψει την ανάγκη για χειροκίνητη εισαγωγή καρτών και κωδικών μίας χρήσης ή στατικών κωδικών πρόσβασης, συνδυάζοντας την κωδικοποίηση για την προστασία ευαίσθητων, προσωπικών και δεδομένων πληρωμών με βιομετρική αυθεντικοποίηση για ασφαλείς και απρόσκοπτες διαδικασίες πληρωμών.

Πρόβλεψη 3: Η κωδικοποίηση θα υποστηρίξει μια νέα οικονομία

Η κωδικοποίηση (tokenization), δηλαδή η ασφάλεια των πιστοποιητικών πληρωμών αντικαθιστώντας τα με μοναδικούς, επαναχρησιμοποιήσιμους κωδικούς, μεταμορφώνει τις ψηφιακές πληρωμές.

Όπως, μάλιστα αναφέρει ο Τζον Λεβίτσκι, περίπου το ένα τέταρτο των συναλλαγών της Mastercard παγκοσμίως είναι τοκενικοποιημένες, με αύξηση 50% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι κωδικοί σχεδιάστηκαν να είναι καθολικοί και διαλειτουργικοί — να λειτουργούν απρόσκοπτα μεταξύ εκδοτών και εμπόρων για να προσφέρουν ενισχυμένη ασφάλεια και εμπιστοσύνη στις ανταλλαγές αξίας. Το 2025, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να αξιοποιούν την τοκενικοποίηση για να ενισχύσουν την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την εμπιστοσύνη, μειώνοντας το βάρος ασφάλειας για τις τράπεζες, τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών και τους εμπόρους — και με τη σειρά του, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στην ψηφιακή οικονομία.

Η εμπιστοσύνη δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί και να διατηρηθεί, αλλά είναι επιτακτική η ανάγκη τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να στηριχθούν στα δεδομένα, την τεχνολογία και τις συνεργασίες για να παραμείνουν μπροστά στην εξέλιξη και να προστατεύσουν κάθε μεμονωμένη διαδικτυακή αλληλεπίδραση, καταλήγει ο Τζεν Λεβίτσκι.