Υπερβαίνει τα 2,5 δισ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων υποδομής που θα αλλάξουν πλήρως την όψη της Θεσσαλονίκης. Η αναβάθμιση της συμπρωτεύουσας, με την σταδιακή μετατροπή της σε hub από ονόματα, όπως της Deutsche Telekom και της Cisco αναμφίβολα προϋποθέτει και μια αναβάθμιση των υποδομών. Το ίδιο συμβαίνει και με την ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με την Εγνατία Οδό, την Εθνική Οδό αλλά και τον σιδηρόδρομο
Το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ κατασκευής του νέου υπέργειου τμήματος στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (γνωστό και ως «Fly Over»), που σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα αρχίσει περί τα τέλη 2022 με αρχές 2023, είναι ύψους 370 εκατ. ευρώ και αποτελεί μόνο μέρος του συνόλου των κομβικών έργων της συμπρωτεύουσας.
Στα υπόλοιπα έργα που θα πλαισιώσουν το Fly Over περιλαμβάνονται το μετρό, η οδική σύνδεση του ΟΛΘ με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ, σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά projects, κτιριακά έργα, αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων κλπ.
Όλα αυτά αναμένεται να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των κατασκευαστικών εταιρειών, αλλά και να βελτιώσουν την «εικόνα» της Θεσσαλονίκης.
Τα μεγάλα έργα, από τα οποία άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα έχουν δρομολογηθεί για το επόμενο διάστημα είναι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα η επέκταση του 6ου προβλήτα που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η αύξηση των εξαγωγών άνω του 30% στους πρώτους μήνες του 2022, αλλά και η άνοδος στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων προοιωνίζει εκτός από την αλλαγή της εικόνας της πόλης και αυξημένα έσοδα, αλλά και νέες θέσεις εργασίας, όταν το λιμάνι θα λάβει την τελική του μορφή.
Ακόμη, στα περιφερειακά έργα του λιμανιού περιλαμβάνεται και αυτό της σύνδεσής του με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ, αλλά και της σιδηροδρομικής σύνδεσής του.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα η βασική γραμμή και η επέκταση στην Καλαμαριά, που αποτελούν έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν την κατασκευή των δύο γραμμών, έκτασης 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.
Εκτός από το Fly Over, δηλαδή τη νέα ανατολική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης που είναι μία νέα εναέρια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος που συνολικού μήκους 9,5 χιλιόμετρων οριοθετημένη πάνω από τη σημερινή περιφερειακή οδό, στα οδικά έργα που αλλάζουν τη συμπρωτεύουσα και την πρόσβαση προς αυτήν είναι και οι κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού – Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια και Θέρμη-Γαλάτιστα.
Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή 17 νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων (μέσω ΣΔΙΤ), αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Λαχαναγοράς και η αποχέτευση ομβρίων υδάτων δήμου Καλαμαριάς.
Επιπροσθέτως, το City Train, δηλαδή ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εντάσσεται στα σιδηροδρομικά έργα και θα βασιστεί κυρίως σε υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές.
Παράλληλα προχωρά η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στην Καλαμαριά.
Άλλωστε ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα προχωρά σειρά έργων και επενδύσεων, όπως η παραχώρηση της Εγνατία Οδού (επένδυση 1,5 δισ. ευρώ από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε 65, σιδηροδρομικά έργα δις ευρώ, το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα, ενεργειακές μονάδες, αντιπλημμυρικά/αρδευτικά έργα, σημαντικά φράγματα (π.χ. Χαβρία κ.α.), έργα που σχετίζονται με διαχείριση απορριμμάτων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (και μέσω ΣΔΙΤ), η αξιοποίηση λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ (Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς, η ανακατασκευή του δικαστικού Μεγάρου της Θεσσαλονίκης, αναπλάσεις (ΔΕΘ, Πλ. Αριστοτέλους) και πλήθος ακόμα υποδομών.